Co może byc powodem większego spalania

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

w
wojtasSM
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 22 mar 2009, 15:39

Co może byc powodem większego spalania

Post autor: wojtasSM »

Witam serdecznie wszystkich jestem posiadaczem vw polo 6N silnik 1.0 piszę z takim problemem , ponieważ od kilku miesięcy zauważyłem , że zwiększyło mi się w samochodzie zużycie paliwa, W trybie miejskim samochód palił 6,2 l/100km wcześniej schodził poniżej 6 l/100km. W trybie poza miejskim pali 6,2l/100km wcześniej palił 5,2l/100km. Niewiem co się dzieje gdzie mam szukać od czego zacząć.
Wydaje mi się że jest coś nie tak. Wolne obroty utrzymują się w granicach 850, nic nie wkazuje na to by coś się w silniku działo, stan oleju od wymiany do wymiany jest ok, nie dolewam. Prosze o pomoc.
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Jeżeli silnik będziesz miał nieedogrzany, to może się tak dziać. Powodem tego zazwyczaj jest uszkodzony termostat. Po jakim odcinku na blacie masz 90 stopni?
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
w
wojtasSM
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 22 mar 2009, 15:39

Post autor: wojtasSM »

po przejechaniu ok 1 km
g
grzech19
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:52
Lokalizacja: Łódź

Post autor: grzech19 »

to nie jest termostat. stawiam na sondę lambda. Ej to ja mam 1.0 i się cieszę, że pali mi tak 6.2 :D
w
wojtasSM
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 22 mar 2009, 15:39

Post autor: wojtasSM »

Ja potrafię w mieście 5,7 spalić byłem na szkoleniu jak włąsnie jeździć aby mało palił , tylko teraz to za duzo bierze.
T
Tobbik
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 26 lip 2011, 12:29

Post autor: Tobbik »

dokladnie, duzo zalezy od stylu jazdy, ja w moim polusiu ostatnio wyrobilem srednio 5.6l/100km w trasie po przejechaniu 160km i jestem zadowolony. z czystej ciekawosci, pomijajac kwestie typu unikanie gwaltownego hamowania i przyspieszania, na jakich obrotach krecisz silnik zeby Ci tak malutko palil?
d
darkc
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darkc »

Kurde jakby mi palił 6,2 w mieście to bym umarł ze szczęścia. Bo mój poniżej 8 nigdy nie schodzi (a 9 bywa).

Nie minęło za dużo od wymiany filtra powietrza?? (to robi różnice!)

Przy okazji sprawdź, czy dolot wygląda ok (dopływ zimne / ciepłe powietrze) - ale nie wiem jak to działa u Ciebie

Nie zacząłeś jeździć na krótszych trasach od porzednich pomiarów?? (krótsze odcinki = zimniejszy silnik, to że na desce masz 90st, nie znaczy że dla kompa silnik jest już w pełni nagrzany)

Nie zacząłeś mocniej pakować w gaz, albo bardziej dziadkowo jeździć?? (jak próbowałem "ekodrivingować" to mi umiał 10 l spalić, jak zacząłem od niego śmiało wymagać to się dogadaliśmy na 8/100.. - takie są chyba nasze osiołki)

Nie zrobiłeś jednego pomiaru na krajowej, a drugiego na autostradzie?? - mój np. przy średnio 90km/h pali 5,5, przy 120-130 - nawet 6,5.

Sprawdź błędy na kompie - jak nie masz kabelka, podstawowy kosztuje niedużo, znajdziesz na allegro, ale wątpię żebyś znalazł coś poważnego (np. lambda). Ewentualnie faktycznie termostat mniej sprawny. Chociaż dziwne, że pali tyle samo w mieście co poza miastem (??)
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

A podstawowe pytanie, ile maja nalatane elementy typu świece, kopułka, przewody WN ? Bo niektórzy ludzie zapominają że coś takiego się w ogóle wymienia
Obrazek
Awatar użytkownika
ruwado
Początkujący
Początkujący
Posty: 113
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:22
Lokalizacja: mazowieckie (WOT)

Post autor: ruwado »

Filtry, świece masz regularnie wymieniane?

Jak tak, to podłącz kompa. Może coś wyjdzie.

Często za większe spalanie odpowiada sonda lambda. Może kat zapchany już?
...pierwsze Polo... nowa przygoda
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”