1.4 AEX po zagrzaniu nierówno pracuje na wolnych obrotach
: 03 maja 2011, 20:52
Witam wszystkich, jestem nowy na tym forum. Mam problem z Polo które tymczasowo użytkuję. Auto generalnie stało ponad rok, ale problemy były już wcześniej.
Autko jest z 1995 roku, w/g licznika ma przejechane 205 tys. km, silnik 1.4 AEX /60KM MPI/.
Po uruchomieniu zimnego silnika, czuć benzynę, jak się zagrzeje śmierdzi katalizator. Na zimno pracuje dobrze, jak się zagrzeje wpada w wibracje, ale nie zawsze.
Kiedy ostatnio nim jechałem a raczej wyjeżdżałem z garażu zaczął chodzić na 3 cylindry, traciła się iskra na jednym cylindrze, po wymianie świecy przez chwilę znów pracował po czym znów przestawał. Zamiana wtryskiwaczy niczego nie zmieniła, dalej nie palił ten sam cylinder. Wymienione zostały świece, przewody w.n., kopułka i palec rozdzielacza i jest trochę lepiej, mechanik podobno wyczyścił przepustnicę i sprawdził kompresję, twierdzi że była ok. Auto ogólnie jeździ dobrze, szczególnie "dół" ma mocny, ale czasem zaczyna szarpać pod obciążeniem, ciężko też się nim rusza.
Próbowałem wykonać adaptację przepustnicy i kończy się to komunikatem ERROR w pierwszym z 4 pól pomiarowych. Czasem od razu, czasem po chwili. W blokach pomiarowych położenie przepustnicy jest albo Idle, albo Partially open, nigdy nie widzi pełnego otwarcia, niemniej wartość napięcia w pierwszym polu zmienia się proporcjonalnie do wciśnięcia pedału przyspieszenia. Błędu 00533 nie da się skasować na procującym silniku, natychmiast powraca. Po próbie adaptacji przepustnicy pojawia się błąd, że nastawy podstawowe nie zostały wykonane (czy jakoś tak).
Sonda pewnie jest do wymiany, ale nie mogę wykręcić starej, próbowałem bić drewnianym młotkiem po kluczu ale i to na nic, bez podgrzania palnikiem pewnie się nie obejdzie.
http://vw-passat.pl/vaglog/myChart.php? ... 5JLEVORA==
http://vw-passat.pl/vaglog/myChart.php? ... 9OSSxFTkQ=

Autko jest z 1995 roku, w/g licznika ma przejechane 205 tys. km, silnik 1.4 AEX /60KM MPI/.
Po uruchomieniu zimnego silnika, czuć benzynę, jak się zagrzeje śmierdzi katalizator. Na zimno pracuje dobrze, jak się zagrzeje wpada w wibracje, ale nie zawsze.
Kod: Zaznacz cały
Control Module Part Number: 030 906 027 K
Component and/or Version: MOTRONIC MP 9.0 1988
Software Coding: 0261203915
Work Shop Code:
2 Faults Found:
00533 - Idle Speed Regulation
09-00 - Adaptation Limit Surpassed
00525 - Oxygen Sensor (G39)
03-10 - No Signal - Intermittent
Próbowałem wykonać adaptację przepustnicy i kończy się to komunikatem ERROR w pierwszym z 4 pól pomiarowych. Czasem od razu, czasem po chwili. W blokach pomiarowych położenie przepustnicy jest albo Idle, albo Partially open, nigdy nie widzi pełnego otwarcia, niemniej wartość napięcia w pierwszym polu zmienia się proporcjonalnie do wciśnięcia pedału przyspieszenia. Błędu 00533 nie da się skasować na procującym silniku, natychmiast powraca. Po próbie adaptacji przepustnicy pojawia się błąd, że nastawy podstawowe nie zostały wykonane (czy jakoś tak).
Sonda pewnie jest do wymiany, ale nie mogę wykręcić starej, próbowałem bić drewnianym młotkiem po kluczu ale i to na nic, bez podgrzania palnikiem pewnie się nie obejdzie.
http://vw-passat.pl/vaglog/myChart.php? ... 5JLEVORA==
http://vw-passat.pl/vaglog/myChart.php? ... 9OSSxFTkQ=
