Kapitalny remont silnika Vw Polo 86c2f steilheck 1.4 D

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

z
zulv
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Gdynia

Kapitalny remont silnika Vw Polo 86c2f steilheck 1.4 D

Post autor: zulv »

Witam!

Nadszedł moment przywrócenia do życia białej strzały. Przed remontem silnika chciałbym się upewnić czy wszystko z ojcem dobrze rozkminiliśmy jeżeli chodzi o ułożenie rozrządu i ułożenie koła od głowicy i koła od pompy wtryskowej. Zarzucę Wam kilka fotek i jak możecie to powiedzcie czy dobrze myślimy.

A więc tak:

Rozrząd jakoś obecnie jest tak złożony, że gdy koło pasowe mam idealnie ułożone (czerwona farba jest idealnie na wcięciu) to górna zębatka jest tak ułożona, że pomalowana na biało część jest jakby na równi z białą częscią strzałki. Sama strzałka jest o dwóch kolorach. Z lewej strony strzałka jest koloru czerownego z prawej jest koloru biełego. Teraz kolejno od lewej to najpierw jest zębatka biała potem jest czerwona. Wzieliśmy punktak i naznaczyliśmy zeby czasem farba nie zeszła czy coś. Podczas punktowania białej częsci odeszła farba więc pomalowałem w paincie jak być powinno żebyście widzieli.

Obrazek

Obrazek

Teraz pytanko, czy to powinno być złożone tak jak zaznaczyłem to na rysunku ? Biała zębatka powinna być na przeciwko prawej białej częsci strzałki ? Tak obecnie miałem założony rozrząd i przed rozsypką silnika polo śmigało. Ale wole się upewnić. Jesteśmy oczywiście świadomi tego, że koło pasowe robi obrót dwukrotny w stosunku do tego koła na górze. Także, takie ułożenie pasuje tylko przed pierwszym obrotem. Jeszcze jedno pytanko to małe koło które jest pomiędzy pasowym a górnym ma jakieś znaczenie w ułożeniu ? Bo nie widzimy tam żadnego znaczka.

Teraz mam drugie pytanko. Chodzi o pasek z drugiej części silnika.

Obrazek

Znaleźlismy na kole od pompy pomalowana czerwona zebatke i na metlowej czesci resztki czerwonej farby. Ale tam jest takie nacięcie w które włożyłem śrubokręt, żeby było bardziej widoczne.

Obrazek

Jeżeli tak ustawię koło od pompy to w sumie coś zaczyna nabierać sensu. Strzałka na kole od głowicy nastawiła się na napunktowaną kropkę którą zaznaczyłem na zdjęciu.

Obrazek

Chciałem Wam to jak najlepiej zobrazować, żeby nie było niedomówień. Mam nadzieje, że dobrze to rozgryźliśmy. Jeżeli gdzieś jest błąd to proszę nas poprawić :) Bo po remoncie silnika nie chcemy przykrych niespodzianek ;))))

W ogóle kiedyś miałem schemat jak powinny być ustawione koła przy zakładaniu rozrządu, ale gdzieś posiałem. Może ktoś to jeszcze ma i mógłby wrzucic to na forum :) ? Byłym wdzięczny :)

Pozdrawiam i licze na wasze rady :)
Sprzedam]
1. Monowtrysk + silniczek krokowy(9k km przebiegu).
2. Licznik wersja podstawowa - od wersji 1.0 AAU.
z
zulv
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: zulv »

Czy jest ktoś w stanie mi pomóc :) ? Bo jutro zabieramy się z ojcem za rozkładanie silnika.

Pozdrawiam
Sprzedam]
1. Monowtrysk + silniczek krokowy(9k km przebiegu).
2. Licznik wersja podstawowa - od wersji 1.0 AAU.
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

kurde ja mialem rozrzad robiony w tamtym roku .. lale za chiny ludowe nie umie sobie przypomniec :? pamietam ze mialem na kole naznaczone biala kropka ..i tez drugi punkt mi sie nie pokrywal .. b on sie pokrywa w innym miejscu i dopiero to zauwaylismy ( ja i moj przyszly teść :p ) jak poskladalismy do kupy :) .. o wlasnie ta strzalka .. zajrzyj jeszcez do dzialu manulai i sciagnij pdf do 2f np od 1.3 i powinno pomoc .. bo generalnie pompa jest prawie taka sama :) i pwnie podobnie sie to wszystko sklada :)
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
z
zulv
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: zulv »

Rozebraliśmy już cały silnik. Troche się zdzwilismy bo przed totalnym rozwaleniem sie silnika stracil on swoja moc. Potem jak sie chcialo go zapalic to tak walil, stukal, że myslielismy ze jakis tlok pekl. Po rozebraniui silnika wszystko jest ladnie w calosci i zastanawiam sie co moglo byc powodem takie powaznego stukania podczas proby zapalania ??

Acha jeszcze jedno pytanko, jak bedziemy skladac silnik to z jaka sila powinno sie zakrecac sruby na glowicy i na panewkach ? Klucz dynamometryczny mamy.

