[9n] problemy z obrotami , opóznienie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
sppawacz
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 27 kwie 2009, 18:42

[9n] problemy z obrotami , opóznienie

Post autor: sppawacz »

witam, posiadam polo 9n 2005 1,4 16V 75KM 36k km przejechane(100% oryginalny przebieg) i mam problemy z obrotami

za zimnym silniku pod tysiac, bez wciskania gazu pracuje idealnie równo
za ciepłym silniku około 600, moze troszeczke mniej, bec wciskania gazu obrotomierz równierz stoi, pracuje idealnie równo

a problem zaczyna sie w momencie dodawania gazu, wciskam gaz do połowy, i musze odczekac około 1- 1,5 sekundy zeby zareagowal silnik

przy szybkim wcisnieciu do konca gazu i puszczenia, DOPIERO w chwili gdy juz nogi nie mam wogole na gazie, silnik zaczyna szybciej pracowac i podnosi sie do okolo 2-3 tys obrotów

da sie z tym jezdzic, jednak wczesniej trzeba wciskac gaz i coś ostatnio wydaje mi sie albo spalanie skoczylo do ok. 8 L (przy tylko miejskiej jezdzie, czesto w korkach, odcinki od 5 do 15 km.)


moje pytanie brzmi, czy to normalne w vw 9N? jezeli nie to co mam z tym zrobić? jak to naprawic, co moze byc tego przyczyną ? nie stało sie to nagle, juz od jakiegos czasu powoli coraz wieksze jest to opóźnienie

bede wdzieczny za wszelkie uwagi

pozdrawiam




P.S.dla porównania sprawdzalem w nissanie brata i tam silnik pracuje idealnie z wcisnietym gazem, jednak jego pojazd jest starszy (nissan almera n14 1996), podobnie jest w samochodzie kumpla - peugot 306 silnik chyba 1,4 rok okolo 2004
Awatar użytkownika
HaNsiN
Początkujący
Początkujący
Posty: 160
Rejestracja: 13 kwie 2009, 18:16

Post autor: HaNsiN »

za ciepłym silniku około 600, moze troszeczke mniej, bec wciskania gazu obrotomierz równierz stoi, pracuje idealnie równo
obroty nie są za niskie? Podpinałeś VAGa do autka?
s
sppawacz
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 27 kwie 2009, 18:42

Post autor: sppawacz »

nie to są obroty książkowe, nie posiadam VAGa
b
bewu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: wawa

Post autor: bewu »

Nie wiem jakie są obroty książkowe, ale jałowe na pozomie 600 to moim zdaniem za mało. Pewnie dlatego tak opornie wkręca się na wyższe. A jak przytrzymasz na wyższych i wciśniesz mocniej to podobnie reaguje ? Podpięcie pod komputer pewnie wykaże co jest nie tak.
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

[quote=""sppawacz""]nie to są obroty książkowe[/quote]
coś mi się wydaje że "książkowe" powinny być na poziomie 800 tak niskie obroty to raczej w dizelku
Obrazek
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

niestety bez podpięcia pod kompa to sie nic nie dowie :niewiem: :(
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
s
sppawacz
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 27 kwie 2009, 18:42

Post autor: sppawacz »

[quote=""bewu""]Nie wiem jakie są obroty książkowe, ale jałowe na pozomie 600 to moim zdaniem za mało. Pewnie dlatego tak opornie wkręca się na wyższe. A jak przytrzymasz na wyższych i wciśniesz mocniej to podobnie reaguje ? Podpięcie pod komputer pewnie wykaże co jest nie tak.[/quote]
w ksiazce sam naprawiam ibiza/polo jest napisane: predkosc obrotowa biegu jałowego 600-730 (i jest cos koło tego)

jak mam wyzsze i przycisne to tez jest opóźnienie

moze czyszczenie przepustnicy?

kupiłem VAG-a i czekam na dostawe
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Silniczek krokowy jest opowiedzialny ze wolne oboroty. Wyczyść przepustnice i zrób u kogoś na kompie adaptacje i sprawdź oczywiście błędy.
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”