[86c2f]Problem z alternatorem 3f

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

[86c2f]Problem z alternatorem 3f

Post autor: Czołg GT »

Mam pewien problem, od początku od kiedy mam to polo.
A mianowicie zużywa mi jedna szczotkę , w regulatorze napięcia w altku, dużo szybciej niż drugą średnio co 2000km, muszę kombinować albo nowy regulator albo nowa szczotkę.
Czym to może być spowodowane co sprawdzić :?: i czy lepiej odrazu wymienić na inny czy wchodzi w grę jakaś regeneracja tego alternatora.
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
T
Tracer2
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 09 mar 2012, 6:44

Post autor: Tracer2 »

Używany można znależć za ok. 100 PLN .
Dziwna usterka. Szukanie moze być i kosztowne i czasochłonne.
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

No dziwna usterka to racja, o używce tez wiem, ale z tej racji że wszystkie usterki jakie dotąd miałem sam naprawiłem a było parę poważnych spraw, wiec szukam bo może naprawie to za połowę kwoty innego altka.Dodam że jak mam ogarniety ten nie szczęszny regulator to ładowanie jest jak najbardziej ok.
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
l
leszek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:19
Lokalizacja: Krośniewice

Post autor: leszek »

Teraz jak bedziesz wymieniał to sprawdź w jakim stanie są pierścienie kolektora powoli obracaj wirnikiem i patrzaj na pierścionki czy któryś nie jest przetarty.
Obrazek
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

a jeśli ten jeden jest to da się je wymienić :?:
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

komutator altka [ pierścienie ślizgowe] da się wymienić tylko trzeba rozebrać altka i przylutować wyprowadzenia z komutatora . cena samego komutatora to około 30 pln. jeśli chodzi o zużywanie jednej szczotki to prawdopodobnie szczotka styka się z komutatorem nie dostateczną powierzchnią i ją wypala lub mechanicznie .
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

[quote=""bialy0666""]komutator altka [ pierścienie ślizgowe] da się wymienić tylko trzeba rozebrać altka i przylutować wyprowadzenia z komutatora . cena samego komutatora to około 30 pln. jeśli chodzi o zużywanie jednej szczotki to prawdopodobnie szczotka styka się z komutatorem nie dostateczną powierzchnią i ją wypala lub mechanicznie .[/quote]
Tylko po założeniu nowego trzeba jeszcze go przetoczyć. U mnie w okolicy za naprawę kasują 50 PLN (za część i wymianę).
Poszukaj elektryka samochodowego.
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

dziękuje koledzy o takie info mi chodziło więć za oszczędze 50 ziko tak jak przypuszczałem :)
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”