[6n] urwana linka opuszczania/podnoszenia szyby

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

[6n] urwana linka opuszczania/podnoszenia szyby

Post autor: klocek »

Tak jak w temacie, od strony kierowcy urwała mi sie linka, zaczelo tak zgrzytac jak by strzepy linki sie nawijały, przy wciskaniu opuszczania szyby, chwile pracowal silniczek i szyba sie zamykała zamiast otwierac. Zdjąlem boczek, oberwalem tą gabke smieszna i zobaczyle ze kawalek linki sobie lezy, wiec zjezdzilem cale miasto i nigdzie nie maja takich linek, niby tylko z serwisu mozna dostac ale o to juz nie pytalem dalej. Znalazlem jakis temat gdzie kolega na forum kupil zwykla linka bo 50gr/m i zrobił to, wyjąlem z drzwi silniczek, prowadnice tak ze szyba sobie luzno lezy, jak to teraz poskladac mam? ma ktos jakies zdjecia, jakis schemat czy co kolwiek co by mi pomoglo załozyc zwykla linke kupioną w sklepie z takimi materialami. Potrzebuje auta co dziennie i musze to szybko zrobic.
Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Jacoo »

klocek
Przerabiałem temat, co prawda mi się linka nie zerwała, ale pogięła i wymieniałem na nową (używaną z innego mechanizmu).
Od razu napiszę, że najwygodniej jest wymienić cały mechanizm, ale jak masz trochę smykałki i czasu można to zrobić samemu.
Albo kupujesz uszkodzony mechanizm i z niego przekładasz linkę, albo dorabiasz ze zwykłej linki (co nie jest łatwe).

1. Jeśli przekładasz linkę z innego mechanizmu, koniecznie zwróć uwagę na sam mechanizm silnika, czyli obudowę, w której obraca się rolka (ślimak). Ważne, aby ramiona (te wypusty z rolki były tej samej długości), generalnie jak przyłożysz mechanizmy muszą być identyczne. W moim wypadku okazało się, że linka z nowego nowego mechanizmu była równo o 4cm za długa, a ramiona o których mówię dłuższe, mimo iż oba mechanizmy były z polo 6N.

2. Jeśli chcesz montować linkę uniwersalną musisz pamiętać o tym, ze w 2 miejscach muszą znajdować się cycki, w które wczepisz, plastikowe ślizgi jeżdżące po szynach. Trzeba zacisnąć mocno i pewnie coś na linkę lub inteligentnie zrobić supeł, co po 1 nie jest łatwe, a po 2 trzeba to zrobić równo na 2 prowadnicach, po 3 zrobić to tak żeby nie było luzów graniczy z cudem... Podobnie rzecz ma się z mocowaniem linki na rolce mechanizmu, kolo silnika. Oba końce trzeba wcisnąć w specjalne otwory w rolce, końce oczywiście zarobione tak jak w przypadku ślizgów. I najważniejsze aby odpowiednio dociąć linkę na długość, będzie za krótka nie włożysz jej, będzie za długa, będą nadmierne luzy na sprężynach naciągających i linka będzie się wyczepiać...


Zdejmiesz linkę rozkręcisz mechanizm to wyda Ci się jasne to o czym piszę.
Fot niestety nie posiadam, ze swojej strony polecam kupno nowego mechanizmu, albo przekładnie ori linki, zabawa z uniwersalną linką skończy się niezliczoną ilością $!#%!#% ! :D
Z tego co mi wiadomo nie można kupić samej linki mechanizmu podnoszenia w VW.
Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

Czasami mam dosc tej polowki, jak nie problem z klamkami z ktorymi mordowalem sie tydzien aby zalozyc te smieszne wiosełka, to myslalem ze to jest najgorsza rzecz do zrobienia, a teraz ta linka. Kupie zwykła linke i bede probowal, do stracenia oprocz czasu nic nie mam, bo linka kosztuje tyle co dobre piwo :)
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

mechanizm szybciej znajdziesz i łatwiej wymienić, do Variata to był problem :) na szczęście od Seata podpasował :)

pozdro i życzę wytrwałości :D
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

kupilem 4m linki 1.6, zaraz biore sie kombinowanie. Az sie boje
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

czekam na info :)
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

probowalem , dzieja sie jaja jakies, wciskam zamykanie, szyba idzie do gory, chwile stoi i w drugą strone :) Cały dzien prawie siedzialem a i tak g.... zrobilem. Poszukuje mechanizmu el szyb ale ceny na allegro to z kosmosu jakies, trafiaja sie nawet powyzej 200zł. Narazie slizgi do szyn tasma obkleilem tak aby szyba byla zamknieta caly czas, bede jutro znow sie męczyl z tą linka i probowal zalozyc.
Awatar użytkownika
Kamil K
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 380
Rejestracja: 29 kwie 2009, 17:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Kamil K »

200zł kosztują nowe, używane mechanizmy są juz od 80zł na allegro.
w
wybrzeze11
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 02 maja 2015, 13:57

Post autor: wybrzeze11 »

Witam, mam problem podobny lecz nie z linka a z silnikiem ktory nie dziala, szyba nie chce isc w dol ani w gore napiecie jest na przewodach silnik tylko "cyka" przy nacisnieciu wlacznika lecz nic wiecej sie nie dzieje. Czy ktos moze podpowiedziec jak zdemontowac silnik nie uszkadzajac nic. Dodam ze elektrycznie szyby opuscic nie mozna.
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N / 6n2 / variant / classic”