Toto a jakiej firmy przegub kupowałeś? czysta ciekawość
Lobro czy Spidan wątpie zeby dawały smar grafitowy...
...
Ad. 1.
Tak lewą półoś (tą krótszą) idzie wyjąć bez odkręcania innych rzeczy.
Odkręcamy śrubę po środku tarczy hamulcowej (klucz/nasadka 30mm 12-kątny, fajka 90 stopni + przedłużka ok 1m)
Następnie odkręcamy śruby, 6 szt. przy skrzyni (torx 8mm 12-kątny)
Odkręcając śruby półosi najwygodniej jest to robić na wduszonym hamulcu, wtedy półoś się nam nie kręci, co ułatwia odkręcenie śrub. Ja dla bezpieczeństwa odłączyłem wtyczki tylnych świateł, aby nie zjarać klosza czy też odbłyśnika (bo od żarówki stopu lampa nieźle się nagrzewa)
Zmieniając położenie kierownicy poprzez maksymalne wychylenie raz w lewo raz w prawo jesteśmy wstanie wyciągnąć półoś bez zbędnego demontowania innych rzeczy.
Ad. 2.
Półosie zamiennie można stosować w wersjach silnikowych (dotyczy skrzyń manualnych):
6N - 1.0, 1.3, 1.4, 1.4 16V, 1.6, 1.7SDI, 1.9D, 1.9SDI
6N2 - 1.0, 1.4, 1.4 16V, 1.7SDI, 1.9D, 1.9SDI
Ad. 3.
Mając już wyciągniętą półoś, zdejmujemy (zbijamy) metalowy pierścień, który jest zintegrowany z gumową osłoną, z "obudowy" przegubu. Następnie zdejmujemy zawleczkę z wałka półosi, odpowiednio przekrzywiając obudowę, wyjmujemy kulki, jest ich 6. Później musimy zdjąć metalowy pierścień, który był "koszyczkiem" dla kulek... Następnie myjemy wszystko bardzo dokładnie i montujemy w odwrotnej kolejności, po czym smarujemy wszystko smarem do przegubów. Dobrze by było przesmarować silikonem połączenie, osłona<->obudowa. Dla osób o słabych nerwach nie polecam takiej przeprawy, bo wcale nie jest tak łatwo jakby to się mogło wydawać, a i nie sposób opisać dokładnie jak zrobić poszczególne czynności... jednak jak ktoś lubi kombinować i ma czas to z pewnością da sobie radę. Kulki wkładamy pojedynczo "od góry" do koszyka, a obudowę nasuwamy od dołu na kulki.
Małe foto poglądowe:
Ad. 4.
Do przegubów używamy tylko i wyłącznie smarów zawierających dwusiarczek molibdenu MoS[size=99px]2[/size]. Takie oznaczenie powinno znajdować się na tubce. Poniżej foto smaru GNK, który szedł na pierwszy montaż, nr L300281, cena: 4,50zł:
:hello: