Strona 1 z 2
[86c2f] Po co komputer w silniku z gaźnikiem?
: 10 maja 2013, 20:55
autor: MQuiet
Witam! Posiadam Volkswagena Polo w wersji GT, w którym przeszczepiony został silnik przez poprzedniego właściciela. W tej chwili siedzi w nim silnik o pojemności 1,3 z gaźnikiem Pierburg 2E i co mnie najbardziej zaskoczyło komputer Bosch DIGIFANT. Po jego odłączeniu silnik nie odpala. W jakim celu podpięty jest ten komputer w silniku z gaźnikiem? Proszę o pomoc.
Re: [86c2f] Po co komputer w silniku z gaźnikiem?
: 16 maja 2013, 17:28
autor: Anonymous
może to jednak nie gaźnik tylko mono-wtrysk, albo ktoś zrobił jakiś dziwny system, rożnych magików mamy w tym kraju

Re: [86c2f] Po co komputer w silniku z gaźnikiem?
: 17 maja 2013, 6:58
autor: adek1983
Zrób zdjęcie silnika, to może coś się uda ustalić.
Re: [86c2f] Po co komputer w silniku z gaźnikiem?
: 19 maja 2013, 19:56
autor: Crazy
Może to hybryda? czyli gaznik Ok, ale co steruje cewką zapłonową?
Re: [86c2f] Po co komputer w silniku z gaźnikiem?
: 20 maja 2013, 6:39
autor: adek1983
Tak w ciemno to się nie da. Będzie fotka, to będzie można coś więcej powiedzieć.
Re: [86c2f] Po co komputer w silniku z gaźnikiem?
: 20 maja 2013, 7:32
autor: Matti 6n
Może masz gaźnik i wtryski

Re: [86c2f] Po co komputer w silniku z gaźnikiem?
: 22 maja 2013, 17:19
autor: MQuiet
Poniżej zamieszczam zdjęcie silnika:

Re: [86c2f] Po co komputer w silniku z gaźnikiem?
: 22 maja 2013, 21:04
autor: lukas2305
coś mocno modzony...pierwotnie to był monowtrysk. Pewnie się komuś zaczął psuć, nie wiedział co jest nie tak i założył gaźnik. Jakbyś mógł pokaż zdjęcie ze ściągnięta pokrywą filtra powietrza.
[quote="lukas2305"]to mi wygląda na monowtrysk AAU a nie gaźnik. Zdejmij pokrywę filtra powietrza i powiedz czy widzisz to:

to jest gaźnik
albo to:

to jest monowtrysk[/quote]
Dlaczego monowtrysk był wcześniej? Kolektor jest z mono, wtyczka sondy lambda wisi na kielichu, patelnia z mono. Komputer podejrzewam też ma numer odpowiadający mono.
Re: [86c2f] Po co komputer w silniku z gaźnikiem?
: 23 maja 2013, 6:40
autor: adek1983
AAU nie ma grzybka przy aparacie zapłonowym.
Re: [86c2f] Po co komputer w silniku z gaźnikiem?
: 23 maja 2013, 20:49
autor: MQuiet
Samochód jest strasznie modzony.. Teraz staram się przywrócić wszystko do kupy

Dodam jeszcze że siedzi tutaj mechaniczna pompa paliwa.
Zdjęcie ze zdjętą pokrywą patelni:
Zdjęcie gaźnika od boku:

Re: [86c2f] Po co komputer w silniku z gaźnikiem?
: 24 maja 2013, 13:53
autor: Anonymous
aau to 1.0 tu jest 1.3, więc pewnie aav
najwyraźniej ktoś tu coś przerobił i wygląda na to że wpakował gaźnik do silnika który miał mono-wtrysk, czyli polska rzeźba :banghead:
najgorsze jest to że nie wiadomo co i gdzie ktoś pociął żeby to jakoś chodziło, a zrobił to zapewne magik gazownik, żeby dało się tanią instalacje podłączyć
Re: [86c2f] Po co komputer w silniku z gaźnikiem?
: 26 maja 2013, 15:18
autor: MQuiet
Hmm, a co musiałbym zrobić żeby pozbyć się całkowicie komputera? Monotrysku raczej nie opłaca się zakładać, poza tym mam tu założoną instalację gazową I generacji i trzeba by było ją zmienić. Wielkie dzięki za dotychczasową pomoc :good:
Re: [86c2f] Po co komputer w silniku z gaźnikiem?
: 27 maja 2013, 10:53
autor: adek1983
Mimo wszystko wydaje mi się, że łatwiej będzie przejść na monowtrysk, niż przerabiać dalej na gaźnik.
Re: [86c2f] Po co komputer w silniku z gaźnikiem?
: 28 maja 2013, 11:13
autor: Anonymous
jak jeździ na gazie i benzynie to lepiej w tym nie grzebać
Re: [86c2f] Po co komputer w silniku z gaźnikiem?
: 28 sie 2013, 23:23
autor: jhosef
Najprawdopodobniej był jakiś silnik na digifancie. Tam zapłon jest sterowany przez ecu, nie jak w gaźniku lub mono z tych lat przez podciśnienie i moduł zapłonowy. Stąd odpięcie może unieruchamiać auto. Czy masz podpięte podciśnienie do aparatu?