Strona 1 z 1

[86c2f]Problem z alternatorem 3f

: 15 mar 2012, 21:06
autor: Czołg GT
Mam pewien problem, od początku od kiedy mam to polo.
A mianowicie zużywa mi jedna szczotkę , w regulatorze napięcia w altku, dużo szybciej niż drugą średnio co 2000km, muszę kombinować albo nowy regulator albo nowa szczotkę.
Czym to może być spowodowane co sprawdzić :?: i czy lepiej odrazu wymienić na inny czy wchodzi w grę jakaś regeneracja tego alternatora.

Re: [86c2f]Problem z alternatorem 3f

: 15 mar 2012, 21:18
autor: Tracer2
Używany można znależć za ok. 100 PLN .
Dziwna usterka. Szukanie moze być i kosztowne i czasochłonne.

Re: [86c2f]Problem z alternatorem 3f

: 15 mar 2012, 21:38
autor: Czołg GT
No dziwna usterka to racja, o używce tez wiem, ale z tej racji że wszystkie usterki jakie dotąd miałem sam naprawiłem a było parę poważnych spraw, wiec szukam bo może naprawie to za połowę kwoty innego altka.Dodam że jak mam ogarniety ten nie szczęszny regulator to ładowanie jest jak najbardziej ok.

Re: [86c2f]Problem z alternatorem 3f

: 15 mar 2012, 22:42
autor: leszek
Teraz jak bedziesz wymieniał to sprawdź w jakim stanie są pierścienie kolektora powoli obracaj wirnikiem i patrzaj na pierścionki czy któryś nie jest przetarty.

Re: [86c2f]Problem z alternatorem 3f

: 15 mar 2012, 22:48
autor: Czołg GT
a jeśli ten jeden jest to da się je wymienić :?:

Re: [86c2f]Problem z alternatorem 3f

: 16 mar 2012, 7:08
autor: bialy0666
komutator altka [ pierścienie ślizgowe] da się wymienić tylko trzeba rozebrać altka i przylutować wyprowadzenia z komutatora . cena samego komutatora to około 30 pln. jeśli chodzi o zużywanie jednej szczotki to prawdopodobnie szczotka styka się z komutatorem nie dostateczną powierzchnią i ją wypala lub mechanicznie .

Re: [86c2f]Problem z alternatorem 3f

: 16 mar 2012, 8:29
autor: Crazy
[quote="bialy0666"]komutator altka [ pierścienie ślizgowe] da się wymienić tylko trzeba rozebrać altka i przylutować wyprowadzenia z komutatora . cena samego komutatora to około 30 pln. jeśli chodzi o zużywanie jednej szczotki to prawdopodobnie szczotka styka się z komutatorem nie dostateczną powierzchnią i ją wypala lub mechanicznie .[/quote]
Tylko po założeniu nowego trzeba jeszcze go przetoczyć. U mnie w okolicy za naprawę kasują 50 PLN (za część i wymianę).
Poszukaj elektryka samochodowego.

Re: [86c2f]Problem z alternatorem 3f

: 16 mar 2012, 16:49
autor: Czołg GT
dziękuje koledzy o takie info mi chodziło więć za oszczędze 50 ziko tak jak przypuszczałem :)