Witam.
Jestem henryk, Stalowa Wola.
Jeśli ktoś wie proszę o informację: Jak podłączyć radio przez stacyjkę w VW POLO 6N2 TDI 1.4.
Obecne podłączenie "bez kluczyka" odpiąłem w zimie gdyż takie bezpośrednie podłączenie powodowało ciągły znaczny pobór prądu z akumulatora.
Znajdź opis wyprowadzeń w radiu, z reguły jest nalepka z opisem wyjść nalepiona na radiu. Zaznaczone na niej sa dwa plusy jeden przez stacyjkę drugi na sztywno. Próbówka na 12V i poszukać zasilania "po stacyjce", dorobić kabel jak nie ma do właściwego miejsca w radiu.
[quote=""Archeo""]Znajdź opis wyprowadzeń w radiu, z reguły jest nalepka z opisem wyjść nalepiona na radiu. Zaznaczone na niej sa dwa plusy jeden przez stacyjkę drugi na sztywno. Próbówka na 12V i poszukać zasilania "po stacyjce", dorobić kabel jak nie ma do właściwego miejsca w radiu.[/quote]
Dziękuję bardzo i przepraszam ale to żadna informacja. Liczę na szczegóły.
Szczegóły znajdziesz na stronie producenta. Ściągnij instrukcje obsługi od radia i będziesz wiedział który kabel podłączyć pod stałe 12V, żeby radio miało podtrzymanie, a który pod 12V pojawiające się po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
Jeśli zadasz pytanie jak znaleźć 12V stale i 12 V po stacyjce w fabrycznej kostce ISO, to już Ci odpowiadam.
2 sposoby:
Szukasz na necie schematu kostki ISO i widzisz co czym jest. Czasem niektórzy producenci coś mogą namieszać, wiec bezpieczniejszy jest sposób drugi
bierzesz do ręki prosty multimetr z marketu za 9.99 zł i zaczynasz poszukania w kostce 12V.
Z zasady jest tak:
żółty kabel podtrzymanie czyli stałe 12V - dzieki niemu nie kasują Ci się stacje czy inne ustawienia w radioodtwarzaczu
czerwony kabel to prąd pojawiajacy się po przekreceniu kluczyka.
Jeśli teraz radio stale Ci działa, to wystarczy odmostkować czerwony od żółtego. Tak aby żółty był połączony z zółtym, a czerwony z czerwonym.
W samochodzie na 99% będziesz miał
4 plus po zapłonie tzw S
7 stały plus
Jeżeli radio będzie traciło pamięć należy zamienić 7 i 4.
Napisz jakie masz radio.
Ogólnie tak jak kolega wyżej napisał bierzesz żarówkę jeden koniec do masy a drugim przy wyłączonym zapłonie sprawdzasz na którym pinie żarówka zaświeci i już masz stały plus. Następnie to samo z włączonym zapłonem i tym sposobem masz S czyli napięcie po włączeniu zapłonu