[6n] Adaptacja zegarów z golfa mk IV do polo
: 05 gru 2012, 13:02
Nazwa czynnosci:Montaz zegarów z golfa IV do polo
Model samochodu:Polo 6n
Rocznik:98 (po małym lifcie)
Potrzebne materiały:
-srubokręt krzyzak
-klucze torx
-2 noze do podwazenia wskazówki w liczniku
-ładnie dopasowany kawałek papieru badz folii zeby włozyc ja pod wskazówke (bez tego porysuje sie tarcza)
-lutownica (kolbowa)
-licznik z golfa mkIV do 220km/h europejski, bez MFA o numerach 1JO919860 (przy zegarach z MFA nie bedzie mozna ustawic zegarka)
-czteropak dla lepszego myslenia :crazy:
-szlifierka katowa z tarcza
Czas wykonania:w moim przypadku ok 30min
Przewidywany koszt:w moim przypadku 125zł-koszt licznika + wysyłka ale mozna tez taniej.
Sposób wykonania:
Od razu zastrzegam ze bede posługiwac sie fotkami z neta bo niestety podczas montazu zegarów nie robiłem foto, bo nie myslałem ze bede robic manuala :blush2: Ale do rzeczy, jak mamy juz zakupiony licznik z golfa o parametrach takich jak wyzej mozemy zabrac sie za jego przerobke, aby pasował do polo 6n. W moim przypadku po podłaczeniu zegarów we wtyczke po przekreceniu kluczyka zapaliła sie i migała jedna kontrolka ktora nie powinna mianowicie ta:
wiec trzeba ja wylutowac, aby to zrobic zabieramy sie za "rozdziewiczenie"
naszego licznika aby to zrobic odkrecamy wszystkie małe srubki na torx na tylnej klapce, jesli licznik rozbierany jest pierwszy raz srubki beda zaplombowane jakims lakierem, gdy juz sciagniemy tylna klapke, trzeba płytke z całym sercem licznika wypiac z zatrzasków i poprostu wyjac, kładziemy na stół i mamy juz ładnie rozebrany licznik, aby dobrac sie do tej kontrolki trzeba sciagnac tarcze licznika ze wskazówkami ale ja jako powiedzmy dosc leniwy postanowiłem ograniczyc do minium rozbieranie licznika, wiec wziałem 2 noze i zaczałem podwazac wskazówke od obrotomierza (ale wczesniej zaznaczamy sobie ołowkiem jej polozenie aby potem wskazania obrotomierza były prawidłowe) wskazówka co prawda poszła do gory ale pojawiło sie nie ładne zadrabanie na tarczy, musiałem wziac cos pod wskazówke, ja miałem akurat pod reka kawałek folii babelkowej wiec rozdarłem kawalkiem ok 2-3cm i włozyłem pod wskazówke wtedy znow wziałem noze i zaczalem podwazac w ten sposób
sciagajac wskazówke nalezy to robic delikatnie i z wyczuciem zeby nie pekła! Gdy wskazówka zejdzie podnosimy tarcze i ukazuje nam sie taki sam widok jak na tym foto tyle ze po drugiej stronie:
sprawa jest prosta nalezy zobaczyc w ktorym okienku jest dioda ktora odpowiada za podswietlanie tej ikony ktora pokazałem wczesniej i ja wylutowac, gdy ja wylutujemy to składamy licznik w odwrotnej kolejnosci i teraz uwaga zakładajac wskazówke wciskamy ja gdzies w skali obrotomierza i przekrecamy w lewo w ta pozycje ktora sobie zaznaczylismy ołowkiem, teraz jeszcze trzeba cała obudowe z zewnatrz wyrównac, chodzi mi o mocowania licznika ktore sa w golfie nie pasuja pozatym licznik z nimi nie wchodzi, wiec wyrownjemy te uchwyty na dole i licznik juz jest gotowy, teraz bierzemy sie za wyciagniecie naszego ori licznika, odkrecamy 2 sruby na krzyzak i sciagamy dolna i gorna osłone stacyjki/kierownicy, przy gornej trzeba uwazac na manetki i przy okazji zeby jej nie połamac. Opuszcamy kierownice na max w doł i mamy 4 sruby ktore trzymaja blende licznika( 2 sruby beda widoczne i mozliwe do odkrecenia po sciagnieciu obudowy stacyjki i opuszczeniu kierownicy) nastepnie wyciagamy blende licznika odkrecamy licznik (2 sruby na gorze) odpinamy wtyczke podłaczamy licznik golfa i sprawdzamy czy wszystko działa, zeby nie było ze cos nie działa nie tak jak to ja miałem powiem od razu ze podczas zaciagania recznego zyskujemy sygnał ostrzegawczy zeby nie zapomniec o nim
, gdy wszystko działa prawidłowo wciskamy licznik w deske wchodzi w miejsce ori na wcisk bo jest wiekszy, nie wypadnie bo trzyma go blenda licznika, zakładamy blende zakrecamy ja nastepnie obudowe stacyjki i licznik mamy gotowy.
