Strona 1 z 2

[9N] czujnik temp. powietrza zasysanego

: 16 sty 2012, 19:23
autor: Mati_9N
Mój problem polega na tym ze moje Polo pali mi strasznie duzo.. głównie miasto.. ok 12l/100km.. na kompie błędów nie ma lecz gdy sprawdzałem temperatury to temp. cieczy chłodzącej rosła w górę a temp. zasysanego powietrza dochodziła do 30 i nic więcej.. czy to właśnie moze być przyczyna mojego ogromnego spalania?

Re: [9N] czujnik temp. powietrza zasysanego

: 17 sty 2012, 10:49
autor: jhosef
Temperatura zasysanego powietrza nie będzie rosła w nieskończoność. Zależy od temperatury na zewnątrz i miejsca skąd czerpie powietrze. Dla silnika najlepsza opcją byłoby aby silnik dostawał cały czas najzimniejsze, możliwe powietrze. Dzięki temu pracuje wydajniej. Dlatego powinien chwytać powietrza spoza okolic silnika. W zimniejsze powietrze ma (zgodnie z prawidłami fizycznymi) więcej cząstek tlenu w określonej objętości ze względu na rozszerzalność cieplną. Więcej tlenu - lepsze spalanie.
Ja tutaj zbytniego problemu nie widzę oczywiście lepiej by było jakby silnik dostawał mroźne powietrze ale uznajmy, że producent wiedział co czynił projektując dolot.

Re: [9N] czujnik temp. powietrza zasysanego

: 17 sty 2012, 21:27
autor: Mati_9N
Kiedyś ktoś pisał , że miał również ogromne spalanie w AZQ i mechanik przestawił mu jakiś zaworek czy coś takiego aby dolatywało jedynie zimnie powietrze czy jakoś tak :niewiem:

Re: [9N] czujnik temp. powietrza zasysanego

: 17 sty 2012, 22:10
autor: jhosef
Możesz sprawdzić klapę. Nie wiem gdzie dokładnie jest u Ciebie. Ale mimo wszystko, jakoś znacznie nie powinno podnosić. Zwłaszcza, ze masz tylko 30 stopni. To znaczy,że latem miałby tyle z definicji palić?

Re: [9N] czujnik temp. powietrza zasysanego

: 17 sty 2012, 22:16
autor: Mati_9N
a Powiedz mi jeszcze czy np slaby aku albo słabe ładowanie moze mieć wpływ na spalanie? bo właśnie obserwuje od niedawna błąd: battery signal too low..

Re: [9N] czujnik temp. powietrza zasysanego

: 17 sty 2012, 22:20
autor: jhosef
Niezbyt. Znacznie zwiększony pobór prądu prędzej ale nie byłoby to znaczne zwiększenie spalania.

Re: [9N] czujnik temp. powietrza zasysanego

: 17 sty 2012, 22:27
autor: Mati_9N
No to musze szukać dalej przyczyny mojego ogromnego spalania...

Re: [9N] czujnik temp. powietrza zasysanego

: 17 sty 2012, 23:21
autor: vjarecki
Przede wszystkim proponuję zacząć od monitorowania w ECU temperatury i czasu jej uzyskania - tematy pokrewne na forum o króćcu i termostacie oraz czujnik temperatury.
Jeżeli będzie wszystko w normie to następne pod lupę sondy lambda, katalizator.
Niestety nie da się powiedzieć np: W AZQ wymień coś tam nr 5 :)

Re: [9N] czujnik temp. powietrza zasysanego

: 17 sty 2012, 23:42
autor: Mati_9N
Nagrzewać nagrzewa sie do 90stopni.. temp sprawdzana VAGiem..

Re: [9N] czujnik temp. powietrza zasysanego

: 18 sty 2012, 8:54
autor: vjarecki
Ważny jest czas nagrzewania do tej temp. jak i to czy termostat nie przepuszcza.
Jest to cecha grupy VAG z plastikowym króćcem z tamtych lat, potem króciec został poprawiony.
Poczytaj tematy o których pisałem wtedy będziesz wiedział o czym mówię.

Re: [9N] czujnik temp. powietrza zasysanego

: 18 sty 2012, 16:24
autor: Mati_9N
Auto trzymam w garażu i po przejechaniu okolo 3-5 km jest juz 90 stopni..

Re: [9N] czujnik temp. powietrza zasysanego

: 18 sty 2012, 17:02
autor: vjarecki
Pisałem, że chodzi o temp w ECU a nie na liczniku to dwa różne odczyty, chociaż w tym silniku jest tylko jeden szary czujnik 2 pinowy.
Akurat mam dzisiaj takie polo na serwisie 1.2 AZQ 3 cylindrówka, niestety nie ma ono czujnika temp. powietrza dolotowego ani też przepływki jedynie termostatyczny nastawnik powietrza zasysanego w obudowie filtra.

Re: [9N] czujnik temp. powietrza zasysanego

: 18 sty 2012, 17:10
autor: Mati_9N
Temp. sprawdzana kompem jest tez 90 stopni..zastanawia mnie ten nastawnik.. ktoś kiedyś pisał że mechanik mu go przestawił jedynie na zimne powietrze ale nie było to bardziej rozwinięte..

Re: [9N] czujnik temp. powietrza zasysanego

: 18 sty 2012, 20:29
autor: Marcofaszysta
Ja za bardzo sie nie znam na tych sprawach,ale koles kiedys mial duże spalanie bo jakies kolo mu trochę chamowalo.Nie wiem czy to bylo łożysko czy cos,ale jedno z kol albo cala strona przod lub tyl nie obracal sie swobodnie tylko cos chamowalo kola.Taki przypadek slyszalem :buba:

Re: [9N] czujnik temp. powietrza zasysanego

: 18 sty 2012, 21:27
autor: vjarecki
Niestety wiele czynników ma wpływ na zwiększone spalanie, między innymi też zapieczone klocki jak wspomniał kolega.
Niestety trzeba sprawdzać wszystko po kolei i eliminować.
Jeżeli zablokujesz nastawnik tylko na zimne powietrze to silnik będzie miał problemy z normalną pracą jak będzie zimny, zwłaszcza w minusowych temperaturach - a za tym idzie większe spalanie, bo silnik dłużej na ssaniu pracuje.
Proponuje przeprowadzić test termostatu na zimnym silniku.
Prawidłowa praca wygląda tak:
w ECU kanał 1 lub 4 temp. do 85* górny wąż chłodnicy ma być gorący a dolny zimny.
86* powoli puszcza wąż dolny zaczyna się nagrzewać a przy 96* włącza się pierwszy bieg wentylatora.
Temperatura w ECU po prawidłowym nagrzaniu podczas jazdy ma być miedzy 86* a 96* jeżeli będzie niższa to jest problem.

Jeżeli klocki i temperatura będzie ok to zostają sondy i katalizator, który niestety często pada w tych silnikach.