Strona 1 z 22

ThundeR - 6N GTI reaktywacja

: 04 maja 2009, 23:23
autor: ThundeR
MODEL: VW Polo 6N 99rok
SILNIK: 1,6 16V AJV seria
MOC: 120KM
MODY POD MASKA: seria
ZAWIESZENIE: gwint KW
UKLAD HAMULCOWY: seria
KOLA: 7J15" OZ Turbo 165/50/15
NADWOZIE: klamki w kolor, zderzak przedni na "gładko", w tylną klapę z wnęka z Golfa mk2, progi VOTEXa do Polo 6N, klapka wlewu paliwa bez ucha
WNETRZE: seria
AUDIO: seria

O Polo 6N marzyłem bardzo długo, jakiś czas temu spełniłem swoje marzenie i stałem się posiadaczem VW Polo 6N z silnikiem AEE z 1999roku. Z wyposażenia totalny golas, jedynie co miał to poduszka kierowcy.

Kilka fotek zaraz po kupnie
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Potem były jakieś małe zmiany wleciał gril bez znaczka, zawieszenie gwintowane trochę polo się obniżyło (niestety mało ze względu na prace i remont drogi dojazdowej do domu) i jeszcze parę pierdół których nie pamiętam
ObrazekObrazekObrazekObrazek Obrazek Obrazek

Później przyszedł czas na jakieś alusy, wybór padł na Borbet T
Obrazek

doszły jeszcze lampy z 6n2 i opony 195/45/15, wyleciała wycieraczka z tylnej szyby i tak przelatałem cały sezon
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek Obrazek Obrazek
ObrazekObrazekObrazek Obrazek Obrazek
ObrazekObrazek

W marcu zobaczyłem na swoim polo bardzo smutny widok
ObrazekObrazekObrazek

Było to powodem kolejnych zmian w aucie i tak na nowy sezon zostało kupionych pare gratów

Najpierw poszły fele do polerki
Obrazek

Później zostały zakupione
wnęka na rejestrację z golfa mk2
Obrazek

spoilerek na tylną klapę Votexa
Obrazek
w oddali widać wnęki na klamki z Audi A4 które będą jeździć na Polo Mody6N

no i progi też oryginał z Votexa z ASO
Obrazek

Przeróbka klapy bagażnika
ObrazekObrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Przeróbka Ori zderzaka
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Buda w trakcie prac
ObrazekObrazekObrazekObrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Jeszcze wypolerować umyć i cieszyć się Polówką
Obrazek Obrazek ObrazekObrazekObrazek

Jakieś tam foty
ObrazekObrazek
Obrazek ObrazekObrazekObrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

taki mały gadżecik wpadł
Obrazek

Nowe lamoy, ale jeszcze nie ustawione do porządku i jedna lampa dzięki poczcie polskiej została połamana, dolne mocowania, ale zostały przespawane z starej zniszczonej lampy, teraz tylko czekać na odszkodowanie z naszej kochanej poczty
ObrazekObrazekObrazek

Felunek na nowy sezon
Obrazek Obrazek Obrazek
Szybka przymiarka
Obrazek Obrazek Obrazek
Felgi po polerce, jeszcze tylko środek pomalować na biało
Obrazek Obrazek
Gotowe do założenia na auto
ObrazekObrazekObrazek
I już na aucie, jeszcze musi jakiś dystans przyjść i gleba
ObrazekObrazek

nareszcie wpadły 2" ranty na dupcię do Polo
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Pierwszy element z unowocześniania środka
tunel środkowy z 6N2
Obrazek
licznik z 6nGTI
Obrazek
boczki z 6N2 zostaną przerobione tak że przetłoczenia z nich będą pasować pod deskę z 6N

Trochę skóry do środka
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek ObrazekObrazek

Dokładka pod zderzak nówka zakupiona w ASO, ori z 6N2 GTI
Obrazek

Przyszły lusterka boczne, w prądzie
Obrazek Obrazek Obrazek

Lusterka z 6N2 (+anglik) i dokładka z GTI na pokładzie
Obrazek Obrazek Obrazek

Okazyjnie wpadł wydech cały z GTI
Obrazek

Jakaś rozpurka się trafiła żeby buda nie dostawała tak po dupie przez twardy zawias
Obrazek