Pozdrawiam
Sprzedam]
1. Monowtrysk + silniczek krokowy(9k km przebiegu).
2. Licznik wersja podstawowa - od wersji 1.0 AAU.
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

masz 3 wyjscia .. zajrzec do dzialu manuale i sciagnac obojetnie jaki pdf o 2f ,i wzorowac sie na tych danych .. badz znalezc w sieci ksaizke o seacie terra(marabella) bo wnich byly tez silniki 1W stosowane .. badz kupic niemiecka ksiazke " derby und polo ..was ist gemacht " (niepamietam nazwy dokladnej ) .. samej ksiazki w sieci raczej nieznajdziesz :? ja szukam od roku ..
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
z
zulv
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: zulv »

Ale żeś mnie pocieszyl xD

Może jednak ktoś to kiedyś robił i pamięta ?
Sprzedam]
1. Monowtrysk + silniczek krokowy(9k km przebiegu).
2. Licznik wersja podstawowa - od wersji 1.0 AAU.
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

ja chcialem kupic ja ale 30euro za ksiazke to troszke za duzo ,jak na moj budzet .. byl jeden uzytkownik - grzegorzkrak .. ale na nowym forum go nie widzialem .. i kiedy na PF ..zapytaj Nero ,moze on sie bawil :)
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
z
zulv
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: zulv »

Kurcze czytalem troche na necie. Ale jest tylke wersji dokrecania głowicy ze normalnie zglupialem :jester:
Sprzedam]
1. Monowtrysk + silniczek krokowy(9k km przebiegu).
2. Licznik wersja podstawowa - od wersji 1.0 AAU.
z
zulv
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: zulv »

Wiemy co mogło być powodem tego stukotu i spadku mocy. Uszczelka tloki-glowica miedzy tymi wycieciami na cylindry byla wypalona. I podczas pracy cylindrow 2 i 3 jak jeden chcial sprezac a drugi chcial zrobic wydech to sobie nawzajem przeszkadzaly bo bylo wyciecie na jakis 1 cm i one byly jakby polaczenie. Nie bylo zadnej izolacji. Pewnie tez nie bylo cisnienia na tych tlokach.

Prace nadal trwaja :)
Sprzedam]
1. Monowtrysk + silniczek krokowy(9k km przebiegu).
2. Licznik wersja podstawowa - od wersji 1.0 AAU.
a
an2rut
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 21 maja 2009, 21:59

Post autor: an2rut »

Witam

Otóż mam za sobą wymianę uszczelki pod głowicą 3-krotną:)
Było trochę zabawy za pierwszym razem:) po zaznaczeniu znaków tzn: fabryczne znaki zostały odświeżone, zostały zaznaczone ustawienia własne (czyli jak to było kiedy silnik działał tuż przed rozebraniem) po wymianie uszczelki napotkaliśmy z ojcem na przykrą niespodziankę:( Wszystkie znaki fabryczne pasowały do siebie a silnik za cholerę nie chciał palić. Ustawiliśmy znaki, które sami zaznaczyliśmy przed rozbiórką i też bez skutku:( W końcu skończyło się na zabawie z rozrządem czyli przesuwanie koła od pompy o 1 ząbek w jedną stronę i w końcu się udało. Być może przyczyną było to, że mechanik który robił pompę źle ją poskładał (tego nie jestem pewien, nie chciało mi się już z nim użerać:))
Nie wiem czy to jest istotne ale sprawdź jeszcze znak przy skrzyni, a dokładnie przy kole zamachowym też jest tam jakiś, sorki ale nie mam żadnej fotki:(

2 i 3 raz już było ok własne znaki pomieszane z fabrycznymi po swojemu działa do tej pory już rok i nie ma problemów

Może to nie pocieszające ale życie płata różne figle.

Pozdrawiam:)
z
zulv
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: zulv »

Dzieki za uwagi. Bedziemy sie martwic jak nie bedzie chcial nam zapalic przy tych znaczkach ktore mamy :D

Remont trwa :)
Sprzedam]
1. Monowtrysk + silniczek krokowy(9k km przebiegu).
2. Licznik wersja podstawowa - od wersji 1.0 AAU.
z
zulv
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: zulv »

Niestety nigdzie nie możemy dostać tłoków na I szlif więc silnik dajemy do tulejowania i wstawiamy nominalne. Mam nadzieję, że te stare tłoki jakoś wytrzymają. Koleś mechanik ponoć miał taki jeden przypadek, że po tulejowaniu i wstawieniu starych tłoków nominalnych po prostu nie wytrzymały tego mocnego niczym nówka sprężania i pękło denko od tłoka. Mam nadzieję, że taka sytuacja nam się nie przytrafi...
Sprzedam]
1. Monowtrysk + silniczek krokowy(9k km przebiegu).
2. Licznik wersja podstawowa - od wersji 1.0 AAU.
Awatar użytkownika
icu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:49
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: icu »

Jak zakonczysz prace to zrob jakis kosztorys i zakres robot :)
Pozegnalem mojego szerszenia :)
z
zulv
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: zulv »

Pewnie, staram sie tez robic fotki :)

Koszt pewnie troche wyniesie. Chcielibysmy zmiescic sie w 2000 zl. Wiadomo to polo nie jest tyle warte. Ale jak robimy je dla siebie to juz na dlugie lata. Silnik bedzie zyleta a nie wiadomo na jaki egzemplarz bysmy trafili kupujac silnik od kogos innego.

Wszystko praktycznie robimy sami z ojcem oprocz takich rzeczy, ktorych sami bysmy nie dali rady. Mam tutaj na mysli regeneracje glowicy, szlifowanie walu korbowego, tulejowanie bloku silnika itp.

Tak sie w sumie zastanwiamy jak juz silnik bedziemy skladac czy zalewac go juz polsyntetykiem ? Czy jaki olej najlepiej do takiego w sumie nowego silnika ale starej generacji. Jak myslicie ?
Sprzedam]
1. Monowtrysk + silniczek krokowy(9k km przebiegu).
2. Licznik wersja podstawowa - od wersji 1.0 AAU.
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

parametry jak w oryginale ale firmy "valvoline" :)
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”