[6n2] Jak podłączyć radio przez stacyjkę

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

h
henryk1234
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 22 mar 2012, 10:34

[6n2] Jak podłączyć radio przez stacyjkę

Post autor: henryk1234 »

Witam.
Jestem henryk, Stalowa Wola.
Jeśli ktoś wie proszę o informację: Jak podłączyć radio przez stacyjkę w VW POLO 6N2 TDI 1.4.
Obecne podłączenie "bez kluczyka" odpiąłem w zimie gdyż takie bezpośrednie podłączenie powodowało ciągły znaczny pobór prądu z akumulatora.

Dziękuję i pozdrawiam

henryk1234
A
Archeo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 350
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: Brzezówka/Rzeszów

Post autor: Archeo »

Znajdź opis wyprowadzeń w radiu, z reguły jest nalepka z opisem wyjść nalepiona na radiu. Zaznaczone na niej sa dwa plusy jeden przez stacyjkę drugi na sztywno. Próbówka na 12V i poszukać zasilania "po stacyjce", dorobić kabel jak nie ma do właściwego miejsca w radiu.
Obrazek
h
henryk1234
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 22 mar 2012, 10:34

Post autor: henryk1234 »

[quote=""Archeo""]Znajdź opis wyprowadzeń w radiu, z reguły jest nalepka z opisem wyjść nalepiona na radiu. Zaznaczone na niej sa dwa plusy jeden przez stacyjkę drugi na sztywno. Próbówka na 12V i poszukać zasilania "po stacyjce", dorobić kabel jak nie ma do właściwego miejsca w radiu.[/quote]
Dziękuję bardzo i przepraszam ale to żadna informacja. Liczę na szczegóły.
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Szczegóły znajdziesz na stronie producenta. Ściągnij instrukcje obsługi od radia i będziesz wiedział który kabel podłączyć pod stałe 12V, żeby radio miało podtrzymanie, a który pod 12V pojawiające się po przekręceniu kluczyka w stacyjce.

Jeśli zadasz pytanie jak znaleźć 12V stale i 12 V po stacyjce w fabrycznej kostce ISO, to już Ci odpowiadam.

2 sposoby:
Szukasz na necie schematu kostki ISO i widzisz co czym jest. Czasem niektórzy producenci coś mogą namieszać, wiec bezpieczniejszy jest sposób drugi
bierzesz do ręki prosty multimetr z marketu za 9.99 zł i zaczynasz poszukania w kostce 12V.

Z zasady jest tak:
żółty kabel podtrzymanie czyli stałe 12V - dzieki niemu nie kasują Ci się stacje czy inne ustawienia w radioodtwarzaczu
czerwony kabel to prąd pojawiajacy się po przekreceniu kluczyka.

Jeśli teraz radio stale Ci działa, to wystarczy odmostkować czerwony od żółtego. Tak aby żółty był połączony z zółtym, a czerwony z czerwonym.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
o
oxxo
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 18 cze 2011, 17:12
Lokalizacja: Łódź

Post autor: oxxo »

Mam nadzieję że to Ci pomoże
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/ zakładka KABLOMANIA
jest tu wiele opisów dotyczących przeróżnych modeli.

W samochodzie na 99% będziesz miał
4 plus po zapłonie tzw S
7 stały plus

Jeżeli radio będzie traciło pamięć należy zamienić 7 i 4.
Napisz jakie masz radio.

Ogólnie tak jak kolega wyżej napisał bierzesz żarówkę jeden koniec do masy a drugim przy wyłączonym zapłonie sprawdzasz na którym pinie żarówka zaświeci i już masz stały plus. Następnie to samo z włączonym zapłonem i tym sposobem masz S czyli napięcie po włączeniu zapłonu
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”