Po długich poszukiwaniach wkońcu trafił się kompletny SWAP na AJV 1,6 16V wraz z kompletną klimatyzacją
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Czas rozbierać połówkę i rozpoczynać SWAP
Obrazek Obrazek Obrazek

osłona kolektora wydechowego pomalowana sprejem VHT Wrinke, mam nadzieję że wytrzyma taką temp. i efekt jest bardziej widoczny niż na pokrywie klawiatury
Obrazek Obrazek

Żeby się lepiej hamowało, zestaw hamulców na przód z GTI
Zaciski zostały totalnie zregenerowane, wypiaskowane, pomalowane proszkowo, nowe tłoczki, gumki, łożysko, klocki, zostały stare przetoczone tarcze hamulcowe, bo i tak poluję na jarzma z Ibizy Cupry i wsadzi się tarczę 280mm a nie 256mm
Obrazek Obrazek Obrazek

Do kompletu brakowało jeszcze tylko belki z GTI, ale i to się trafiło i po małym remoncie, jeszcze trzeba tylko wymienić tarcze i łożyska i można zakładać na auto
Obrazek Obrazek Obrazek

No i wreszcie znalazł się kompletny pas przedni z wersji z klimatyzacją
Obrazek

Trochę porządków z komorą
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek ObrazekObrazek

teraz załadować agregat mocy, jakieś tam hamulce i zawieszenie
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

auto odpala silnik na chodzie, komora będzie jeszcze do dopracowania wizualnego, ale będę to robić jak głowica będzie ściągnięta i wysłana do gościa który ją obrobi odpowiednio żeby przybyło trochę więcej stada pod maskę

wpadł też taki filtr powietrza Pipercross Viper
Obrazek Obrazek

komora docelowo ma wyglądać mniej więcej tak:
Obrazek

Obrazek Obrazek
jeszcze trzeba go dopracować

regulacja tylnego zawiasu
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

i przedniego ....


składanie środka po swapie
walki z elektryką ciąg dalszy:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Czas wziąć się za rzeźbienie boczków
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
jeden gotowy
Obrazek Obrazek Obrazek
czas zabrać się za drugi
Obrazek Obrazek


takie dwie foty
Obrazek Obrazek

i już z spotu (zapożyczone z netu)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

ostatni wyjazd w tym sezonie 2011

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

pierwszy wyjazd 2012
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

takie parę fotek polo z dzisiejszego wypadu
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Nysa 2012
Obrazek Obrazek Obrazek

Re: ThundeR Polo 6N AEE -> AJV

: 05 maja 2009, 8:45
autor: turzol
Ciekawy patent z wnęką na tablice rej.

Progi masz w której wersji? Szerokiej czy wąskiej?

Będe śledził twoj projekt, na pewno jest tego wart :)
No i powodzenia przy swapie , pamiętaj też wzmocnieniu przednich hebli

Re: ThundeR Polo 6N AEE -> AJV

: 05 maja 2009, 9:35
autor: Skfarek
6nka bardzo ładna i robiona ze smakiem widac ze jest w dobrych rękach :D
Gratuluję zakupu AJV - to prawie jak trafić 6 w totolotka :grin: - tak z ciekawości ile dałeś za silnik?

Re: ThundeR - 6N AEE -> AJV

: 05 maja 2009, 16:06
autor: ThundeR
[quote="turzol"]Progi masz w której wersji? Szerokiej czy wąskiej?[/quote]

wersja wąska

[quote="turzol"]pamiętaj też wzmocnieniu przednich hebli[/quote]

mam leżeć je w stodole tylko że założone są na nich dojazdówki i nie było jak zrobić fotki

[quote="Skfarek"]tak z ciekawości ile dałeś za silnik?[/quote]

opłacało się mi go brać

Re: ThundeR - 6N AEE -> AJV

: 05 maja 2009, 20:22
autor: tajpej
silniczek był na allegro do sprzedania
http://www.allegro.pl/item617714609_sil ... v_ajv.html
jak się nie mylę za 1,5 tys :?: :?: :?: :piwo:

