[6N] problem z odpaleniem samochodu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
ryuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 146
Rejestracja: 11 gru 2008, 18:24
Lokalizacja: Brzesko

[6N] problem z odpaleniem samochodu

Post autor: ryuk »

Witam. Panowie zgłaszam się do Was ponieważ mam taki problem. Ostatnio kilkukrotnie zdarzyło mi się nie mogłem zapalić samochodu. Za pierwszym razem po jakiś 30km zgasiłem samochód odczekałem chwilkę, próbuję odpalić i nie da rady. Rozrusznik kręci lecz nie zapala. Dodam że jakieś 2 miesiące temu miałem wymieniane kable, świece, kopułkę i palec. Po 5 minutach bezustannych prób otworzyłem maskę, coś tam poruszałem kablami i zapalił od strzała. Następnym razem nawet po poruszaniu kabli nie chciał zapalić. Po około 10 minutach auto odpaliło. Ostatnim razem miałem jeszcze ciekawiej. Po kilkunastu próbach odpalenia i poruszania kablami, przekręcam kluczyk i pozapalało się większość kontrolek, silnik wariował a obrotomierz skakał po zegarach jak diabeł wcielony. Za drugim razem to samo. Wtedy podszedł do mnie jakiś gościu otworzyliśmy kopułkę (bo myślał, że coś tam się rozsypało) no ale wszystko było ok, zamknęliśmy kopułkę i auto odpaliło od strzała. Dzisiaj z kolei nie mógł odpalić tak z 5 razy za 6 przekręceniem kluczyka poszło (a już się modliłem...). Tydzień temu gadałem z gaziarzem i mówił, żebym sprawdził czy jest iskra jak mi się zdarzy taki problem ale ja nie wiem jak itd. Co byście Panowie mi poradzili? Pozdrawiam
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

czy jest iskra jak mi się zdarzy taki problem ale ja nie wiem jak itd
1.Wykręć pierwszą świecę po kolei i z fajką przyłóż do dekielka silnika, kręć rozrusznikiem jeśli nie będzie iskry masz odpowiedź = cewka.
W nocy spróbuj podnieść maskę i odpalić, jeśli będzie dyskoteka (iskry) to masz przebicia na kablach i do wymiany.

2.Sprawdź zmasowanie cewki z karoserią, przeczyść punkty styku najlepiej szczotką na wiertarce potraktuj "amelinową" część cewki oczyść dokładnie kabelek masowy i skręć.
Moim skromnym zdaniem u ciebie umiera cewka, masz typowe objawy kaszlu cewki wymień ją zanim popsuje ci humor na trasie i słono zapłacisz za lawetę.

Koszt imprezy to jakieś 50 zł na allegro, sprawdzone przeze mnie TEMIC, BERU, BREMI
W sklepie zabulisz 150 zł...
przykładowe aukcje:
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-vw-po ... 10917.html
http://allegro.pl/vw-polo-6n-cewka-zapl ... 78985.html
http://allegro.pl/cewka-modul-zaplonowy ... 20491.html

Opisz ten cały zapłon co zmieniałeś co to założyłeś może jakiś chiński bubel ci się trafił.
A tak apropos to jaką masz instalację sekwencja czy II generacja? silnik na jedno czy wielopunkcie, napisz kod silnika AEA AEE itp dopisz to sobie do profilu będzie łatwiej diagnozować ewentualne problemy.
daj znać jak rozwiążesz problem :cool:
civic r18a2/407 1,6 HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N / 6n2 / variant / classic”