Strona 1 z 1
Co może byc powodem większego spalania
: 31 lip 2011, 20:47
autor: wojtasSM
Witam serdecznie wszystkich jestem posiadaczem vw polo 6N silnik 1.0 piszę z takim problemem , ponieważ od kilku miesięcy zauważyłem , że zwiększyło mi się w samochodzie zużycie paliwa, W trybie miejskim samochód palił 6,2 l/100km wcześniej schodził poniżej 6 l/100km. W trybie poza miejskim pali 6,2l/100km wcześniej palił 5,2l/100km. Niewiem co się dzieje gdzie mam szukać od czego zacząć.
Wydaje mi się że jest coś nie tak. Wolne obroty utrzymują się w granicach 850, nic nie wkazuje na to by coś się w silniku działo, stan oleju od wymiany do wymiany jest ok, nie dolewam. Prosze o pomoc.
Re: Co może byc powodem większego spalania
: 31 lip 2011, 20:50
autor: JuStIcE
Jeżeli silnik będziesz miał nieedogrzany, to może się tak dziać. Powodem tego zazwyczaj jest uszkodzony termostat. Po jakim odcinku na blacie masz 90 stopni?
Re: Co może byc powodem większego spalania
: 31 lip 2011, 20:55
autor: wojtasSM
po przejechaniu ok 1 km
Re: Co może byc powodem większego spalania
: 01 sie 2011, 7:13
autor: grzech19
to nie jest termostat. stawiam na sondę lambda. Ej to ja mam 1.0 i się cieszę, że pali mi tak 6.2

Re: Co może byc powodem większego spalania
: 01 sie 2011, 17:10
autor: wojtasSM
Ja potrafię w mieście 5,7 spalić byłem na szkoleniu jak włąsnie jeździć aby mało palił , tylko teraz to za duzo bierze.
Re: Co może byc powodem większego spalania
: 02 sie 2011, 1:27
autor: Tobbik
dokladnie, duzo zalezy od stylu jazdy, ja w moim polusiu ostatnio wyrobilem srednio 5.6l/100km w trasie po przejechaniu 160km i jestem zadowolony. z czystej ciekawosci, pomijajac kwestie typu unikanie gwaltownego hamowania i przyspieszania, na jakich obrotach krecisz silnik zeby Ci tak malutko palil?
Re: Co może byc powodem większego spalania
: 02 sie 2011, 22:09
autor: darkc
Kurde jakby mi palił 6,2 w mieście to bym umarł ze szczęścia. Bo mój poniżej 8 nigdy nie schodzi (a 9 bywa).
Nie minęło za dużo od wymiany filtra powietrza?? (to robi różnice!)
Przy okazji sprawdź, czy dolot wygląda ok (dopływ zimne / ciepłe powietrze) - ale nie wiem jak to działa u Ciebie
Nie zacząłeś jeździć na krótszych trasach od porzednich pomiarów?? (krótsze odcinki = zimniejszy silnik, to że na desce masz 90st, nie znaczy że dla kompa silnik jest już w pełni nagrzany)
Nie zacząłeś mocniej pakować w gaz, albo bardziej dziadkowo jeździć?? (jak próbowałem "ekodrivingować" to mi umiał 10 l spalić, jak zacząłem od niego śmiało wymagać to się dogadaliśmy na 8/100.. - takie są chyba nasze osiołki)
Nie zrobiłeś jednego pomiaru na krajowej, a drugiego na autostradzie?? - mój np. przy średnio 90km/h pali 5,5, przy 120-130 - nawet 6,5.
Sprawdź błędy na kompie - jak nie masz kabelka, podstawowy kosztuje niedużo, znajdziesz na allegro, ale wątpię żebyś znalazł coś poważnego (np. lambda). Ewentualnie faktycznie termostat mniej sprawny. Chociaż dziwne, że pali tyle samo w mieście co poza miastem (??)
Re: Co może byc powodem większego spalania
: 03 sie 2011, 20:46
autor: adam
A podstawowe pytanie, ile maja nalatane elementy typu świece, kopułka, przewody WN ? Bo niektórzy ludzie zapominają że coś takiego się w ogóle wymienia
Re: Co może byc powodem większego spalania
: 03 sie 2011, 23:33
autor: ruwado
Filtry, świece masz regularnie wymieniane?
Jak tak, to podłącz kompa. Może coś wyjdzie.
Często za większe spalanie odpowiada sonda lambda. Może kat zapchany już?