Strona 1 z 1

[6N] Problem z układem chłodzenia

: 04 maja 2009, 9:12
autor: czesio
Opowiem dokładnie o moim problemie:
Układ chłodzenia dwie rury dochodzące do chłodnicy ta u góry gorąca a ta na dole zimna jak by termostat nie puszczał ale wymieniłem na nowy i dalej to samo wiec wywaliłem go wo gule i działa obieg otwarty i 2 rury gorące to może pompa wodna wyjęta sprawdzona i wygląda jak nowa wiec co może być przyczyną?

Re: Awaria na calego

: 04 maja 2009, 11:28
autor: sidewinder3
Króciec wodny. Taka plastikowa rurka którą się odkręca żeby wyjąć termostat. W środku jest poprzeczka (pewnie się wyłamała) o którą opiera się igiełka termostatu i w ten sposób otwiera się obieg wody do chłodnicy. Cena około 20-30 zł. Nr części podam jak znajdę

EDIT:
Tu: http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/PO/200 ... 9/3010783/ na rysunku - część nr 12 (rysunek poglądowy)

Re: Awaria na calego

: 04 maja 2009, 12:04
autor: czesio
[quote=""sidewinder3""]Króciec wodny. Taka plastikowa rurka którą się odkręca żeby wyjąć termostat. W środku jest poprzeczka (pewnie się wyłamała) o którą opiera się igiełka termostatu i w ten sposób otwiera się obieg wody do chłodnicy. Cena około 20-30 zł. Nr części podam jak znajdę

EDIT:
Tu: http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/PO/200 ... 9/3010783/ na rysunku - część nr 12 (rysunek poglądowy)[/quote]
Hmm.......czyli bez tej poprzeczki nie otworzy sie i bedzie caly czas zamkniety a czemu wetylator sie nie chce wlaczyc jak jest 110 stopni jest to mozliwe ze czujnik

Re: Awaria na calego

: 04 maja 2009, 12:08
autor: Michał88
Bo włącznik wentylatora jest w chłodnicy a temperatury płynu w bloku silnika

Re: Awaria na calego

: 04 maja 2009, 12:10
autor: dzidziuś
[quote=""czesio""][quote=""sidewinder3""]Króciec wodny. Taka plastikowa rurka którą się odkręca żeby wyjąć termostat. W środku jest poprzeczka (pewnie się wyłamała) o którą opiera się igiełka termostatu i w ten sposób otwiera się obieg wody do chłodnicy. Cena około 20-30 zł. Nr części podam jak znajdę

EDIT:
Tu: http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/PO/200 ... 9/3010783/ na rysunku - część nr 12 (rysunek poglądowy)[/quote]
Hmm.......czyli bez tej poprzeczki nie otworzy sie i bedzie caly czas zamkniety a czemu wetylator sie nie chce wlaczyc jak jest 110 stopni jest to mozliwe ze czujnik[/quote]

też tak myślę, sprawdż króciec

Re: Awaria na calego

: 04 maja 2009, 12:35
autor: czesio
[quote=""dzidziuś""][quote=""czesio""][quote=""sidewinder3""]Króciec wodny. Taka plastikowa rurka którą się odkręca żeby wyjąć termostat. W środku jest poprzeczka (pewnie się wyłamała) o którą opiera się igiełka termostatu i w ten sposób otwiera się obieg wody do chłodnicy. Cena około 20-30 zł. Nr części podam jak znajdę

EDIT:
Tu: http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/PO/200 ... 9/3010783/ na rysunku - część nr 12 (rysunek poglądowy)[/quote]
Hmm.......czyli bez tej poprzeczki nie otworzy sie i bedzie caly czas zamkniety a czemu wetylator sie nie chce wlaczyc jak jest 110 stopni jest to mozliwe ze czujnik[/quote]

też tak myślę, sprawdż króciec[/quote]

ale ja mam silnik 1,0 rok 98 iczy tam napewno jest ktuciec mam cos takiego u mnie ta igielka wchodzi w taka dziurke to jest to czy nie ?? jak to jest to tam ok jest jest dziurka i wyglada ze wszystko jest cale nie znam sie kompletnie wiec tak dziwnie pytam i pisze

Re: Awaria na calego

: 04 maja 2009, 13:11
autor: Stawer
Wlasnie to ze masz dziurke to znaczy ze wylamany kawalek plastiku jest. Tam nie powinno byc dziurki tylko igla powinna sie opierac o plastik. Kawalek jakby kopolki sie wylamal i powstala dziurka. Ja tak samo mialem. Krociec 100% do wymiany. Co do wentylatora to pewnie masz zakamieniony/ uszkodzony juz czujnik ten co sie montuje na chlodnicy. Wymien go a wentylator powinien sie zalaczac przy tych 100 stopniach. Zreszta on chyba ma ponizej 100 temp zalaczania pierwszego biegu.

Re: Awaria na calego

: 04 maja 2009, 13:26
autor: sidewinder3
[quote=""Michał88""]Bo włącznik wentylatora jest w chłodnicy a temperatury płynu w bloku silnika[/quote]
Dokładnie tak. Czujnik uruchamiający wentylator znajduje się w chłodnicy i to właśnie osiągnięcie przez niego odpowiedniej temperatury powoduje załączenie wentylatora. Jeżeli więc nie będzie gorącego płynu w chłodnicy, czujnik nie zewrze styków i nie poda napięcia na wentylator. Jeżeli chcesz sprawdzić że wentylator działa, możesz wyjąć wtyczkę dochodzącą do czujnika i zewrzeć 2 styki (niestety nie pamiętam już które) - wentylator zastartuje

Re: Awaria na calego

: 04 maja 2009, 13:51
autor: czesio
OKI dzieki wam wszystkim teraz zostaje sprawdzenie tego kolanka jak ta czesc sie nazywa dokladnie co mam kupic jakas fachowa nazwa jest ???

Re: Awaria na calego

: 04 maja 2009, 17:21
autor: sidewinder3
[quote=""sidewinder3""]Króciec wodny[/quote]
A jak odkręcisz stary to znajdziesz na nim numer części. Zresztą zabierz go ze sobą do sklepu na wzór - będzie najłatwiej

Re: Awaria na calego

: 04 maja 2009, 21:34
autor: czesio
[quote=""sidewinder3""][quote=""sidewinder3""]Króciec wodny[/quote]
A jak odkręcisz stary to znajdziesz na nim numer części. Zresztą zabierz go ze sobą do sklepu na wzór - będzie najłatwiej[/quote]

Dziękuje wam wszystkim jeszcze raz :bow: .Już mam kupione zrobione i śmiga działa :yahoo: :victory:
A ja z ojcem cały silnik rozkręcony cały rozrząd paski pompa wyjęta a to jedna mała cześć która kosztuje w wejherowie 6,80zl dosłownie 10minut roboty

Re: Awaria na calego

: 04 maja 2009, 22:45
autor: Stawer
Ja sie juz nauczylem najpierw zagladac na forum, do ksiazki, znowu na forum (jak nie ma w starych postach to jeszcze nowy temat zalozyc :) ) wydrukowac schematy i dopiero do mechanika jechac z papierami i wiedza. No chyba, ze sam moge cos zrobic to wiadomo ze bez mechanika, ale zebranie info tak samo potrzebne ;P.

Re: Awaria na calego

: 07 maja 2009, 22:32
autor: Buli fan VW
Radzę wymienić od razu o-ring między króćcem a głowicą silnika. Profilaktycznie bo lubią się wysypać po miesiącu od rozbiórki. Tyle z mojej strony:)

PozdraVWiam