witam, posiadam polo 9n 2005 1,4 16V 75KM 36k km przejechane(100% oryginalny przebieg) i mam problemy z obrotami
za zimnym silniku pod tysiac, bez wciskania gazu pracuje idealnie równo
za ciepłym silniku około 600, moze troszeczke mniej, bec wciskania gazu obrotomierz równierz stoi, pracuje idealnie równo
a problem zaczyna sie w momencie dodawania gazu, wciskam gaz do połowy, i musze odczekac około 1- 1,5 sekundy zeby zareagowal silnik
przy szybkim wcisnieciu do konca gazu i puszczenia, DOPIERO w chwili gdy juz nogi nie mam wogole na gazie, silnik zaczyna szybciej pracowac i podnosi sie do okolo 2-3 tys obrotów
da sie z tym jezdzic, jednak wczesniej trzeba wciskac gaz i coś ostatnio wydaje mi sie albo spalanie skoczylo do ok. 8 L (przy tylko miejskiej jezdzie, czesto w korkach, odcinki od 5 do 15 km.)
moje pytanie brzmi, czy to normalne w vw 9N? jezeli nie to co mam z tym zrobić? jak to naprawic, co moze byc tego przyczyną ? nie stało sie to nagle, juz od jakiegos czasu powoli coraz wieksze jest to opóźnienie
bede wdzieczny za wszelkie uwagi
pozdrawiam
P.S.dla porównania sprawdzalem w nissanie brata i tam silnik pracuje idealnie z wcisnietym gazem, jednak jego pojazd jest starszy (nissan almera n14 1996), podobnie jest w samochodzie kumpla - peugot 306 silnik chyba 1,4 rok okolo 2004
Nie wiem jakie są obroty książkowe, ale jałowe na pozomie 600 to moim zdaniem za mało. Pewnie dlatego tak opornie wkręca się na wyższe. A jak przytrzymasz na wyższych i wciśniesz mocniej to podobnie reaguje ? Podpięcie pod komputer pewnie wykaże co jest nie tak.
[quote=""sppawacz""]nie to są obroty książkowe[/quote]
coś mi się wydaje że "książkowe" powinny być na poziomie 800 tak niskie obroty to raczej w dizelku
[quote=""bewu""]Nie wiem jakie są obroty książkowe, ale jałowe na pozomie 600 to moim zdaniem za mało. Pewnie dlatego tak opornie wkręca się na wyższe. A jak przytrzymasz na wyższych i wciśniesz mocniej to podobnie reaguje ? Podpięcie pod komputer pewnie wykaże co jest nie tak.[/quote]
w ksiazce sam naprawiam ibiza/polo jest napisane: predkosc obrotowa biegu jałowego 600-730 (i jest cos koło tego)