[6N] Problem z układem chłodzenia

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
czesio
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 04 maja 2009, 8:32

[6N] Problem z układem chłodzenia

Post autor: czesio »

Opowiem dokładnie o moim problemie:
Układ chłodzenia dwie rury dochodzące do chłodnicy ta u góry gorąca a ta na dole zimna jak by termostat nie puszczał ale wymieniłem na nowy i dalej to samo wiec wywaliłem go wo gule i działa obieg otwarty i 2 rury gorące to może pompa wodna wyjęta sprawdzona i wygląda jak nowa wiec co może być przyczyną?
Awatar użytkownika
sidewinder3
Pan Kubeczek
Posty: 505
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:52
Lokalizacja: GA

Post autor: sidewinder3 »

Króciec wodny. Taka plastikowa rurka którą się odkręca żeby wyjąć termostat. W środku jest poprzeczka (pewnie się wyłamała) o którą opiera się igiełka termostatu i w ten sposób otwiera się obieg wody do chłodnicy. Cena około 20-30 zł. Nr części podam jak znajdę

EDIT:
Tu: http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/PO/200 ... 9/3010783/ na rysunku - część nr 12 (rysunek poglądowy)
Awatar użytkownika
czesio
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 04 maja 2009, 8:32

Post autor: czesio »

[quote=""sidewinder3""]Króciec wodny. Taka plastikowa rurka którą się odkręca żeby wyjąć termostat. W środku jest poprzeczka (pewnie się wyłamała) o którą opiera się igiełka termostatu i w ten sposób otwiera się obieg wody do chłodnicy. Cena około 20-30 zł. Nr części podam jak znajdę

EDIT:
Tu: http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/PO/200 ... 9/3010783/ na rysunku - część nr 12 (rysunek poglądowy)[/quote]
Hmm.......czyli bez tej poprzeczki nie otworzy sie i bedzie caly czas zamkniety a czemu wetylator sie nie chce wlaczyc jak jest 110 stopni jest to mozliwe ze czujnik
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Bo włącznik wentylatora jest w chłodnicy a temperatury płynu w bloku silnika
Awatar użytkownika
dzidziuś
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 17 lis 2008, 8:31
Lokalizacja: skierniewice

Post autor: dzidziuś »

[quote=""czesio""][quote=""sidewinder3""]Króciec wodny. Taka plastikowa rurka którą się odkręca żeby wyjąć termostat. W środku jest poprzeczka (pewnie się wyłamała) o którą opiera się igiełka termostatu i w ten sposób otwiera się obieg wody do chłodnicy. Cena około 20-30 zł. Nr części podam jak znajdę

EDIT:
Tu: http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/PO/200 ... 9/3010783/ na rysunku - część nr 12 (rysunek poglądowy)[/quote]
Hmm.......czyli bez tej poprzeczki nie otworzy sie i bedzie caly czas zamkniety a czemu wetylator sie nie chce wlaczyc jak jest 110 stopni jest to mozliwe ze czujnik[/quote]

też tak myślę, sprawdż króciec
Awatar użytkownika
czesio
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 04 maja 2009, 8:32

Post autor: czesio »

[quote=""dzidziuś""][quote=""czesio""][quote=""sidewinder3""]Króciec wodny. Taka plastikowa rurka którą się odkręca żeby wyjąć termostat. W środku jest poprzeczka (pewnie się wyłamała) o którą opiera się igiełka termostatu i w ten sposób otwiera się obieg wody do chłodnicy. Cena około 20-30 zł. Nr części podam jak znajdę

EDIT:
Tu: http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/PO/200 ... 9/3010783/ na rysunku - część nr 12 (rysunek poglądowy)[/quote]
Hmm.......czyli bez tej poprzeczki nie otworzy sie i bedzie caly czas zamkniety a czemu wetylator sie nie chce wlaczyc jak jest 110 stopni jest to mozliwe ze czujnik[/quote]

też tak myślę, sprawdż króciec[/quote]

ale ja mam silnik 1,0 rok 98 iczy tam napewno jest ktuciec mam cos takiego u mnie ta igielka wchodzi w taka dziurke to jest to czy nie ?? jak to jest to tam ok jest jest dziurka i wyglada ze wszystko jest cale nie znam sie kompletnie wiec tak dziwnie pytam i pisze
Awatar użytkownika
Stawer
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 20 lis 2008, 15:17
Lokalizacja: Dublin/ Lublin

