Ułamany kroćec obudowy termostatu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kwinto
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 15 lis 2008, 10:11

Ułamany kroćec obudowy termostatu

Post autor: kwinto »

Witam
Niestety ułamał mi się kroćec od powrotu wody z nagrzewnicy. Jak jest z wymianą, da radę samemu ?
Jaki polecacie zamiennik ? chciałem Febi ale nigdzie nie mogę dostać, za orginał w VW zaśpiewali 400 zł
Awatar użytkownika
shao
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 1228
Rejestracja: 02 maja 2010, 19:06
Lokalizacja: Shanghai, Chiny

Post autor: shao »

Da rade samemu bez problemu wymienic, jedyne co sie moze stac to wylac plyn chlodniczy wiec sobie przygotuj miske pod autem i dodatkowy plyn na zapas ;)

Febi bylby ok. Ja u siebie mam Topran i dziala od dawna (15zl) ;)
k
kwinto
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 15 lis 2008, 10:11

Post autor: kwinto »

ja muszę wymienić całą to plastikową obudowę, przykręcaną do bloku silnika (obudowa z czujnikiem temperatury, termostatem) :(
Awatar użytkownika
shao
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 1228
Rejestracja: 02 maja 2010, 19:06
Lokalizacja: Shanghai, Chiny

Post autor: shao »

Aaa... czyli numer 10 z obrazka? Jaki kod silnika? Bo jak widac jest kilka tych obudow.

Obrazek
k
kwinto
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 15 lis 2008, 10:11

Post autor: kwinto »

silnik AEE wygląda że tylko trzy śruby to trzymią. Niestety od paru godzin szukam i dzwonie i wszyscy tylko Toprana mają.
dokładnie to mam 032 121 111 MN
Ostatnio zmieniony 12 maja 2011, 19:05 przez kwinto, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
shao
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 1228
Rejestracja: 02 maja 2010, 19:06
Lokalizacja: Shanghai, Chiny

Post autor: shao »

http://allegro.pl/nowy-termostat-czujni ... 74935.html ale kij wie jaka firma

i

http://allegro.pl/kruciec-seat-skoda-vw ... 21175.html tez kij wie jaka firma ;)

Sa jeszcze uzywki, ale z uzywka nigdy nic nie wiadomo... no i rzeczony topran: http://allegro.pl/termostat-vw-polo-ven ... 39302.html
k
kwinto
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 15 lis 2008, 10:11

Post autor: kwinto »

Wysłałem zapytanie jakiej firmy są obudowy, ale przypuszczam że Topran.
Pewnie więc będę zmuszony kupić taki.
Awatar użytkownika
ql89
Początkujący
Początkujący
Posty: 180
Rejestracja: 17 lis 2008, 17:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ql89 »

[quote=""kwinto""]Wysłałem zapytanie jakiej firmy są obudowy, ale przypuszczam że Topran.
Pewnie więc będę zmuszony kupić taki.[/quote]
ja równiez 2 lata temu wymieniłem na Toprana i nie ma z tym żadnych problemów jak do tej pory...
k
kwinto
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 15 lis 2008, 10:11

Post autor: kwinto »

Wymieniałeś sam ? Mój samochód stoi na ogródku i nie bardzo chce mi się go holować do mechanika. Wymiana wyglada mi na w miarę prostą, a może są jakieś utrudnienia ?
Awatar użytkownika
shao
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 1228
Rejestracja: 02 maja 2010, 19:06
Lokalizacja: Shanghai, Chiny

Post autor: shao »

Jest dosyc ciasno wiec na pewno trzeba odkrecic obudowe filtra powietrza i ja usunac na chwile (bo samo odkrecenie to za malo), zeby zrobic sobie wiecej miejsca. Oczywiscie trzeba poodpinac wszystkie kabelki od czujnikow i przewody do/odprowadzajace wode. Jezeli masz odpowiednie narzedzia (czyli zestaw podstawowych kluczy nasadowych+jakies szczypce/kombinerki zeby moc powalczyc z zaciskami trzymajacymi przewody) i nie bedziesz sie spieszyl to dasz rade sam.

Tu masz watek z wymiana samego termostatu -> http://www.forum-auto.com/pole-techniqu ... 469643.htm
Mozesz sobie obejrzec ile jest mniej wiecej miejsca do dzialan.
Awatar użytkownika
ql89
Początkujący
Początkujący
Posty: 180
Rejestracja: 17 lis 2008, 17:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ql89 »

Tak jak kolega mówi, dasz rade sam to ogarnac - nie jest to bardzo skomplikowane. Ja u siebie rozbieralem to ze dwa razy bo najpierw wymienilem sam termostat a potem jego obudowe...
k
kwinto
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 15 lis 2008, 10:11

Post autor: kwinto »

Obudowa kupiona, jutro zabiorę się za odkręcanie.
Zastanawia mnie tylko jak to jest montowane, jeden otwór 3 śruby i oring - OK, ale drugi żadnego oringu, śruby.Jak to jest uszczelniane ? Cała ta obudowa po odkręceniu 3 śrub schodzi, czy jeszcze jest tam jakaś zapinka ?
Awatar użytkownika
shao
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 1228
Rejestracja: 02 maja 2010, 19:06
Lokalizacja: Shanghai, Chiny

Post autor: shao »

Tu mala podpowiedz, moze Cie naprowadzi. Wszystkie rurki i przylacza w okolicy.

Obrazek

Mysle, ze te 3 srubki to wszystko czym to sie trzyma. Zreszta jak juz rozkrecisz to zobaczysz co i jak, nie spiesz sie i najlepiej dokumentuj kazdy kolejny krok, zeby w razie co moc dojsc po fotach co i jak.
Awatar użytkownika
ql89
Początkujący
Początkujący
Posty: 180
Rejestracja: 17 lis 2008, 17:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ql89 »

[quote=""kwinto""]Obudowa kupiona, jutro zabiorę się za odkręcanie.
Zastanawia mnie tylko jak to jest montowane, jeden otwór 3 śruby i oring - OK, ale drugi żadnego oringu, śruby.Jak to jest uszczelniane ? Cała ta obudowa po odkręceniu 3 śrub schodzi, czy jeszcze jest tam jakaś zapinka ?[/quote]
jeśli dobrze pamiętam to odkręcasz te 3 śrubki i wszystko powinno gładko zejść, uważaj tylko przy przykręcaniu (rób to z wyczuciem) bo łatwo jest wyrobić gwint od tego króćca :vinsent:
k
kwinto
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 15 lis 2008, 10:11

Post autor: kwinto »

Dziękuję za pomoc.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”