Jak w temacie. Czy sprzęgło z mocniejszej wersji (np. 1.9 TDI 101 KM) nada się do 1.4 TDI, 70 KM, silnik BNM, skrzynia JHG? Czy jest jakaś różnica w budowie sprzęgła?
Pozdro
Raczej się nie nada. W 1,9 będzie raczej dwumas ze sztywna tarczą. w BNM masz specyficzną tarczę 221 mm z tłumikiem drgań w tarczy. Sam ostatnio wymieniałem sprzęgło w BNM. Cenowo trochę przykra sprawa.
[quote="jhosef"]Cenowo trochę przykra sprawa.[/quote]
Przykra, ale jak bardzo?? Ile cię kosztowało sprzęgło i jakiej firmy?? I przy jakim przebiegu wymieniałeś?? A w swoim bolidzie robiłeś jakieś zmiany w silniku, tzn. czy chip tuning był zrobiony?
Pozdro
Ja wymieniałem przy 190 tysiącach ale nie z powodu końca okładzin tylko tarcza się rozsypała i szarpało znacznie przy ruszaniu.
Zmian jako takich nie ma. Ogólnie seria.
Sprzęgło jest drogie. Kosztuje w InterCars
LUK w promocji 1100, Sasch 1200 w promocji, Valeo - taki jest oryginał na pierwszy montaż - 850
Ogólnie z tego co mi wiadomo nie opłaca się brać nic innego jak Valeo gdyż w pudle sachs i tak jest przepakowane valeo.
Na allegro można znaleźć Sachs za jakieś 900, valeo 600. Ja kupiłem w sklepie za około 680 bodajże.
Do tego musiałem wymienić:
- wysprzęglnik bo miał rozerwaną ogłonę i nieco się pocił - 200 zł
- łapa sprzęgła z tuleją prowadzącą: była wytarta a łapa przycierała o docisk: koło 200
- płyn hamulcowy.