Re: ThundeR - 6N AEE -> AJV

: 05 maja 2009, 21:18
autor: ThundeR
[quote="tajpej"]silniczek był na allegro do sprzedania
http://www.allegro.pl/item617714609_sil ... v_ajv.html
jak się nie mylę za 1,5 tys :?: :?: :?: :piwo:[/quote]

no nie do końca to jest ten silnik. Gość miał dwa takie silniki, ja kupiłem ten z mniejszym przebiegiem 80tyś km, i te budę żeby mieć cały osprzęt, a silnik z tej budy ma gość dalej

dziś wpadłem do lakiernika

klapa wyszpachlowana, błotniki zmatowione

Obrazek

Re: ThundeR - 6N AEE -> AJV

: 06 maja 2009, 18:15
autor: Mody6N
no prosze
nareszcie poszedł temacik
thunder jesli to skonczysz to bedzie kosmos - dobrze ze jestem na bierzaco z wszystkim i w kontakcie.

Re: ThundeR - 6N AEE -> AJV

: 09 maja 2009, 16:27
autor: Skfarek
Jak podejdzie to będzie wymagać mnóstwo roboty - po pierwsze musiałbyś zmniejszyć stopień sprężania bo AJV ma wysoki, po drugie dorobić kolektor wydechowy, po trzecie poprawić układ chłodzenia, po czwarte kupić kompa stand alone bo wątpie czy na oryginale wystroisz, po piąte..... itd dalej itd. Ale jak masz kogoś kto się tego podejmie i duuuużo wolnych funduszy to próbój :grin:

Re: ThundeR - 6N AEE -> AJV

: 09 maja 2009, 16:51
autor: ThundeR
[quote="Skfarek"]Jak podejdzie to będzie wymagać mnóstwo roboty - po pierwsze musiałbyś zmniejszyć stopień sprężania bo AJV ma wysoki, po drugie dorobić kolektor wydechowy, po trzecie poprawić układ chłodzenia, po czwarte kupić kompa stand alone bo wątpie czy na oryginale wystroisz, po piąte..... itd dalej itd. Ale jak masz kogoś kto się tego podejmie i duuuużo wolnych funduszy to próbój :grin:[/quote]


z tym turbo okropnie dużo roboty jest, ale pożyjemy zobaczymy może na przyszły sezon polo będzie robić pssst a jak nie to tubinka pójdzie do żyda

Dziś znajomemu rozkwasili tył, więc odkupiłem rozpórkę
Obrazek

i przy okazji wziąłem hokej, ciekawe czy da rade go odratować

Obrazek

Re: ThundeR - 6N AEE -> AJV

: 09 maja 2009, 21:38
autor: Mody6N
thunder a co robisz z ta stara dokladka. masz mozliwosc zalatwienia mi tez takiej rozporki.
ufff a te turbo.
moze znam kogos kto sie tego podejmie.
pozdr

Re: ThundeR - 6N AEE -> AJV

: 10 maja 2009, 0:39
autor: ThundeR
[quote="Mody6N"]moze znam kogos kto sie tego podejmie.[/quote]

ja też znam :grin: ale to dopiero jest plan na przyszły sezon w tym już nie wyrobie z turbiną, a ta niech leży sobie na półce w domu

Re: ThundeR - 6N AEE -> AJV

: 15 maja 2009, 18:40
autor: iron
Z niecierpliwoscia czekam na efekt koncowy, najbardzie na tylna klape :grin:

Re: ThundeR - 6N AEE -> AJV

: 15 maja 2009, 23:02
autor: ThundeR
takie spay foto

Obrazek

Re: ThundeR - 6N AEE -> AJV

: 22 maja 2009, 9:37
autor: Anioł
no no dużo pracy na pewno będzie super efekt :cool:

Re: ThundeR - 6N AEE -> AJV

: 23 maja 2009, 8:56
autor: iron
[quote="ThundeR"]takie spay foto [/quote]

Chyba Spy ;P Kiedy jedziemy na następną obczajke autka bo strasznie ciekaw jestem jak tam postępy :grin: