[9n] Gasną zegary w czasie jazdy. co tu się dzieje. 1.9tdi

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
przemek.gd
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 21 mar 2010, 20:31

[9n] Gasną zegary w czasie jazdy. co tu się dzieje. 1.9tdi

Post autor: przemek.gd »

Witam. polo na odpalonym silniku nagle zapalają się wszystkie kontrolki potem wszystko głasnie wraz z podświetleniem, kasują się dane z mfa i zegarek, po czym wszystko wraca do normy, zdarzyło się to już 3 razy i po drugim razie nie zgasł airbag.
Dodam ,że auto wtedy nie gaśnie a cała sytuacja trwa kilka sekund, mogłem pomylić kolejność z tym zapalaniem się i gaśnięciem.
Mam go już 3 lata i nic się z nim nie działo jak dotąd, poza oberwanym kablem od wzbudzania ładowania. Spotkał się ktoś z czym takim bo nic nie znalazłem na forum.
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

ja miałem tak w innym aucie... powód był banalny masa słaba
przewód przy akumulatorze nie masował na karoserię
Awatar użytkownika
Diego69
Swój
Swój
Posty: 988
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:47
Lokalizacja: LLB

Post autor: Diego69 »

Wszystko gaśnie na tych samych obrotach ? Czy po dodaniu gazu wszystko się wyłącza ?
p
przemek.gd
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 21 mar 2010, 20:31

Post autor: przemek.gd »

Prawda jest taka ,że w ostatnim czasie został wymieniony aku ale i klemy i przewody były czyszczone i smarowane także to musi być inny problem.
Ma ktoś jeszcze jakieś sugestie???
stało sie to za kazdym razem przy zimnym silniku i w momentach ruszania lub rozpedzania polówki.
Awatar użytkownika
Diego69
Swój
Swój
Posty: 988
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:47
Lokalizacja: LLB

Post autor: Diego69 »

Sprawdź ładowanie akumulatora (poprawne nie powinno przekroczyć 14V), czyli miernik w dłoń i heja. Ja miałem identyczną sytuację. Winowajcą był relugator napięcia na alternatorze. Zmierz ładowanie jak najszybciej bo Ci akumulator przegotuje i będzie do wywalenia.
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

przemek.gd dzieje ci się tak przy najwyższych natężeniach prądu więc zapewne jest to wina Aku, przewodów lub alternatora
p
przemek.gd
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 21 mar 2010, 20:31

Post autor: przemek.gd »

narzie dziekuję , posprawdzam to wszystko i się odezwe.
Awatar użytkownika
Diego69
Swój
Swój
Posty: 988
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:47
Lokalizacja: LLB

Post autor: Diego69 »

Akumulator jeżeli jest sprawny i o odpowiednich parametrach to nie może być raczej przyczyną. Przemek napisał że przewody czyścił więc gdyby było coś nie tak to napewno by to zauważył. Zostaje tylko altek. Tak więc najpierw sprawdzić ładowanie, jeżeli będzie w granicach normy to szukać dalej.

Daj znać jak coś ogarniesz.
p
przemek.gd
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 21 mar 2010, 20:31

Post autor: przemek.gd »

Przyczyna banalna, zimne luty w zegarach:) , Przedmuchałem ciepłym powietrzem i zrobiło się oki :)
s
sokar
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 23 mar 2009, 17:03

Post autor: sokar »

Kolego możesz napisać jak sie dobrać do tych zegarów bo mam dokładnie ten sam problem to znaczy choinka na zegarkach albo brak jakichkolwiek wskazań, kasowanie zegarka i aktualnego przebiego. Dodatkowo jak się zapali np. airback to vag wskazuje brak komunikacji między modułem airback a właśnie zegarami (to samo znaczy ten sam błąd w innych modułach np pompie wspomagania ). Jednym słowem na 99% to samo co u Ciebie. Także jakbyś napisał gdzie szukać tych zimnych lutów i jak je potraktować to był bym wdzięczny.

EDIT

Dobra poradziłem sobie, rzeczywiście problemem były zimne luty przy zegarach, dokładnie przy kostce tej czarnej (są dwie jeszcze jest zielona). Niestety ja musiałem lutować ale sobie jakoś poradziłem. Dodam jeszcze, że dzięki temu przestała mi się świecić lampka ostrzegająca o kończących się klockach hamulcowych.
p
przemek.gd
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 21 mar 2010, 20:31

Post autor: przemek.gd »

A u mnie lipa znowu coś sie dzieje przez ponad tydzień było oki, ale jakoś sie znowu wysypało. Było dokładnie to samo, co u Ciebie a najgorsza rzecz to zaniki tego wspomagania i wchodzenie w tryb awaryjny, musze jednak oddać zegary znajomemu magikowi od elektroniki.
Mam nadzieje, że i wspomaganie zacznie działać bez zarzutu i ominie mnie wymiana pompy.
k
kuco84
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 11 lis 2014, 18:36

Post autor: kuco84 »

Witam
Mam następujący problem i proszę o pomoc jak go rozwiązać.
Od pewnego czasu wskazówki od prędkościomierza i obrotomierza zaczęły mrugać, przygasać albo całkiem gasnąć dzieje się to praktycznie cały czas jak jadę czy stoję i jeszcze dzisiaj zaczęła mrugać kontrolka check engine która wcześniej cały czas się paliła (zawór EGR pewnie do wymiany).
Proszę o sugestie jak można usunąć te irytujące "mrugania".
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”