Strona 1 z 2
Co można zrobić/sprawdzić za pomocąVAG silnik AEF? +błędyVAG
: 24 mar 2011, 22:02
autor: cage009
Jak w temacie. Bo wiem że elektroniki w tym autku za dużo nie ma. Więc co można z tym vag'iem pokombinować?? Jutro biorę się za podpięcie i nie wiem czego oczekiwać.
Jakie są wasze doświadczenia??
ps. używałem szukajiki 
Re: Co można zrobić/sprawdzić za pomocąVAG silnik AEF??
: 24 mar 2011, 22:13
autor: Diego69
Jeżeli masz poduszki to połączysz się z poduszkami powietrznymi, no i ze sterownikiem silnika oczywiście powinieneś się połączyć

Re: Co można zrobić/sprawdzić za pomocąVAG silnik AEF??
: 24 mar 2011, 22:20
autor: bialy0666
kiedyś miałem zamiar kupić wanga lecz po ściągnięciu i przeczytaniu kodów błędu zrezygnowałem .
Re: Co można zrobić/sprawdzić za pomocąVAG silnik AEF??
: 25 mar 2011, 8:17
autor: cage009
dlaczego??
Re: Co można zrobić/sprawdzić za pomocąVAG silnik AEF??
: 25 mar 2011, 15:43
autor: bialy0666
ponieważ o ile pamiętam to np jest kod błędu a usterek kilka poszukaj na necie i poczytaj ale to tylko maja opinia
Re: Co można zrobić/sprawdzić za pomocąVAG silnik AEF??
: 25 mar 2011, 16:00
autor: rolf
ze silnikiem sie niepołaczysz z czym sie łaczy to pompa wtryskowa poduszki abs licznik tak na szybko
Re: Co można zrobić/sprawdzić za pomocąVAG silnik AEF??
: 25 mar 2011, 16:04
autor: Anonymous
adaptacja przepustnicy
sprawdzenie sondy lambda
sprawdzenie czujników temperatury
sprawdzenie sterownika poduszek
sprawdzenie sterownika silnika (wersja, numer seryjny)
kasowanie błędów
ustawienie licznika
czujniki bloków (ciśnienie)
Re: Co można zrobić/sprawdzić za pomocąVAG silnik AEF??
: 25 mar 2011, 16:06
autor: cage009
podłączyłem się i tak jak napisał kolega ROLF tylko z tymi elementami. I przy pompie wyszły mi takie oto błędy:
1265 Zawór recyrkulacji spalin-N18
przerwa lub zwarcie do masy
1168 Zawór podwyższenia obrotów -N177
przerwa lub zwarcie do masy
1050 Kontrola świec żarowych
zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
1204 Czujnik temperatury silnika-G27
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
1209 Sygnał obrotów z alternatora
brak sygnału
I teraz pytanie. To są jakieś poważne sprawy?? Niedawno miałem pompę robioną. Jedyne jakie mam do niej zastrzeżenie to jak już wcześniej ustaliliśmy na forum nie mam przysłowiowego "ssania" - więc obroty niskie na samym początku ale potem już jest ok. Jeśli te błędy to coś poważnego to jak mam się zabrać do tych usterek??
Re: Co można zrobić/sprawdzić za pomocąVAG silnik AEF? +błędyVAG
: 25 mar 2011, 16:19
autor: rolf
skasuj błedy i jeszcze raz sprawdz bo blad zostaje nawet po naprawie
Re: Co można zrobić/sprawdzić za pomocąVAG silnik AEF? +błędyVAG
: 25 mar 2011, 17:30
autor: slaweks
kolego jakiego vaga masz

