Strona 1 z 1

[9N] 1.4TDI problem z odpalaniem - błąd czujnika wałka rozrz

: 24 paź 2013, 14:53
autor: ralfbox
Witam, czasem przede wszysykim z tego co zauważyłem to na ciepłym silniku mam problem z odpaleniem trzeba dłużej kręcić tak z 4-8s; na vagu wykazało dwa błędy:

Kod: Zaznacz cały

polski vag:
19463	Czujnik położenia wałka rozrządu - brak sygnału
	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem  -  BŁĄD SPORADYCZNY
16725	Czujnik położenia wałka rozrządu strona 2- zakres/możliwości
	  -  BŁĄD SPORADYCZNY

vw tool:
19463 ----------Nieznany kod Bledow 
16725 (P0341)	Camshaft Position Sensor Circuit Range/Performance
		SPORADYCZNY 
po skasowaniu ich po zapaleniu silnika od razu ciągle się pojawia albo jeden albo drugi, aby oby 2 wyskoczyły trzeba troszkę dłużej poczekać.
Dodam jeszcze że błąd 19463 wyskakuje mi już bardzo długo z jakiś rok i nigdy kłopotu z odpaleniem nie miałem (nie licząc tego że ciśnienie na pompkach się traciło - wymiana uszczelniaczy załatwiła sprawę). teraz jak kilka razy mi się zdarzył problem z zapaleniem to w końcu sprawdziłem błędy, a tu jeszcze ten nowy błąd z którym pierwszy raz się spotkałem: 16725;
Na wyciągniętej wtyczce wyskakuje tylko 19463

W związku z tym mam pytanie czy od razu kupować nowy czujnik i wymienić go czy może jeszcze coś innego sprawdzić.
Jak mam wymieniać to prosiłbym o podanie jakiej firmy najlepiej kupić chociaż w IC piszą że nie mają na magazynie, oraz jeżeli ktoś się orientuje to ile chcą za niego w aso .

Re: [9N] 1.4TDI problem z odpalanie - błąd czujnik wałka rozrząd

: 24 paź 2013, 16:12
autor: Wolga85
Faktycznie oba błędy dotyczą czujnika (pierwszy to ogólna awaria drugi to sygnał prawidłowy ale poza zakresem regulacji). Jak zawsze w takich wypadkach problem może być z samym czujnikiem lub kabelkami. Rozwiązania są dwa albo podmiana na sprawny albo sprawdzenie zasilania czy jest prawidłowe i ciągłości przewodu sygnałowego (czyli sprawdzenie kabelków).

Re: [9N] 1.4TDI problem z odpalanie - błąd czujnik wałka rozrząd

: 04 lis 2013, 21:40
autor: ralfbox
Tak na koniec chciałem poinformować że wymieniłem czujnik i błędy po skasowaniu po przejechaniu 350km się nie pojawiły, więc wydaje mi się że jest już wszystko OK;)