Nadszedł moment przywrócenia do życia białej strzały. Przed remontem silnika chciałbym się upewnić czy wszystko z ojcem dobrze rozkminiliśmy jeżeli chodzi o ułożenie rozrządu i ułożenie koła od głowicy i koła od pompy wtryskowej. Zarzucę Wam kilka fotek i jak możecie to powiedzcie czy dobrze myślimy.
A więc tak:
Rozrząd jakoś obecnie jest tak złożony, że gdy koło pasowe mam idealnie ułożone (czerwona farba jest idealnie na wcięciu) to górna zębatka jest tak ułożona, że pomalowana na biało część jest jakby na równi z białą częscią strzałki. Sama strzałka jest o dwóch kolorach. Z lewej strony strzałka jest koloru czerownego z prawej jest koloru biełego. Teraz kolejno od lewej to najpierw jest zębatka biała potem jest czerwona. Wzieliśmy punktak i naznaczyliśmy zeby czasem farba nie zeszła czy coś. Podczas punktowania białej częsci odeszła farba więc pomalowałem w paincie jak być powinno żebyście widzieli.


Teraz pytanko, czy to powinno być złożone tak jak zaznaczyłem to na rysunku ? Biała zębatka powinna być na przeciwko prawej białej częsci strzałki ? Tak obecnie miałem założony rozrząd i przed rozsypką silnika polo śmigało. Ale wole się upewnić. Jesteśmy oczywiście świadomi tego, że koło pasowe robi obrót dwukrotny w stosunku do tego koła na górze. Także, takie ułożenie pasuje tylko przed pierwszym obrotem. Jeszcze jedno pytanko to małe koło które jest pomiędzy pasowym a górnym ma jakieś znaczenie w ułożeniu ? Bo nie widzimy tam żadnego znaczka.
Teraz mam drugie pytanko. Chodzi o pasek z drugiej części silnika.

Znaleźlismy na kole od pompy pomalowana czerwona zebatke i na metlowej czesci resztki czerwonej farby. Ale tam jest takie nacięcie w które włożyłem śrubokręt, żeby było bardziej widoczne.

Jeżeli tak ustawię koło od pompy to w sumie coś zaczyna nabierać sensu. Strzałka na kole od głowicy nastawiła się na napunktowaną kropkę którą zaznaczyłem na zdjęciu.

Chciałem Wam to jak najlepiej zobrazować, żeby nie było niedomówień. Mam nadzieje, że dobrze to rozgryźliśmy. Jeżeli gdzieś jest błąd to proszę nas poprawić


W ogóle kiedyś miałem schemat jak powinny być ustawione koła przy zakładaniu rozrządu, ale gdzieś posiałem. Może ktoś to jeszcze ma i mógłby wrzucic to na forum


Pozdrawiam i licze na wasze rady
