[6N2] Drgania podłogi przy przyspieszaniu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Bavar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 248
Rejestracja: 10 kwie 2010, 16:34
Lokalizacja: Poznań

[6N2] Drgania podłogi przy przyspieszaniu

Post autor: Bavar »

Witam! Od dziś mam spory problem. Podczas przyspieszania na 4 i 5 ( od 1700 do 2500 rpm ) biegu buda wpada w silne wibracje. Głównie czuć po podłodze. Kierownica raczej ok. Im mniej osób na pokładzie tym problem mniej odczuwalny. Wcześniej zaobserwowałem szumy z układu jezdnego podczas jazdy na 5 biegu przy lekkim wciśnięciu gazu bądź przy jeździe po łuku. Obstawiam przeguby bądź sprzęgło. Problem drgań dotyczy jazdy od 70 do 105 km/h. Jeśli przeciągnę silnik na 3 biegu do 3000 rpm to dopiero wtedy czuć wibracje. Macie jakieś sugestie?
Awatar użytkownika
zazi1983
Początkujący
Początkujący
Posty: 160
Rejestracja: 17 wrz 2010, 21:26
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: zazi1983 »

A patrzyłeś czy nie masz dziurki w tłumiki? Mam te same objawy w 6n i nie mam czasu zajrzeć ale stawiam na tłumik. Ale chętnie poczytam, może ktoś ma inny pomysł
Obrazek

One LOVE
Awatar użytkownika
Bavar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 248
Rejestracja: 10 kwie 2010, 16:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bavar »

Tego nie sprawdzałem, ale tłumik końcowy mam jeszcze ori i kilka warstw zeszło. Pewnie myślisz o środku bądź przy kolektorze.
Awatar użytkownika
danielek_88
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 06 wrz 2009, 18:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: danielek_88 »

Kolego ja miałem dokładnie ten sam problem, przyczyną był uszkodzony przegub wewnętrzny bo on właśnie powodował takie drgania.
Pozdrawiam ;]
Obrazek
Awatar użytkownika
Bavar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 248
Rejestracja: 10 kwie 2010, 16:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bavar »

Jeśli ta diagnoza się potwierdzi, to czy wymienić przeguby parami ( 2x 200 PLN + robocizna ) czy tylko ten który się posypał zapewne. A może zrobić sobie od razu komplet 4 sztuk lub dwie nowe półośki zaserwować. Jeśli już nadszedł czas zużycia tych elementów to wole robić niż znów w trasie się stresować że mi koło odpada :mrgreen:
Awatar użytkownika
danielek_88
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 06 wrz 2009, 18:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: danielek_88 »

Jeśli chcesz to wymień cały komplet. Ja wymieniłem ten uszkodzony przegub i polo śmiga dalej. :D
Pozdrawiam ;]
Obrazek
Awatar użytkownika
Bavar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 248
Rejestracja: 10 kwie 2010, 16:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bavar »

Niby poduszka pod skrzynią poszła. Oryginał za 300 zł. To może być ten temat???
C
Cysiek89
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 10 wrz 2011, 20:40
Lokalizacja: Łazy\\Zawiercie

Post autor: Cysiek89 »

Jak najbardziej, a nie czujesz jak dodajesz gazu ze drążek zmiany biegów się przesuwa w przód ??
Sprzedaż części samochodowych nowych jak i tuningowych wszelkiego rodzaju. Potrzebujesz czegoś pisz lub dzwoń 511 163 210
Awatar użytkownika
Bavar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 248
Rejestracja: 10 kwie 2010, 16:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bavar »

Nie zauważyłem takiego objawu, ale czasem sam drążek na wolnych obrotach wpadał w rezonans i głośno wibrował. Uchwycenie drążka i puszczenie załatwiało problem. Jazda pod górkę na 4 i 5 biegu powoduje telepanie samej podłogi wiec może faktycznie problem nie jest związany z układem jezdnym.
Awatar użytkownika
Bavar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 248
Rejestracja: 10 kwie 2010, 16:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bavar »

Temat zakończony. Faktycznie po wymianie poduchy pod skrzynią drżenie budy zostało wyeliminowane. Dodatkowo podczas jazdy na niższych obrotach np: 4 bieg 60kmh ~1600 rpm auto chodzi ciszej i drgania są prawie nieodczuwalne jak w 4-cylindrówkach.
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N / 6n2 / variant / classic”