Strona 1 z 1

Ułamany kroćec obudowy termostatu

: 12 maja 2011, 15:49
autor: kwinto
Witam
Niestety ułamał mi się kroćec od powrotu wody z nagrzewnicy. Jak jest z wymianą, da radę samemu ?
Jaki polecacie zamiennik ? chciałem Febi ale nigdzie nie mogę dostać, za orginał w VW zaśpiewali 400 zł

Re: Ułamany kroćec obudowy termostatu

: 12 maja 2011, 16:00
autor: shao
Da rade samemu bez problemu wymienic, jedyne co sie moze stac to wylac plyn chlodniczy wiec sobie przygotuj miske pod autem i dodatkowy plyn na zapas ;)

Febi bylby ok. Ja u siebie mam Topran i dziala od dawna (15zl) ;)

Re: Ułamany kroćec obudowy termostatu

: 12 maja 2011, 16:04
autor: kwinto
ja muszę wymienić całą to plastikową obudowę, przykręcaną do bloku silnika (obudowa z czujnikiem temperatury, termostatem) :(

Re: Ułamany kroćec obudowy termostatu

: 12 maja 2011, 16:09
autor: shao
Aaa... czyli numer 10 z obrazka? Jaki kod silnika? Bo jak widac jest kilka tych obudow.

Obrazek

Re: Ułamany kroćec obudowy termostatu

: 12 maja 2011, 16:13
autor: kwinto
silnik AEE wygląda że tylko trzy śruby to trzymią. Niestety od paru godzin szukam i dzwonie i wszyscy tylko Toprana mają.
dokładnie to mam 032 121 111 MN

Re: Ułamany kroćec obudowy termostatu

: 12 maja 2011, 16:26
autor: shao
http://allegro.pl/nowy-termostat-czujni ... 74935.html ale kij wie jaka firma

i

http://allegro.pl/kruciec-seat-skoda-vw ... 21175.html tez kij wie jaka firma ;)

Sa jeszcze uzywki, ale z uzywka nigdy nic nie wiadomo... no i rzeczony topran: http://allegro.pl/termostat-vw-polo-ven ... 39302.html

Re: Ułamany kroćec obudowy termostatu

: 12 maja 2011, 19:07
autor: kwinto
Wysłałem zapytanie jakiej firmy są obudowy, ale przypuszczam że Topran.
Pewnie więc będę zmuszony kupić taki.

Re: Ułamany kroćec obudowy termostatu

: 12 maja 2011, 21:31
autor: ql89
[quote=""kwinto""]Wysłałem zapytanie jakiej firmy są obudowy, ale przypuszczam że Topran.
Pewnie więc będę zmuszony kupić taki.[/quote]
ja równiez 2 lata temu wymieniłem na Toprana i nie ma z tym żadnych problemów jak do tej pory...

Re: Ułamany kroćec obudowy termostatu

: 13 maja 2011, 7:23
autor: kwinto
Wymieniałeś sam ? Mój samochód stoi na ogródku i nie bardzo chce mi się go holować do mechanika. Wymiana wyglada mi na w miarę prostą, a może są jakieś utrudnienia ?

Re: Ułamany kroćec obudowy termostatu

: 13 maja 2011, 7:59
autor: shao
Jest dosyc ciasno wiec na pewno trzeba odkrecic obudowe filtra powietrza i ja usunac na chwile (bo samo odkrecenie to za malo), zeby zrobic sobie wiecej miejsca. Oczywiscie trzeba poodpinac wszystkie kabelki od czujnikow i przewody do/odprowadzajace wode. Jezeli masz odpowiednie narzedzia (czyli zestaw podstawowych kluczy nasadowych+jakies szczypce/kombinerki zeby moc powalczyc z zaciskami trzymajacymi przewody) i nie bedziesz sie spieszyl to dasz rade sam.

Tu masz watek z wymiana samego termostatu -> http://www.forum-auto.com/pole-techniqu ... 469643.htm
Mozesz sobie obejrzec ile jest mniej wiecej miejsca do dzialan.

Re: Ułamany kroćec obudowy termostatu

: 13 maja 2011, 9:19
autor: ql89
Tak jak kolega mówi, dasz rade sam to ogarnac - nie jest to bardzo skomplikowane. Ja u siebie rozbieralem to ze dwa razy bo najpierw wymienilem sam termostat a potem jego obudowe...

Re: Ułamany kroćec obudowy termostatu

: 13 maja 2011, 17:03
autor: kwinto
Obudowa kupiona, jutro zabiorę się za odkręcanie.
Zastanawia mnie tylko jak to jest montowane, jeden otwór 3 śruby i oring - OK, ale drugi żadnego oringu, śruby.Jak to jest uszczelniane ? Cała ta obudowa po odkręceniu 3 śrub schodzi, czy jeszcze jest tam jakaś zapinka ?

Re: Ułamany kroćec obudowy termostatu

: 13 maja 2011, 17:42
autor: shao
Tu mala podpowiedz, moze Cie naprowadzi. Wszystkie rurki i przylacza w okolicy.

Obrazek

Mysle, ze te 3 srubki to wszystko czym to sie trzyma. Zreszta jak juz rozkrecisz to zobaczysz co i jak, nie spiesz sie i najlepiej dokumentuj kazdy kolejny krok, zeby w razie co moc dojsc po fotach co i jak.

Re: Ułamany kroćec obudowy termostatu

: 13 maja 2011, 20:15
autor: ql89
[quote=""kwinto""]Obudowa kupiona, jutro zabiorę się za odkręcanie.
Zastanawia mnie tylko jak to jest montowane, jeden otwór 3 śruby i oring - OK, ale drugi żadnego oringu, śruby.Jak to jest uszczelniane ? Cała ta obudowa po odkręceniu 3 śrub schodzi, czy jeszcze jest tam jakaś zapinka ?[/quote]
jeśli dobrze pamiętam to odkręcasz te 3 śrubki i wszystko powinno gładko zejść, uważaj tylko przy przykręcaniu (rób to z wyczuciem) bo łatwo jest wyrobić gwint od tego króćca :vinsent:

Re: Ułamany kroćec obudowy termostatu

: 13 maja 2011, 21:39
autor: kwinto
Dziękuję za pomoc.