Strona 1 z 1

[6N1] Wymiana uszczelki głowicy 1.9D AEF

: 30 mar 2011, 1:00
autor: bialy0666
Witam
Manual powstał po widocznym wycieku białej mazi pomiędzy głowicą a uszczelką
UWAGA!!!! Za szkody powstałe z powodu prac opartych na tym manualu nie ponoszę żadnej odpowiedzialności oraz stosujemy się do przepisów BHP i ochrony środowiska .

Nazwa czynności: wymiana uszczelki głowicy
Model samochodu: POLO 6N AEF 1,9 D
Rocznik: 98

Potrzebne materiały:
- uszczelka głowicy nr VW 028 103 383 BK z trzema nacięciami [otworami] nie zmienia się uszczelki na inną np; dwa nacięcia [otwory] gdyż grubość uszczelki jest dopasowana do wystającego tłoka ponad blok

-książka autor H.R.Etzol Sam naprawiam samochód VW POLO od 09 1994 do10 2001
-komplet kluczy wieloczęściowy
-klucz do wtryskiwaczy 28mm
-klucz wewnętrzny 12-tny 12 mm da śrub głowicy
-kleszcze do opasek węży gumowych
-naczynie na olej oraz płyn chłodniczy oba trujące i szkodliwe dla środowiska
-liniał regulacyjny rozrządu VW-2065A w książce są podane wymiary ja zastąpiłem go płaskownikiem gr. 4,5mm szer. 450mm dł.100mm
-trzpień VW-3359 o śr. 6 mm zastąpiłem go śrubą śr.6mmi dł 50mm
-dwa szczelinomierze do ponownego ustawienia rozrządu dokładny opis książka

Przewidywany koszt: 150 PLN uszczelka+ planowanie głowicy jeżeli po sprawdzeniu zaistnieje taka konieczność 80do120 PLN oraz filtr oleju, olej ,śruby głowicy,podkładki termiczne pod wtryskiwacze,uszczelki pod kolektory ssący wydechowy i płyn chłodniczy nie podam ceny duże rozbieżności w cenach

Czas wykonania:około 5 h bez planowania

Sposób wykonania;
zlewamy olej do naczynia korek spustowy miska olejowa pod silnikiem od strony kabiny
demontujemy połączenie rurowe filtr kolektor ssący
Obrazek Obrazek
demontujemy pasek klinowy po przez poluzowanie rolki napinacza i zdejmujemy pasek
aby zlać płyn chłodniczy a jednocześnie sprawdzić termostat demontujemy sprężarkę klimy i jej osłonę nie odkręcamy przewodów tylko mocowanie klimy
Obrazek Obrazek
króciec termostatu UWAGA po odkręceniu poleje się płyn z króćca oraz z termostatu po ruszeniu uszczelki.
Obrazek Obrazek
osłona rozrządu- dwa zaczepy +śruba od strony poduszki
Obrazek Obrazek
zdejmujemy zatyczki z śrub , odkręcamy 3 śruby pokrywy zaworów [obok korka wlewu oleju] i zdejmujemy pokrywę
ustawiamy rozrząd GMP pierwszego cylindra-dokładny opis książka
zdejmujemy zatyczkę z koła zamachowego
Obrazek Obrazek
podnosimy jedno koło przód[prawe] włączamy 5 bieg i obracamy druga osoba patrzy na znak koła zamachowego 0- i nadlewek w otworze muszą się pokrywać
Obrazek
wałek rozrządu powinien mieć wycięcie nad głowicą jeśli nie to obracamy nadal aż znak 0- znowu będzie się pokrywał z nadlewkiem
Obrazek
blokujemy wycięcie w wałku rozrządu np; płaskownikiem
Obrazek
i jednocześnie blokujemy koło pompy wtryskowej np śrubą .
Obrazek Obrazek
Demontujemy przewody nadmiarów,przewody wtryskiwaczy[odkręcamy] , wtryskiwacze można to zrobić przed zdemontowaniem pokrywy zaworów
przewody nadmiarów
Obrazek
przewody odkręcone
Obrazek
wtryskiwacze zdemontowane
Obrazek
listwa świec żarowych
Obrazek Obrazek
kolektor ssący zawór EGR może zostać przy wydechu
Obrazek Obrazek Obrazek
kolektor wydechowy i podwieszamy wraz zEGR
Obrazek Obrazek Obrazek
pasek rozrządu; podeprzeć silnik ,odkręcić wspornik silnika
Obrazek Obrazek Obrazek
napinacz paska rozrządu
Obrazek
poluzować napinacz i odkręcić
Obrazek Obrazek
zdemontować koło wałka rozrządu dokładny opis książka
Obrazek
zdemontować wszystkie przewody elektryczne , węże chłodnicze z głowicy oraz wspornik bagnetu .
Obrazek Obrazek
odkręcić śruby mocujące głowice w odpowiedniej kolejności o 90*
książce ''sam naprawiam'' kolejność odkręcania;
1--7--9--5--3
4--6-10--8--2
zaś na głowicy jest wytłoczona 1 z przeciwnej strony jak w książce a kolejność wtedy wygląda by tak;
3--5--9--7--1
2--8-10--6--4
obie poprawne
Obrazek Obrazek
zdjąć głowicę lekko odchylić osłonę rozrządu po upewnieniu się że zadne przewody jej nie trzymają
Obrazek
po wyczyszczeniu bloku ,głowicy z resztek uszczelki, sprawdzeniu [patrz książka ] zakładamy nową uszczelkę i demontujemy w odwrotnej kolejności .
Sprawdzenie zaworów ,gniazd, prowadnic ,uszczelniaczy,popychaczy ,pierścieni ,panewek ,cylindrów, pozostawiam według oceny indywidualnej [ jak nie sprawdzić ja sprawdziłem i uszkodzone elementy wymieniłem] .
za błędy , złej jakości foty ,sory.