?
Re: Co można zrobić/sprawdzić za pomocąVAG silnik AEF? +błędyVAG
: 25 mar 2011, 17:43
autor: Anonymous
to jest temat o tym co można zrobić kablem ? czy jak usunąć błędy ?
bo jeśli o tym jak usunąć błędy to polecam najpierw posprawdzać co one oznaczają / od czego zależą i jak je usunąć
Pierwszy błąd dotyczy EGR
System recyrkulacji spalin (EGR – Exhaust Gas Recirculation) – jeden z kilku stosowanych systemów oczyszczania spalin powszechnie stosowany w nowoczesnych pojazdach. Zasada działania układu polega na ponownym wprowadzaniu do komory spalania pewnej ilości spalin. Zastosowanie takiego rozwiązania powoduje:
przyspieszenie odparowania paliwa (poprzez jego podgrzanie)
obniżenie temperatury spalania ubogiej mieszanki paliwowo-powietrznej
utlenienie pozostałych w spalinach niespalonych węglowodorów
Skutkiem działania układu jest obniżenie emisji tlenków azotu spowodowane obniżeniem temperatury spalania ubogiej mieszanki oraz obniżenie emisji poprzez ich utlenienie.
Do najczęstszych awarii układu należy zablokowanie zaworu, co może być spowodowane nagromadzeniem się nagarów lub nieszczelnością przewodów doprowadzających podciśnienie lub spaliny. Awarie te mogą skutkować uszkodzeniem sondy lambda, zakłóceniami w pracy jednostki napędowej lub dymieniem z układu wydechowego.
Drugi niestety nie pomogę
1050 Kontrola świec żarowych
wyjąć i sprawdzić świece czy są całe, czy gdzieś nie są uszkodzone, czy nie ma oleju
1204 Czujnik temperatury silnika - G27
wiadomo czego dotyczy - czujnik do wymiany/sprawdzenia
1209 Sygnał obrotów z alternatora
nie pomogę
Re: Co można zrobić/sprawdzić za pomocąVAG silnik AEF? +błędyVAG
: 25 mar 2011, 18:04
autor: bialy0666
cage009 oczywiście bez urazy wang nie rozwiąże twego problemu i nie powie ci wymień konkretnie i wszystko będzie ok jest jedna usterka a możliwości wiele i niestety trzeba szukać i eliminować np sprawa tych niskich obrotów począwszy od świec wtrysków po kompresje rozrząd itd...
Re: Co można zrobić/sprawdzić za pomocąVAG silnik AEF? +błędyVAG
: 25 mar 2011, 21:31
autor: cage009
[quote="slaweks"]kolego jakiego vaga masz

?[/quote]
polski vag 4,3
[quote="wrotek_poz"]1204 Czujnik temperatury silnika - G27
wiadomo czego dotyczy - czujnik do wymiany/sprawdzenia[/quote]
gdzie znajduje się ten czujnik??
[quote="bialy0666"]cage009 oczywiście bez urazy wang nie rozwiąże twego problemu i nie powie ci wymień konkretnie i wszystko będzie ok jest jedna usterka a możliwości wiele i niestety trzeba szukać i eliminować np sprawa tych niskich obrotów począwszy od świec wtrysków po kompresje rozrząd itd...[/quote]
czyli najlepiej z listą tych błędów udać się do mechanika niech on sam oceni i rozwiąże te problemy?? a chciałem sam w miarę możliwości zlikwidować pewne usterki ;-(
Re: Co można zrobić/sprawdzić za pomocąVAG silnik AEF? +błędyVAG
: 25 mar 2011, 21:50
autor: Anonymous
cage - świece sam możesz sprawdzić
nie wiem gdzie jest czujnik temperatury w Twoim silniku.
Re: Co można zrobić/sprawdzić za pomocąVAG silnik AEF? +błędyVAG
: 26 mar 2011, 1:27
autor: bialy0666
cage009 to zależy od ciebie jakie masz umiejętności w mechanice i elektryce ja też wszystkiego nie wiem a zwłaszcza o elektryce gdzie co jest mogę polecić warsztat z Krakowa ul Półłanki na przeciwko giełdy warzywnej po lewej stronie jadąc w kierunku Bieżanowa łatwo trafić serwis opon ,wielka opona i reklama lecz nie pamiętam czy jest szyld warsztatu .kolega z pracy naprawiał tan swojego gruchota jak byliśmy na delegacji, co prawda fiata ale dizla i jeszcze nim trochę pomykał ponieważ nie opłacało sie pakować kasy do fiata i zajechał silnik .