Strona 1 z 1

[6n] Czas nagrzewania silnika

: 18 lis 2013, 14:28
autor: polobolid
Jakieś kilka tygodni wcześniej miałem wrażenie, że samochód dłużej się nagrzewa, gdzieś po 6 km dopiero na desce widniało 90 stopni a temperatura była wyższa niż teraz gdzieś ok. 10 stopni. Na dzień dzisiejszy moje wrażenia się potwierdziły, bo na dworze jest ok. 5 stopni a sam po 3-4 km osiąga 90 stopni na desce. Najpewniej byłoby to sprawdzić na vag-com, bo na desce szybciej osiąga się 90 stopni. Ale wydaje mi się nadal, że wcześniej i tak szybciej się nagrzewał. Silnik to 1.4 APQ rok 98.

Jak myślicie czym to może być spowodowane?

Re: [6n] Czas nagrzewania silnika

: 18 lis 2013, 19:07
autor: piotrus23
ale przekracza 90 ? jak nie to chyba nic poważnego

Re: [6n] Czas nagrzewania silnika

: 18 lis 2013, 20:06
autor: mavq
Im temperatura wyższa na zewnątrz tym szybciej samochód osiągnie temperature 90 stopni im niższa tym wolniej, skoro nie przekracza tej temperatury to niczym się nie przejmuj, jak zauważysz, że w ogóle jej nie osiąga wtedy trzeba będzie poszukać przyczyny, najczęściej winny jest termostat.



PozdraVWiam :wave:

Re: [6n] Czas nagrzewania silnika

: 18 lis 2013, 21:08
autor: sloma92
Tak jak mavq powiedział.. Wymieniałem ostatnio termostat u siebie (1.4APQ), latem wszystko było jak powinno jednak dobrze, że mi się przypomniało, bo zeszłej zimy (pod koniec) auto bardzo dłuuugo się nagrzewało w minusowych temperaturach oraz w trasie nie łapało 90 stopni.

Pilnuj temperatury, jak się okaże, że jest niedogrzany - wymieniaj termostat i to jak najszybciej póki jeszcze miliardów kilogramów śniegu nie ma. :)

Re: [6n] Czas nagrzewania silnika

: 18 lis 2013, 22:47
autor: polobolid
[quote="mavq"]Im temperatura wyższa na zewnątrz tym szybciej samochód osiągnie temperature 90 stopni im niższa tym wolniej
[/quote]
To jest dla mnie jasne, tylko, że u mnie sytuacja jest odwrotna, jak było cieplej to dłużej się nagrzewał niż przy obecnych temperaturach. Chciałbym się dowiedzieć co mogło być tego przyczyną. Zmieniłem czujnik temperatury na taki sam z tym, że nowy ale po tej zmianie nie zaobserwowałem aby szybciej się grzał i troszkę wody dolałem z tym, że im mniej wody/płynu jest tym szybciej powinien się nagrzewać zatem to nie to.

Nagrzewa się i trzyma temperaturę, przynajmniej na desce nie wiem jak by vag-com np. pokazywał. Termostat dwa lata temu zmieniałem z króćcem na wahlera(gotowałem go nawet w garze, bolec wyszedł ale schować już się nie schował ale to chyba normalne, bo on się ma chować opierając się w króćcu a nie samoczynnie gdy stygnie). Wentylator załącza mi się bodajże przy 94stopniach.

A Wam jak się nagrzewają silniki?

Re: [6n] Czas nagrzewania silnika

: 27 lis 2013, 11:13
autor: Jacoo
Po wyjechaniu z garażu po dokładnie 2,1km (właśnie sprawdziłem na mapach gooogle) jest 90*C na blacie.
Szybkość nagrzewania się silnika zależy od tego w jakim zakresie obrotów jeździsz do momentu osiągnięcia tych 90*C, oraz czy masz włączone ogrzewanie i w jakim położeniu jest pokrętło zarówno ciepłe/zimne jak i wiatrak.
Znikomy, ale zawsze wpływ ma też bimetal w trójniku, na dolocie powietrza do filtra, regulujący położenie klapki ciepłe/zimne. Przy zimnym silniku powinno dostawać się całości ciepłe powietrze z kolektora wydechowego, aby przyspieszyć nagrzewanie się silnika. Natomiast jak już się silnik rozgrzeje klapka ta powinna puszczać 1/3 ciepłego, a 2/3 zimnego z błotnika.

Re: [6n] Czas nagrzewania silnika

: 02 gru 2013, 20:51
autor: mario
Moje polo po 1,5 do 2 km łapie 90 na zegarze nie ważne czy lato czy zima. Vag pokazuje w granicach 79-85 na nowym czujniku z ASO. Dodam jak miałem padnięty czujnik na blacie było 90 vag pokazywał 55 - 65.

Re: [6n] Czas nagrzewania silnika

: 02 gru 2013, 21:36
autor: mavq
To szybko dosyć. Ile czujnik w ASO kosztuje?

Re: [6n] Czas nagrzewania silnika

: 04 gru 2013, 20:35
autor: polobolid
[quote="mario"]Moje polo po 1,5 do 2 km łapie 90 na zegarze nie ważne czy lato czy zima. Vag pokazuje w granicach 79-85 na nowym czujniku z ASO. Dodam jak miałem padnięty czujnik na blacie było 90 vag pokazywał 55 - 65.[/quote]
1. Przez te 2km przy jakich obrotach zmieniasz biegi?
2. Masz osłonę dolną silnika?
3. Jaki masz zalany płyn chłodniczy i do jakiej temperatury?

Dość dokładnie pokazuje Ci na blacie u mnie na czujniku febi na blacie 90 a na vagu 70 parę. Mam drugi czujnik febi i na zimnym rozbieżność jest dość duża czujników, gdy już się rozgrzeje silnik to niemal idealne wskazania maa czujnik silnika i na blacie.