[9N] czujnik temp. powietrza zasysanego

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

[9N] czujnik temp. powietrza zasysanego

Post autor: Mati_9N »

Mój problem polega na tym ze moje Polo pali mi strasznie duzo.. głównie miasto.. ok 12l/100km.. na kompie błędów nie ma lecz gdy sprawdzałem temperatury to temp. cieczy chłodzącej rosła w górę a temp. zasysanego powietrza dochodziła do 30 i nic więcej.. czy to właśnie moze być przyczyna mojego ogromnego spalania?
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Temperatura zasysanego powietrza nie będzie rosła w nieskończoność. Zależy od temperatury na zewnątrz i miejsca skąd czerpie powietrze. Dla silnika najlepsza opcją byłoby aby silnik dostawał cały czas najzimniejsze, możliwe powietrze. Dzięki temu pracuje wydajniej. Dlatego powinien chwytać powietrza spoza okolic silnika. W zimniejsze powietrze ma (zgodnie z prawidłami fizycznymi) więcej cząstek tlenu w określonej objętości ze względu na rozszerzalność cieplną. Więcej tlenu - lepsze spalanie.
Ja tutaj zbytniego problemu nie widzę oczywiście lepiej by było jakby silnik dostawał mroźne powietrze ale uznajmy, że producent wiedział co czynił projektując dolot.
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

Kiedyś ktoś pisał , że miał również ogromne spalanie w AZQ i mechanik przestawił mu jakiś zaworek czy coś takiego aby dolatywało jedynie zimnie powietrze czy jakoś tak :niewiem:
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Możesz sprawdzić klapę. Nie wiem gdzie dokładnie jest u Ciebie. Ale mimo wszystko, jakoś znacznie nie powinno podnosić. Zwłaszcza, ze masz tylko 30 stopni. To znaczy,że latem miałby tyle z definicji palić?
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

a Powiedz mi jeszcze czy np slaby aku albo słabe ładowanie moze mieć wpływ na spalanie? bo właśnie obserwuje od niedawna błąd: battery signal too low..
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Niezbyt. Znacznie zwiększony pobór prądu prędzej ale nie byłoby to znaczne zwiększenie spalania.
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

No to musze szukać dalej przyczyny mojego ogromnego spalania...
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Przede wszystkim proponuję zacząć od monitorowania w ECU temperatury i czasu jej uzyskania - tematy pokrewne na forum o króćcu i termostacie oraz czujnik temperatury.
Jeżeli będzie wszystko w normie to następne pod lupę sondy lambda, katalizator.
Niestety nie da się powiedzieć np: W AZQ wymień coś tam nr 5 :)
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

Nagrzewać nagrzewa sie do 90stopni.. temp sprawdzana VAGiem..
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Ważny jest czas nagrzewania do tej temp. jak i to czy termostat nie przepuszcza.
Jest to cecha grupy VAG z plastikowym króćcem z tamtych lat, potem króciec został poprawiony.
Poczytaj tematy o których pisałem wtedy będziesz wiedział o czym mówię.
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

Auto trzymam w garażu i po przejechaniu okolo 3-5 km jest juz 90 stopni..
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Pisałem, że chodzi o temp w ECU a nie na liczniku to dwa różne odczyty, chociaż w tym silniku jest tylko jeden szary czujnik 2 pinowy.
Akurat mam dzisiaj takie polo na serwisie 1.2 AZQ 3 cylindrówka, niestety nie ma ono czujnika temp. powietrza dolotowego ani też przepływki jedynie termostatyczny nastawnik powietrza zasysanego w obudowie filtra.
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

Temp. sprawdzana kompem jest tez 90 stopni..zastanawia mnie ten nastawnik.. ktoś kiedyś pisał że mechanik mu go przestawił jedynie na zimne powietrze ale nie było to bardziej rozwinięte..
Awatar użytkownika
Marcofaszysta
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 63
Rejestracja: 21 sie 2011, 19:25
Lokalizacja: Bremen,Niemcy

Post autor: Marcofaszysta »

Ja za bardzo sie nie znam na tych sprawach,ale koles kiedys mial duże spalanie bo jakies kolo mu trochę chamowalo.Nie wiem czy to bylo łożysko czy cos,ale jedno z kol albo cala strona przod lub tyl nie obracal sie swobodnie tylko cos chamowalo kola.Taki przypadek slyszalem :buba:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Niestety wiele czynników ma wpływ na zwiększone spalanie, między innymi też zapieczone klocki jak wspomniał kolega.
Niestety trzeba sprawdzać wszystko po kolei i eliminować.
Jeżeli zablokujesz nastawnik tylko na zimne powietrze to silnik będzie miał problemy z normalną pracą jak będzie zimny, zwłaszcza w minusowych temperaturach - a za tym idzie większe spalanie, bo silnik dłużej na ssaniu pracuje.
Proponuje przeprowadzić test termostatu na zimnym silniku.
Prawidłowa praca wygląda tak:
w ECU kanał 1 lub 4 temp. do 85* górny wąż chłodnicy ma być gorący a dolny zimny.
86* powoli puszcza wąż dolny zaczyna się nagrzewać a przy 96* włącza się pierwszy bieg wentylatora.
Temperatura w ECU po prawidłowym nagrzaniu podczas jazdy ma być miedzy 86* a 96* jeżeli będzie niższa to jest problem.

Jeżeli klocki i temperatura będzie ok to zostają sondy i katalizator, który niestety często pada w tych silnikach.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”