Witam. polo na odpalonym silniku nagle zapalają się wszystkie kontrolki potem wszystko głasnie wraz z podświetleniem, kasują się dane z mfa i zegarek, po czym wszystko wraca do normy, zdarzyło się to już 3 razy i po drugim razie nie zgasł airbag.
Dodam ,że auto wtedy nie gaśnie a cała sytuacja trwa kilka sekund, mogłem pomylić kolejność z tym zapalaniem się i gaśnięciem.
Mam go już 3 lata i nic się z nim nie działo jak dotąd, poza oberwanym kablem od wzbudzania ładowania. Spotkał się ktoś z czym takim bo nic nie znalazłem na forum.
Prawda jest taka ,że w ostatnim czasie został wymieniony aku ale i klemy i przewody były czyszczone i smarowane także to musi być inny problem.
Ma ktoś jeszcze jakieś sugestie???
stało sie to za kazdym razem przy zimnym silniku i w momentach ruszania lub rozpedzania polówki.
Sprawdź ładowanie akumulatora (poprawne nie powinno przekroczyć 14V), czyli miernik w dłoń i heja. Ja miałem identyczną sytuację. Winowajcą był relugator napięcia na alternatorze. Zmierz ładowanie jak najszybciej bo Ci akumulator przegotuje i będzie do wywalenia.
Akumulator jeżeli jest sprawny i o odpowiednich parametrach to nie może być raczej przyczyną. Przemek napisał że przewody czyścił więc gdyby było coś nie tak to napewno by to zauważył. Zostaje tylko altek. Tak więc najpierw sprawdzić ładowanie, jeżeli będzie w granicach normy to szukać dalej.
Kolego możesz napisać jak sie dobrać do tych zegarów bo mam dokładnie ten sam problem to znaczy choinka na zegarkach albo brak jakichkolwiek wskazań, kasowanie zegarka i aktualnego przebiego. Dodatkowo jak się zapali np. airback to vag wskazuje brak komunikacji między modułem airback a właśnie zegarami (to samo znaczy ten sam błąd w innych modułach np pompie wspomagania ). Jednym słowem na 99% to samo co u Ciebie. Także jakbyś napisał gdzie szukać tych zimnych lutów i jak je potraktować to był bym wdzięczny.
EDIT
Dobra poradziłem sobie, rzeczywiście problemem były zimne luty przy zegarach, dokładnie przy kostce tej czarnej (są dwie jeszcze jest zielona). Niestety ja musiałem lutować ale sobie jakoś poradziłem. Dodam jeszcze, że dzięki temu przestała mi się świecić lampka ostrzegająca o kończących się klockach hamulcowych.
A u mnie lipa znowu coś sie dzieje przez ponad tydzień było oki, ale jakoś sie znowu wysypało. Było dokładnie to samo, co u Ciebie a najgorsza rzecz to zaniki tego wspomagania i wchodzenie w tryb awaryjny, musze jednak oddać zegary znajomemu magikowi od elektroniki.
Mam nadzieje, że i wspomaganie zacznie działać bez zarzutu i ominie mnie wymiana pompy.
Witam
Mam następujący problem i proszę o pomoc jak go rozwiązać.
Od pewnego czasu wskazówki od prędkościomierza i obrotomierza zaczęły mrugać, przygasać albo całkiem gasnąć dzieje się to praktycznie cały czas jak jadę czy stoję i jeszcze dzisiaj zaczęła mrugać kontrolka check engine która wcześniej cały czas się paliła (zawór EGR pewnie do wymiany).
Proszę o sugestie jak można usunąć te irytujące "mrugania".