[6n] Czas nagrzewania silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
polobolid
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 03 paź 2011, 12:37

[6n] Czas nagrzewania silnika

Post autor: polobolid »

Jakieś kilka tygodni wcześniej miałem wrażenie, że samochód dłużej się nagrzewa, gdzieś po 6 km dopiero na desce widniało 90 stopni a temperatura była wyższa niż teraz gdzieś ok. 10 stopni. Na dzień dzisiejszy moje wrażenia się potwierdziły, bo na dworze jest ok. 5 stopni a sam po 3-4 km osiąga 90 stopni na desce. Najpewniej byłoby to sprawdzić na vag-com, bo na desce szybciej osiąga się 90 stopni. Ale wydaje mi się nadal, że wcześniej i tak szybciej się nagrzewał. Silnik to 1.4 APQ rok 98.

Jak myślicie czym to może być spowodowane?
Awatar użytkownika
piotrus23
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 29 wrz 2013, 18:47

Post autor: piotrus23 »

ale przekracza 90 ? jak nie to chyba nic poważnego
Polo 6n open air żółtek 98"
golf mk1 80"
transporter t4 93
fiat 126p 92"
Awatar użytkownika
mavq
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 19 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: TKN

Post autor: mavq »

Im temperatura wyższa na zewnątrz tym szybciej samochód osiągnie temperature 90 stopni im niższa tym wolniej, skoro nie przekracza tej temperatury to niczym się nie przejmuj, jak zauważysz, że w ogóle jej nie osiąga wtedy trzeba będzie poszukać przyczyny, najczęściej winny jest termostat.



PozdraVWiam :wave:
Awatar użytkownika
sloma92
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 551
Rejestracja: 16 kwie 2012, 20:49
Lokalizacja: Dopiewiec / Poznań

Post autor: sloma92 »

Tak jak mavq powiedział.. Wymieniałem ostatnio termostat u siebie (1.4APQ), latem wszystko było jak powinno jednak dobrze, że mi się przypomniało, bo zeszłej zimy (pod koniec) auto bardzo dłuuugo się nagrzewało w minusowych temperaturach oraz w trasie nie łapało 90 stopni.

Pilnuj temperatury, jak się okaże, że jest niedogrzany - wymieniaj termostat i to jak najszybciej póki jeszcze miliardów kilogramów śniegu nie ma. :)
Satin Silber Metalic 6N

Ślesin 2013
Ślesin 2014
Topornia 2014
Ślesin 2015

The only negative things in your live should be camber and wheel offset!
p
polobolid
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 03 paź 2011, 12:37

Post autor: polobolid »

[quote=""mavq""]Im temperatura wyższa na zewnątrz tym szybciej samochód osiągnie temperature 90 stopni im niższa tym wolniej
[/quote]
To jest dla mnie jasne, tylko, że u mnie sytuacja jest odwrotna, jak było cieplej to dłużej się nagrzewał niż przy obecnych temperaturach. Chciałbym się dowiedzieć co mogło być tego przyczyną. Zmieniłem czujnik temperatury na taki sam z tym, że nowy ale po tej zmianie nie zaobserwowałem aby szybciej się grzał i troszkę wody dolałem z tym, że im mniej wody/płynu jest tym szybciej powinien się nagrzewać zatem to nie to.

Nagrzewa się i trzyma temperaturę, przynajmniej na desce nie wiem jak by vag-com np. pokazywał. Termostat dwa lata temu zmieniałem z króćcem na wahlera(gotowałem go nawet w garze, bolec wyszedł ale schować już się nie schował ale to chyba normalne, bo on się ma chować opierając się w króćcu a nie samoczynnie gdy stygnie). Wentylator załącza mi się bodajże przy 94stopniach.

A Wam jak się nagrzewają silniki?
Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Jacoo »

Po wyjechaniu z garażu po dokładnie 2,1km (właśnie sprawdziłem na mapach gooogle) jest 90*C na blacie.
Szybkość nagrzewania się silnika zależy od tego w jakim zakresie obrotów jeździsz do momentu osiągnięcia tych 90*C, oraz czy masz włączone ogrzewanie i w jakim położeniu jest pokrętło zarówno ciepłe/zimne jak i wiatrak.
Znikomy, ale zawsze wpływ ma też bimetal w trójniku, na dolocie powietrza do filtra, regulujący położenie klapki ciepłe/zimne. Przy zimnym silniku powinno dostawać się całości ciepłe powietrze z kolektora wydechowego, aby przyspieszyć nagrzewanie się silnika. Natomiast jak już się silnik rozgrzeje klapka ta powinna puszczać 1/3 ciepłego, a 2/3 zimnego z błotnika.
Awatar użytkownika
mario
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1781
Rejestracja: 16 lis 2008, 18:08
Lokalizacja: RPR

Post autor: mario »

Moje polo po 1,5 do 2 km łapie 90 na zegarze nie ważne czy lato czy zima. Vag pokazuje w granicach 79-85 na nowym czujniku z ASO. Dodam jak miałem padnięty czujnik na blacie było 90 vag pokazywał 55 - 65.
Awatar użytkownika
mavq
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 19 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: TKN

Post autor: mavq »

To szybko dosyć. Ile czujnik w ASO kosztuje?
p
polobolid
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 03 paź 2011, 12:37

Post autor: polobolid »

[quote=""mario""]Moje polo po 1,5 do 2 km łapie 90 na zegarze nie ważne czy lato czy zima. Vag pokazuje w granicach 79-85 na nowym czujniku z ASO. Dodam jak miałem padnięty czujnik na blacie było 90 vag pokazywał 55 - 65.[/quote]
1. Przez te 2km przy jakich obrotach zmieniasz biegi?
2. Masz osłonę dolną silnika?
3. Jaki masz zalany płyn chłodniczy i do jakiej temperatury?

Dość dokładnie pokazuje Ci na blacie u mnie na czujniku febi na blacie 90 a na vagu 70 parę. Mam drugi czujnik febi i na zimnym rozbieżność jest dość duża czujników, gdy już się rozgrzeje silnik to niemal idealne wskazania maa czujnik silnika i na blacie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”