Strona 1 z 2
[6n2] polo gti - eksploatacja
: 24 maja 2013, 14:10
autor: Shant
Witam,
zastanawiam się nad zakupem Polo gti 2000-2001r. Chciałem się spytać jak wychodzi eksploatacja takiego samchodu? Czy części są dużo droższe i ciężko dostępne niż do normalnego polo? To mój pierwszy samochód i ten wyjątkowo wpadł mi w oko, chciałbym żeby był dynamiczny i całkiem ekonomiczny, oraz tani w eksploatacji
Re: [6n2] polo gti - eksploatacja
: 24 maja 2013, 15:44
autor: majkel0908
[quote=""Shant""], chciałbym żeby był dynamiczny i całkiem ekonomiczny, oraz tani w eksploatacji[/quote]
Gti dynamiczne jest, ale ekonomiczne i tanie w eksploatacji to już nie tak bardzo
Co do dostępności części to raczej nie ma z tym problemu, ale są na pewno droższe jak do takiego polo z silnikiem 1.4 8V.
Spalanie musisz liczyć w gti ok 8L/100km, można zejść niżej ale ciężko

Re: [6n2] polo gti - eksploatacja
: 24 maja 2013, 16:36
autor: przem_polo
Czesci sa napewno duzo drozsze,ale w porownaniu spalaniu nie az tak.Jesli butujesz to nawet 15l/100km spalisz.
Rozrzad 600zl gti 300 normalne 8v
sprzeglo 500 gti 350 normalne 8v
Pisze to bo mialem moze nie 6n2, a 6n sa roznice niewielkie.
W obydwu autach robilem to samo.To tylko takie porownanie 1.4 60, a 1.6 120.
Radzilbym dobrze zbadac skrzynie, bo mnie naprawa kosztowala 1200zl,ale na czesciach cenowo nie oszczedzano.
Re: [6n2] polo gti - eksploatacja
: 24 maja 2013, 17:34
autor: PiterVR6
[quote=""przem_polo""]i butujesz to nawet 15l/100km spalisz.
sprzeglo 500 gti 350 normalne 8v
P.[/quote]
15l to niezly hardkor mi pali przy spokojnej jezdzie 7/8l przy butowaniu 9/10l silnik mam AVY skrzynia FFW
sprzeglo jest takie same jak w 1,4 skrzynia tez przelozenia sa juz inne
Re: [6n2] polo gti - eksploatacja
: 24 maja 2013, 17:45
autor: Shant
Troche mnie zawiedliście, miałem nadzieje że w ogólnej eskploatacji nie jest wcale drogo, a widzę że nawet w porównaniu z innymi markami nie wychodzi wcale tanio..
Co do spalania to i tak myslałem o założeniu sekwencji.
Re: [6n2] polo gti - eksploatacja
: 24 maja 2013, 18:27
autor: majkel0908
[quote=""Shant""]Troche mnie zawiedliście, miałem nadzieje że w ogólnej eskploatacji nie jest wcale drogo, a widzę że nawet w porównaniu z innymi markami nie wychodzi wcale tanio..
Co do spalania to i tak myslałem o założeniu sekwencji.[/quote]
O ile spalanie na poziomie 7/8 L da się znieść to niektóre ceny części są niewiadomo skąd, ale frajda z jazdy rekompensuje to
A co do gazu w gti to może nie będe się wypowiadał :butcher:
Re: [6n2] polo gti - eksploatacja
: 24 maja 2013, 18:28
autor: Shant
o kwestii sekwencji nie rozmawiajmy bo nie o to chodzi

.
Więc chyba poszukam czegoś innego, albo wezmę polo 1.4 16V 100KM, też przecież w takim małym aucie spokojnie 100KM daje frajde z jazdy
Re: [6n2] polo gti - eksploatacja
: 24 maja 2013, 18:45
autor: vwmaro
Gti słyszałem nie znosi LPG , jak coś to zwykłe silniki nadają się do tego lepiej.
Re: [6n2] polo gti - eksploatacja
: 25 maja 2013, 0:33
autor: Shant
A jeśli wybrałbym tak jak pisałem, normalną wersję - chodź mocniejszą od "klasyka" tzn jak w/w Polo III 1.4 16v 101KM?
Jak wygląda wtedy koszt części eksploatacyjnych, jest już niższy niż przy wersji GTI?
Re: [6n2] polo gti - eksploatacja
: 25 maja 2013, 10:13
autor: kolo
Shant
z tego co wiem od kolegi to nie

ale to w przypadku 6N
Re: [6n2] polo gti - eksploatacja
: 25 maja 2013, 11:20
autor: krzyDOLAR
[quote=""PiterVR6""]sprzeglo jest takie same jak w 1,4[/quote]wydaje mi się że inne, w 1.4 tarcza ma 190 mm, a w gti 200 mm
Re: [6n2] polo gti - eksploatacja
: 25 maja 2013, 11:26
autor: Jabolek
[quote=""krzyDOLAR""][quote=""PiterVR6""]sprzeglo jest takie same jak w 1,4[/quote]wydaje mi się że inne, w 1.4 tarcza ma 190 mm, a w gti 200 mm[/quote]
docisk jest ten sam co w 1.4, różnica pojawia się przy tarczach, od silnika 1.6 8V i silniki 16V jest tarcza 200mm, słabsze silniki mają 190mm
Re: [6n2] polo gti - eksploatacja
: 25 maja 2013, 11:46
autor: Adrian_Malbork
Jak chcesz kupić GTI i założyć do niego gaz to lepiej go nie kupuj. Szkoda egzemplarza..
Części pewnie da się doszukiwać taniej, ale wiadomo, ze będą troche droższe..
Kolega podał Ci części sprzęgła i rozrządu, a tego raczej co pół roku się nie wymienia więc tragedii nie ma.
Re: [6n2] polo gti - eksploatacja
: 25 maja 2013, 16:03
autor: suff
ja mam drugie GTI (wcześniej 6N teraz 6N2) i nie narzekam na ceny części. Koszta może są minimalnie większe, ale nie jest to różnica kolosalna. Jeśli miałbym się decydować na następne to na pewno nie kupowałbym 6N2, bo znaleźć godny egzemplarz graniczy z cudem, a jak można zobaczyć po przykładzie mojego jeśli wali się elektronika to szukaj igły w stogu siana.
Re: [6n2] polo gti - eksploatacja
: 25 maja 2013, 18:57
autor: PiterVR6
[quote=""Shant""]A jeśli wybrałbym tak jak pisałem, normalną wersję - chodź mocniejszą od "klasyka" tzn jak w/w Polo III 1.4 16v 101KM?
Jak wygląda wtedy koszt części eksploatacyjnych, jest już niższy niż przy wersji GTI?[/quote]
1,4 16v to to samo co gti jesli chodzi o silnik naped hamulce, a z zewnatrz gtik wyglada o wiele lepiej