Co zyskujemy?
-Ładne niebiesko czerwone podswietlenie i piszczałke od recznego :crazy: Zeby nie było nieporozumien ten manual tyczy sie polo po małym lifcie! do przedliftowych tez mozna sie zasugerowac ale jest wiecej kosztów i roboty. Jesli ktos jest juz naprawde zdecydowany i wybiera licznik niech sie do mnie zgłosi na Pw pomoge, zeby przez pomyłke nie kupił licznika z MFA, przekłaka licznika jest naprawde prosta i wiecej czasu zajeło mi napisanie tego manuala niz zalozenie licznika :lol:
Pozdrawiam
Jeszcze takie małe info co do zegarów, ktore zapodał sieman0:
Pierwsze 3 cyfry oznaczają model:
1J0 xxx xxx = Normalny prędkościomierz
1J5 xxx xxx = prędkościomierz z chromowanymi pierścieniami (tylko w połączeniu z CAN)
Środkowe trzy znaki są do kontroli:
xxx xxx = 919 bez CAN-Bus (do roku modelowego 2000)
xxx XXX = 920 z CAN-Bus (od roku modelowego 2000)
Trzy ostatnie cyfry oznaczają cechy:
xxx xxx 8xx = wyświetlacz w km / h
9xx xxx xxx = wyświetlacz w MPH
1J0 to czarne
1J5 to srebrne
919 - bez CAN
920 z CAN
8 to w km/h
9 to milach
0 to bez mfa
2 to mfa
4 to fis
5 - immo 2
6 immo 3
bez literki - silnik 1,4
A- benzyna
C - diesel
Model samochodu:Polo 6n
Rocznik:98 (po małym lifcie)
Potrzebne materiały:
-srubokręt krzyzak
-klucze torx
-2 noze do podwazenia wskazówki w liczniku
-ładnie dopasowany kawałek papieru badz folii zeby włozyc ja pod wskazówke (bez tego porysuje sie tarcza)
-lutownica (kolbowa)
-licznik z golfa mkIV do 220km/h europejski, bez MFA o numerach 1JO919860 (przy zegarach z MFA nie bedzie mozna ustawic zegarka)
-czteropak dla lepszego myslenia :crazy:
-szlifierka katowa z tarcza
Czas wykonania:w moim przypadku ok 30min
Przewidywany koszt:w moim przypadku 125zł-koszt licznika + wysyłka ale mozna tez taniej.
Sposób wykonania:
Od razu zastrzegam ze bede posługiwac sie fotkami z neta bo niestety podczas montazu zegarów nie robiłem foto, bo nie myslałem ze bede robic manuala :blush2: Ale do rzeczy, jak mamy juz zakupiony licznik z golfa o parametrach takich jak wyzej mozemy zabrac sie za jego przerobke, aby pasował do polo 6n. W moim przypadku po podłaczeniu zegarów we wtyczke po przekreceniu kluczyka zapaliła sie i migała jedna kontrolka ktora nie powinna mianowicie ta:





Co zyskujemy?
-Ładne niebiesko czerwone podswietlenie i piszczałke od recznego :crazy: Zeby nie było nieporozumien ten manual tyczy sie polo po małym lifcie! do przedliftowych tez mozna sie zasugerowac ale jest wiecej kosztów i roboty. Jesli ktos jest juz naprawde zdecydowany i wybiera licznik niech sie do mnie zgłosi na Pw pomoge, zeby przez pomyłke nie kupił licznika z MFA, przekłaka licznika jest naprawde prosta i wiecej czasu zajeło mi napisanie tego manuala niz zalozenie licznika :lol:
Pozdrawiam

Jeszcze takie małe info co do zegarów, ktore zapodał sieman0:
Pierwsze 3 cyfry oznaczają model:
1J0 xxx xxx = Normalny prędkościomierz
1J5 xxx xxx = prędkościomierz z chromowanymi pierścieniami (tylko w połączeniu z CAN)
Środkowe trzy znaki są do kontroli:
xxx xxx = 919 bez CAN-Bus (do roku modelowego 2000)
xxx XXX = 920 z CAN-Bus (od roku modelowego 2000)
Trzy ostatnie cyfry oznaczają cechy:
xxx xxx 8xx = wyświetlacz w km / h
9xx xxx xxx = wyświetlacz w MPH
1J0 to czarne
1J5 to srebrne
919 - bez CAN
920 z CAN
8 to w km/h
9 to milach
0 to bez mfa
2 to mfa
4 to fis
5 - immo 2
6 immo 3
bez literki - silnik 1,4
A- benzyna
C - diesel