[6N] Półoś montaż/demontaż

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

[6N] Półoś montaż/demontaż

Post autor: Jacoo »

Witam :D
Miałbym cztery pytania:
1. Czy idzie w jakiś szybki sposób, bez zbędnego odkręcania innych części zdjąć półoś?
Rozumiem, że zdejmuje koło,
odkręcam śrubę po środku tarczy,
odkręcam półoś od skrzyni,
... i ?
Podobno idzie poprzez odkręcenie poduchy skrzyni wyjąć półoś bez odkręcania sworznia czy też zwrotnicy od amora.
Prosił bym o jakiś skrócony opis jak to wykonać zarówno dla strony lewej jaki prawej

2. Od jakich wersji silnikowych Polo 6N i 6N2 pasują półosie dla 1.4 AEX?

3. W jaki sposób rozebrać na części pierwsze przegub wewnętrzny?

4. Jakiego smaru użyć do przegubów?
Ostatnio zmieniony 04 paź 2012, 23:23 przez Jacoo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

Nakrętkę piasty proponuję odkręcać dobrym kluczem, na zakręconym kole i zeby w aucie ktoś na hamulec deptał, bo potrafi ona konkretnie trzymać ;)

Ad 4 - specjalny smar do przegubów, molibdenowy o ile dobrze pamiętam ;)
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

też jestem ciekaw czy występuje różnica w półosiach między 6n i 6n2, które pasują do 6n2, etc., tylko mi akurat chodzi o sam wałek :)
co do smaru to do zestawów przegubów z reguły dodawany jest smar, i jest to smar grafitowy, w jakimś motoryzacyjnym ok. 5zł za opakowanie, które spokojnie starczy na jeden przegub zewnętrzny :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Jacoo »

Toto z tego co wyczytałem to właśnie nie grafitowy tylko tak jak pisze krzychu20 molibdenowy, ale poczekamy na opinie innych...
Mam całą połoś i chce wyczyścic przegub wewnętrzny i dać nowy smar... wiec potrzebuje tylko kupić smar i przegub w jakiś sposób rozebrać
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

może i taki :) ja mówię z własnego doświadczenia, jak kupowałem przegub zewnętrzny to taki był właśnie w opakowaniu :) ten sam dawałem jak odkręcałem przegub wewnętrzny, wszystko ok do tej pory :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Jacoo »

Toto a jakiej firmy przegub kupowałeś? czysta ciekawość
Lobro czy Spidan wątpie zeby dawały smar grafitowy...


...
Ad. 1.
Tak lewą półoś (tą krótszą) idzie wyjąć bez odkręcania innych rzeczy.
Odkręcamy śrubę po środku tarczy hamulcowej (klucz/nasadka 30mm 12-kątny, fajka 90 stopni + przedłużka ok 1m)
Następnie odkręcamy śruby, 6 szt. przy skrzyni (torx 8mm 12-kątny)
Odkręcając śruby półosi najwygodniej jest to robić na wduszonym hamulcu, wtedy półoś się nam nie kręci, co ułatwia odkręcenie śrub. Ja dla bezpieczeństwa odłączyłem wtyczki tylnych świateł, aby nie zjarać klosza czy też odbłyśnika (bo od żarówki stopu lampa nieźle się nagrzewa)
Zmieniając położenie kierownicy poprzez maksymalne wychylenie raz w lewo raz w prawo jesteśmy wstanie wyciągnąć półoś bez zbędnego demontowania innych rzeczy.

Ad. 2.
Półosie zamiennie można stosować w wersjach silnikowych (dotyczy skrzyń manualnych):
6N - 1.0, 1.3, 1.4, 1.4 16V, 1.6, 1.7SDI, 1.9D, 1.9SDI
6N2 - 1.0, 1.4, 1.4 16V, 1.7SDI, 1.9D, 1.9SDI

Ad. 3.
Mając już wyciągniętą półoś, zdejmujemy (zbijamy) metalowy pierścień, który jest zintegrowany z gumową osłoną, z "obudowy" przegubu. Następnie zdejmujemy zawleczkę z wałka półosi, odpowiednio przekrzywiając obudowę, wyjmujemy kulki, jest ich 6. Później musimy zdjąć metalowy pierścień, który był "koszyczkiem" dla kulek... Następnie myjemy wszystko bardzo dokładnie i montujemy w odwrotnej kolejności, po czym smarujemy wszystko smarem do przegubów. Dobrze by było przesmarować silikonem połączenie, osłona<->obudowa. Dla osób o słabych nerwach nie polecam takiej przeprawy, bo wcale nie jest tak łatwo jakby to się mogło wydawać, a i nie sposób opisać dokładnie jak zrobić poszczególne czynności... jednak jak ktoś lubi kombinować i ma czas to z pewnością da sobie radę. Kulki wkładamy pojedynczo "od góry" do koszyka, a obudowę nasuwamy od dołu na kulki.
Małe foto poglądowe:
Obrazek

Ad. 4.
Do przegubów używamy tylko i wyłącznie smarów zawierających dwusiarczek molibdenu MoS[size=99px]2[/size]. Takie oznaczenie powinno znajdować się na tubce. Poniżej foto smaru GNK, który szedł na pierwszy montaż, nr L300281, cena: 4,50zł:
Obrazek

:hello:
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”