Silnik 1.0 HZ i moje problemy z nim

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
mt4d
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 212
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:13
Lokalizacja: vWrocłavW

Silnik 1.0 HZ i moje problemy z nim

Post autor: mt4d »

Witam posiadam pole z 89roku z silnikiem 1.0 HZ gaznik pierburg 1B. Kilka rzeczy mnie niepokoi a mianowicie. Po odpaleniu silnika ssanie sie nie zalacza dopiero po delikatnym nacisnieciu pedalu gazu. Gdy sie zalaczy to dziala jak chce... obroty powinny byc do 1 500 a u mnie leca nawet do 2 500 i ssanie nadal chodzi. Druga sprawa sa falujace obroty i przygasanie na biegu jalowym. Obroty skacza 1 000-1 300 pozniej spadaja nawet do 200 zaczyna mrugac kontrolka od aku. ale nie zgasnie (tylko gdy silnik jest nagrzany) a gdy zimny gasnie.
Co zrobilem aby pozbyc sie problemow:
przeczyscilem przepustnice, wymienilem wszystkie wezyki podcisnienia, czujniki wymienialem jakies 6 miesiecy temu ( na zamienniki ale nic to nie dalo)
Do tego spalanie mam w granicach 10-13l / 100km
mt4d aka Cinek
Optymista myśli, ze świat stoi przed nim otworem. Pesymista wie, co to za otwór.
http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6978
Awatar użytkownika
siwkins
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 291
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: siwkins »

Witam,
zacznijmy od ssania, przed odpaleniem silnika depnij na pedal gazu tak sie zalacza ssanie i domyka sie przyslona rozruchowa, bez nacisniecia gazu przed odpaleniem ssanie nie bedzie wlaczone.
Obroty na ssaniu powinny wynosic +/- 2000 obr/min
Falujace obroty to moze byc np. lapanie lewego powietrza przez podstawe gaznika (u mnie tak bylo), za slabo dokrecony gaznik.
Spalanie 10-13l to norma w tych silnikach szczegolnie zima, mi teraz spalil ok 11/100km (ten sam silnik i gaznik)
W dziale manuale jest instrukcja krok po kroku o regulacji gaznikow pierburg i solex.
Awatar użytkownika
mt4d
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 212
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:13
Lokalizacja: vWrocłavW

Post autor: mt4d »

zapomnialem dodac: podstawe gaznika wymienilem jakies 4 miesiace temu. Co do wlaczania ssania to postepuje tak jak piszesz i nie zalacza sie i w tym problem bo dopiero jak odpale silnik to po delikatnym wcisnieciu pedalu gazu ssanie sie wlacza, o czym pisalem wyzej. Ok. spalanie zima 10-13l / 100km jest to przyjecia ale w ciagu lata ?
mt4d aka Cinek
Optymista myśli, ze świat stoi przed nim otworem. Pesymista wie, co to za otwór.
http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6978
Awatar użytkownika
siwkins
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 291
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: siwkins »

Sprawdź wiertlem szczelinę przesłony rozruchowej powinna wynosić 2,2 +/- 0,2 mm
Awatar użytkownika
mt4d
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 212
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:13
Lokalizacja: vWrocłavW

Post autor: mt4d »

po dzisiejszej wizycie w warsztacie problemy ustaly. silnik chodzi rowno i nie gasnie:) Patrzylem co majster robi i nie zrobil nic wiecej co ja robilem poza jednym szczegulem :D wykrecil zawor przy ktorym jest regulator doplywu powietrza i ... :uklon: wyczail nieszczelnosc w nim ... zalutowal cyna i :banana: :banana: :banana: po problemie :)
do zamkniecia
mt4d aka Cinek
Optymista myśli, ze świat stoi przed nim otworem. Pesymista wie, co to za otwór.
http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6978
C
Cinekl1
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 29 mar 2009, 9:45

Post autor: Cinekl1 »

Witam.
Brat też ma w polo silnik HZ i również boryka się z gaśnięciem silnika na biegu jałowym-jeśli można proszę o dokładniejszy opis (lub jeszcze bardziej zdjęcie) o który dokładnie zawór się rozchodzi:)
Z góry dziękuję

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
mt4d
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 212
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:13
Lokalizacja: vWrocłavW

Post autor: mt4d »

Konkretnie chodzi o zawór regulacji dolotu powietrza. Do regulacji gaźnika używamy dwóch (śrub) zaworów jeden (-) cienki śrubokręt - regulacja obrotów ... (--) szeroki płaski śrubokręt regulacja dolotu powietrza i właśnie ten zaworek może być nieszczelny, jeśli juz wszystko sprawdziłeś (przewody podciśnieniowe, podstawa gaźnika ...) to proponuję tam pogrzebać ... Powodzenia.
mt4d aka Cinek
Optymista myśli, ze świat stoi przed nim otworem. Pesymista wie, co to za otwór.
http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6978
P
PanRyba
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 23 kwie 2009, 21:57
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: PanRyba »

Podłącze się może pod temat. Pytanie dotyczy ssania w tym silniku. Jak długo wam pracuje na ssaniu? U mnie wyłącza to dopiero przed pierwsza kreską na skali temperatury. Czy tak powinno być i czy takie długie ssanie jest rzeczywiście konieczne?
Obrazek
Awatar użytkownika
mt4d
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 212
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:13
Lokalizacja: vWrocłavW

Post autor: mt4d »

Wedlug mnie nie jest konieczne ... (prawdopodobnie masz ssanie automatyczne) wiec w kazdej chwili mozesz wcisnas pedał gazu i ssanie się wyłącza
mt4d aka Cinek
Optymista myśli, ze świat stoi przed nim otworem. Pesymista wie, co to za otwór.
http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6978
D
Dj.MaX
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 15 lis 2008, 13:53
Lokalizacja: Siemianowice

Post autor: Dj.MaX »

spalanie do 13 litrów ? Jezdziłem Polo z takim silniczkiem i to z instalacja LPG i nawet przy najwiekszych zimach nie palił wiecej niz 10l a normą była odrobina ponizej 9 oczywiscie na lpg.
Awatar użytkownika
mt4d
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 212
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:13
Lokalizacja: vWrocłavW

Post autor: mt4d »

Ja nie mam LPG to raz ... szkoda zachodu ... a dwa to spalanie 10-13l było zimą ... teraz mamy już lato a spalanie spadło ale nie za wiele ... bo teraz wacha się w granicach 10l/100km. co może być przyczyną ?? Czujniki wymienione, termostat, płyn chłodniczy ... prawdopodobnie mam uwalony wskaźnik temp. w liczniku ale czy to może być związane z niedogrzewaniem silnika? ( w normalnych warunkach +15,+20"C silnik się nagrzewa bo włącza się wiatrak chłodnicy) a wskaźnik pokazuje ok. 70'
mt4d aka Cinek
Optymista myśli, ze świat stoi przed nim otworem. Pesymista wie, co to za otwór.
http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6978
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

odkryję straszną tajemnicę! są dwa czujniki temperatury, jeden idzie na zegary, drugi do naszych "Core 2 Quad" (dalej zwany komputer) :-D
chyba każdy na forum przerabiał temat padniętych czujników, a kto nie przerabiał ma to w nosie :crazy:
ja mam albo padnięty czujnik na zegary, albo muszę przeskalować wskaźnik, ale jakoś to mi nie przeszkadza, na ciepłym silniku mi pokazuje 70 stopni zamiast 90, a reszta jest ok, spalanie (1.0 mono) ok.6 litrów (w korkach raczej nie stoje - mała miejscowość)
Awatar użytkownika
mt4d
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 212
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:13
Lokalizacja: vWrocłavW

Post autor: mt4d »

Crazy co rozumiesz mówiąc "przeskalować wskaźnik" ?? czujniki wymieniałem i nic to nie dało, wskaźnik też i nadal to samo ...
mt4d aka Cinek
Optymista myśli, ze świat stoi przed nim otworem. Pesymista wie, co to za otwór.
http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6978
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

jest myk że na zegarach reguluje się strzałkę ;)
l
leszek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:19
Lokalizacja: Krośniewice

Post autor: leszek »

Hmm silniki Hz nie mają kompa ten drugi czujnik jest od jeża.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”