Strona 1 z 1

[86c] Gaźnik i jego regulacja.

: 11 cze 2009, 18:37
autor: odyniec
Cześć i czołem,
otóż od niedawna za grosze stałem się współwłaścicielem vw polo pierwszej generacji - genialne jest!
Nawet ekonomizer ma, ale nie w tym problem.
Otóż gaźnik trzeba wyregulować, bo ciut za dużo paliwa daje moim zdaniem, bo jak włączam ssanie to już mi się dusi, zamiast tylko podnieść obrotów.
Widziałem, że potrzebne są dane nt. rodzaju gaźnika, no to wieczorem Wam wrzucę fotki silnika i gaźnika, bo coś tam mam na aparacie już zrobione. Czy sprawa polega tylko na przekręceniu śrubek (których? Bo dotychczas miałem tylko auta na wtrysku, ale osobiście wole gaźnik)? Ma ktoś może jakieś patenty na ile obrotów ma to być przekręcone oby działało bez problemu?
Drugie pytanie jest odnośnie świateł - zauważyłem, że częstą usterką jest przełącznik - jak to sprawdzić miernikiem jeśli to jest on, bo nie widzę potrzeby jego demontażu przed upewnieniem się, że to akurat on?

A poza tym to fura jest wypas, ma nawet tapicerkę na dachu - biała w niemal idealnym stanie!
Ma także zapalniczkę, radio i głośniki, lecz nie grają, nie wiedzieć czemu - kwestia czasu tylko dla mnie to jest, bo nie przy jednym aucie już modziłem ;)

pozdrowienia!

-- Czw Cze 11, 2009 8:13 pm --

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


A takie kozackie radio ma :P tylko ono się włącza lecz głosu nie słychać... też się zrobi ;))
Obrazek

Re: Gaźnik i jego regulacja.

: 11 cze 2009, 21:21
autor: siwkins
Witam,
przypuszczam że silnik zasila gaźnik solex'a, cały manual z opisem regeneracji i regulacji jest w dziale Manuale - instrukcje krok po kroku.
Jaką dokładnie usterkę masz na myśli z tymi światłami?

Re: Gaźnik i jego regulacja.

: 11 cze 2009, 21:39
autor: Pimpek
Przecież zdemontować włącznik i sprawdzić światła to nie jest by tak dużo roboty. A od tego się zaczyna...

Re: Gaźnik i jego regulacja.

: 11 cze 2009, 22:20
autor: odyniec
że nie działają mijania i drogowe, w takim razie zdemontuje ;)

-- Czw Cze 11, 2009 10:24 pm --

Chłopaki, zatem do roboty się biorę, lecz czy bez specjalistycznych urządzeń jakie opisane są w tejże instrukcji możliwa jest regulacja gaźnika?
A i co ważne jest (chyba) - ssanie ma on ręczne.
Bo obrotomierz się rozumie rzeczą niezbędną jest? Skąd mogę taki wyrwać? Od czegokolwiek np. dużego fiata?

-- Pią Cze 12, 2009 1:50 pm --

a i czy zamiast obrotomierza można regulować obroty miernikiem? Bo obroty pokazywane są po impulsach czy według oporu?

-- Pią Cze 12, 2009 3:47 pm --

a i zapłon trzeba wyregulować:P

-- Sob Cze 13, 2009 8:04 pm --

dobra, widzę, że nikt nie chce pomóc to już nie truje,
okazało się, że wszystko było do bani, bo jak nie źle podłączone, to w ogóle nie było podłączone, teraz działa wsio i śmiga aż miło!

Re: Gaźnik i jego regulacja.

: 14 cze 2009, 21:02
autor: Ruszowy
nie no żeby wyregulować gaźnik nie potrzeba aż tyle sprzętu.
Natrzaskałeś chłopie tych zdjęć, a zacznij od sprawdzenia filtra powietrza. GAźnik faktycznie wygląda na Solexa, ale wystarczy że zdejmiesz obudowę filtra (czarny naleśnik nad silnikiem) i ukaże ci się gaźnik. Zacznij od posprawdzania czy podstawa gaźnika nie jest pęknięta, czy wężyki podciśnienia są szczelne. Gaźnik na ogół nie wymaga regulacji więc napewno go tylko rozregulujesz.
Aha, skąd pewność że to polo I ? jak dla mnie to wygląda pod maską na 1982-1984.

Re: Gaźnik i jego regulacja.

: 14 cze 2009, 22:47
autor: odyniec
A wygląda to tak:
Obrazek

bo tak wygląda, a to chyba nawet nie jest jeszcze 86c...nie wiem, dokładnie tak wersji nie znam - jeszcze :)

Re: Gaźnik i jego regulacja.

: 15 cze 2009, 22:35
autor: Ruszowy
no faktycznie 1981 albo i starsze. Miałem kiedyś 1983 i miało prawie identycznie pod maską, sąd ta sugestia.
wpisałeś 82, ale pewnie był póxniej zarejetrowany niż data produkcji. Pogratulować dziadka :)

Re: Gaźnik i jego regulacja.

: 16 cze 2009, 19:43
autor: odyniec
w dowodzie mam wbitą pierwszą rejestrację 81 czy 82, bo do Polski to przyjechała dopiero w 91 czy 92...A tam stała bardzo dużo w garażu a służyła tylko praktycznie na wyjazd na święta na Mazury, czyli 500km w jedną stronę...nawet nie pamiętam, a jak na te lata to trzyma się pięknie...przebieg, no jest 20 tys. km. A ja sądzę, że on tylko raz się obrócił, czyli 120 tys...pięknie silnik teraz pracuje, wydech mruczy aż miło, podoba mi się i dziękuje! Jeszcze tylko rozrusznik tam jest do zrobienia, a tak to dopieszczenia szczegóły;) Radio już zrobiłem, światła również :)

Re: Gaźnik i jego regulacja.

: 17 cze 2009, 13:48
autor: KaWu
[quote=""odyniec""]a to chyba nawet nie jest jeszcze 86c...[/quote]

masz racje-to jest wersja 86. Pogratulowac oldtimera :)

Re: Gaźnik i jego regulacja.

: 17 cze 2009, 19:47
autor: odyniec
Dziękuje za informację i z wersją i za gratulacje :)

Re: Gaźnik i jego regulacja.

: 02 wrz 2009, 22:11
autor: zibiyeti
Witam i kieruje zapytanie.poszukuje gaźnika solex 31 pict 7(dokładnie podstawki)Wiem staruszek ten mój VW ale pierwsza moja miłość(rocznik 1982)dostaje lewe powietrze.Prosiłbym o pomoc

Re: Gaźnik i jego regulacja.

: 01 lis 2011, 21:07
autor: Aleksio89
Witam
Nie chce zakładać nowego tematu wiec mam kilka pytań
1) czy można przerobić gaźnik PIERBURG 1B z ssania automatycznego na ręczne?
2) czy gaźnik PIERBURG 1B SOLEX z opla kadetta 1,3 będzie pasować do silnika 1050 z 1989r?
3) czy mieliście już kłopoty z ssaniem automatycznym w pierburgu 1B?

Re: Gaźnik i jego regulacja.

: 28 lis 2011, 0:01
autor: pierburg
Aleksio89 można przerobić gaźnik pierburg 1b na ręczne ssanie a co do problemów to raczej jeszcze ich nie było ale warto przerobić napewno oszczędzi się na benzynie troszkę