Post autor: Stawer »

Wlasnie to ze masz dziurke to znaczy ze wylamany kawalek plastiku jest. Tam nie powinno byc dziurki tylko igla powinna sie opierac o plastik. Kawalek jakby kopolki sie wylamal i powstala dziurka. Ja tak samo mialem. Krociec 100% do wymiany. Co do wentylatora to pewnie masz zakamieniony/ uszkodzony juz czujnik ten co sie montuje na chlodnicy. Wymien go a wentylator powinien sie zalaczac przy tych 100 stopniach. Zreszta on chyba ma ponizej 100 temp zalaczania pierwszego biegu.
Awatar użytkownika
sidewinder3
Pan Kubeczek
Posty: 505
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:52
Lokalizacja: GA

Post autor: sidewinder3 »

[quote=""Michał88""]Bo włącznik wentylatora jest w chłodnicy a temperatury płynu w bloku silnika[/quote]
Dokładnie tak. Czujnik uruchamiający wentylator znajduje się w chłodnicy i to właśnie osiągnięcie przez niego odpowiedniej temperatury powoduje załączenie wentylatora. Jeżeli więc nie będzie gorącego płynu w chłodnicy, czujnik nie zewrze styków i nie poda napięcia na wentylator. Jeżeli chcesz sprawdzić że wentylator działa, możesz wyjąć wtyczkę dochodzącą do czujnika i zewrzeć 2 styki (niestety nie pamiętam już które) - wentylator zastartuje
Awatar użytkownika
czesio
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 04 maja 2009, 8:32

Post autor: czesio »

OKI dzieki wam wszystkim teraz zostaje sprawdzenie tego kolanka jak ta czesc sie nazywa dokladnie co mam kupic jakas fachowa nazwa jest ???
Awatar użytkownika
sidewinder3
Pan Kubeczek
Posty: 505
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:52
Lokalizacja: GA

Post autor: sidewinder3 »

[quote=""sidewinder3""]Króciec wodny[/quote]
A jak odkręcisz stary to znajdziesz na nim numer części. Zresztą zabierz go ze sobą do sklepu na wzór - będzie najłatwiej
Awatar użytkownika
czesio
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 04 maja 2009, 8:32

Post autor: czesio »

[quote=""sidewinder3""][quote=""sidewinder3""]Króciec wodny[/quote]
A jak odkręcisz stary to znajdziesz na nim numer części. Zresztą zabierz go ze sobą do sklepu na wzór - będzie najłatwiej[/quote]

Dziękuje wam wszystkim jeszcze raz :bow: .Już mam kupione zrobione i śmiga działa :yahoo: :victory:
A ja z ojcem cały silnik rozkręcony cały rozrząd paski pompa wyjęta a to jedna mała cześć która kosztuje w wejherowie 6,80zl dosłownie 10minut roboty
Awatar użytkownika
Stawer
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 20 lis 2008, 15:17
Lokalizacja: Dublin/ Lublin

Post autor: Stawer »

Ja sie juz nauczylem najpierw zagladac na forum, do ksiazki, znowu na forum (jak nie ma w starych postach to jeszcze nowy temat zalozyc :) ) wydrukowac schematy i dopiero do mechanika jechac z papierami i wiedza. No chyba, ze sam moge cos zrobic to wiadomo ze bez mechanika, ale zebranie info tak samo potrzebne ;P.
B
Buli fan VW
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 02 gru 2008, 15:15

Post autor: Buli fan VW »

Radzę wymienić od razu o-ring między króćcem a głowicą silnika. Profilaktycznie bo lubią się wysypać po miesiącu od rozbiórki. Tyle z mojej strony:)

PozdraVWiam
Der Volkswagen. Da weiss man, was man hat.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”