[6n2] polo gti - eksploatacja

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

S
Shant
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 24 maja 2013, 14:07

[6n2] polo gti - eksploatacja

Post autor: Shant »

Witam,
zastanawiam się nad zakupem Polo gti 2000-2001r. Chciałem się spytać jak wychodzi eksploatacja takiego samchodu? Czy części są dużo droższe i ciężko dostępne niż do normalnego polo? To mój pierwszy samochód i ten wyjątkowo wpadł mi w oko, chciałbym żeby był dynamiczny i całkiem ekonomiczny, oraz tani w eksploatacji
Awatar użytkownika
majkel0908
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 275
Rejestracja: 05 paź 2010, 21:59
Lokalizacja: Antoniów/k. Opola

Post autor: majkel0908 »

[quote=""Shant""], chciałbym żeby był dynamiczny i całkiem ekonomiczny, oraz tani w eksploatacji[/quote]

Gti dynamiczne jest, ale ekonomiczne i tanie w eksploatacji to już nie tak bardzo :)

Co do dostępności części to raczej nie ma z tym problemu, ale są na pewno droższe jak do takiego polo z silnikiem 1.4 8V.
Spalanie musisz liczyć w gti ok 8L/100km, można zejść niżej ale ciężko :grin:
Ostatnio zmieniony 24 maja 2013, 16:24 przez majkel0908, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

Czesci sa napewno duzo drozsze,ale w porownaniu spalaniu nie az tak.Jesli butujesz to nawet 15l/100km spalisz.
Rozrzad 600zl gti 300 normalne 8v
sprzeglo 500 gti 350 normalne 8v
Pisze to bo mialem moze nie 6n2, a 6n sa roznice niewielkie.
W obydwu autach robilem to samo.To tylko takie porownanie 1.4 60, a 1.6 120.
Radzilbym dobrze zbadac skrzynie, bo mnie naprawa kosztowala 1200zl,ale na czesciach cenowo nie oszczedzano.
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
Awatar użytkownika
PiterVR6
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 684
Rejestracja: 17 sie 2009, 13:53
Lokalizacja: Harta

Post autor: PiterVR6 »

[quote=""przem_polo""]i butujesz to nawet 15l/100km spalisz.

sprzeglo 500 gti 350 normalne 8v
P.[/quote]

15l to niezly hardkor mi pali przy spokojnej jezdzie 7/8l przy butowaniu 9/10l silnik mam AVY skrzynia FFW
sprzeglo jest takie same jak w 1,4 skrzynia tez przelozenia sa juz inne
S
Shant
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 24 maja 2013, 14:07

Post autor: Shant »

Troche mnie zawiedliście, miałem nadzieje że w ogólnej eskploatacji nie jest wcale drogo, a widzę że nawet w porównaniu z innymi markami nie wychodzi wcale tanio..

Co do spalania to i tak myslałem o założeniu sekwencji.
Awatar użytkownika
majkel0908
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 275
Rejestracja: 05 paź 2010, 21:59
Lokalizacja: Antoniów/k. Opola

Post autor: majkel0908 »

[quote=""Shant""]Troche mnie zawiedliście, miałem nadzieje że w ogólnej eskploatacji nie jest wcale drogo, a widzę że nawet w porównaniu z innymi markami nie wychodzi wcale tanio..

Co do spalania to i tak myslałem o założeniu sekwencji.[/quote]


O ile spalanie na poziomie 7/8 L da się znieść to niektóre ceny części są niewiadomo skąd, ale frajda z jazdy rekompensuje to :grin:

A co do gazu w gti to może nie będe się wypowiadał :butcher:
S
Shant
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 24 maja 2013, 14:07

Post autor: Shant »

o kwestii sekwencji nie rozmawiajmy bo nie o to chodzi :).
Więc chyba poszukam czegoś innego, albo wezmę polo 1.4 16V 100KM, też przecież w takim małym aucie spokojnie 100KM daje frajde z jazdy
Awatar użytkownika
vwmaro
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2324
Rejestracja: 26 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: ZS/ZST

Post autor: vwmaro »

Gti słyszałem nie znosi LPG , jak coś to zwykłe silniki nadają się do tego lepiej.
VW Polo 6N - Hella Black Magic
VII PKP Ślesin 2012| VIII PKP Ślesin 2013| IX PKP Ślesin 2014
S
Shant
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 24 maja 2013, 14:07

Post autor: Shant »

A jeśli wybrałbym tak jak pisałem, normalną wersję - chodź mocniejszą od "klasyka" tzn jak w/w Polo III 1.4 16v 101KM?
Jak wygląda wtedy koszt części eksploatacyjnych, jest już niższy niż przy wersji GTI?
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

Shant
z tego co wiem od kolegi to nie :) ale to w przypadku 6N
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

[quote=""PiterVR6""]sprzeglo jest takie same jak w 1,4[/quote]wydaje mi się że inne, w 1.4 tarcza ma 190 mm, a w gti 200 mm
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""krzyDOLAR""][quote=""PiterVR6""]sprzeglo jest takie same jak w 1,4[/quote]wydaje mi się że inne, w 1.4 tarcza ma 190 mm, a w gti 200 mm[/quote]
docisk jest ten sam co w 1.4, różnica pojawia się przy tarczach, od silnika 1.6 8V i silniki 16V jest tarcza 200mm, słabsze silniki mają 190mm
Awatar użytkownika
Adrian_Malbork
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 09 sie 2010, 21:27

Post autor: Adrian_Malbork »

Jak chcesz kupić GTI i założyć do niego gaz to lepiej go nie kupuj. Szkoda egzemplarza..
Części pewnie da się doszukiwać taniej, ale wiadomo, ze będą troche droższe..
Kolega podał Ci części sprzęgła i rozrządu, a tego raczej co pół roku się nie wymienia więc tragedii nie ma.
Obrazek
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

ja mam drugie GTI (wcześniej 6N teraz 6N2) i nie narzekam na ceny części. Koszta może są minimalnie większe, ale nie jest to różnica kolosalna. Jeśli miałbym się decydować na następne to na pewno nie kupowałbym 6N2, bo znaleźć godny egzemplarz graniczy z cudem, a jak można zobaczyć po przykładzie mojego jeśli wali się elektronika to szukaj igły w stogu siana.
Awatar użytkownika
PiterVR6
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 684
Rejestracja: 17 sie 2009, 13:53
Lokalizacja: Harta

Post autor: PiterVR6 »

[quote=""Shant""]A jeśli wybrałbym tak jak pisałem, normalną wersję - chodź mocniejszą od "klasyka" tzn jak w/w Polo III 1.4 16v 101KM?
Jak wygląda wtedy koszt części eksploatacyjnych, jest już niższy niż przy wersji GTI?[/quote]

1,4 16v to to samo co gti jesli chodzi o silnik naped hamulce, a z zewnatrz gtik wyglada o wiele lepiej
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”