Co można zrobić/sprawdzić za pomocąVAG silnik AEF? +błędyVAG

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Co można zrobić/sprawdzić za pomocąVAG silnik AEF? +błędyVAG

Post autor: cage009 »

Jak w temacie. Bo wiem że elektroniki w tym autku za dużo nie ma. Więc co można z tym vag'iem pokombinować?? Jutro biorę się za podpięcie i nie wiem czego oczekiwać.

Jakie są wasze doświadczenia??



ps. używałem szukajiki :D
Ostatnio zmieniony 25 mar 2011, 16:08 przez cage009, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Diego69
Swój
Swój
Posty: 988
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:47
Lokalizacja: LLB

Post autor: Diego69 »

Jeżeli masz poduszki to połączysz się z poduszkami powietrznymi, no i ze sterownikiem silnika oczywiście powinieneś się połączyć :)
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

kiedyś miałem zamiar kupić wanga lecz po ściągnięciu i przeczytaniu kodów błędu zrezygnowałem .
Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Post autor: cage009 »

dlaczego??
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

ponieważ o ile pamiętam to np jest kod błędu a usterek kilka poszukaj na necie i poczytaj ale to tylko maja opinia
r
rolf
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 507
Rejestracja: 16 lis 2008, 9:16
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: rolf »

ze silnikiem sie niepołaczysz z czym sie łaczy to pompa wtryskowa poduszki abs licznik tak na szybko
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

adaptacja przepustnicy
sprawdzenie sondy lambda
sprawdzenie czujników temperatury
sprawdzenie sterownika poduszek
sprawdzenie sterownika silnika (wersja, numer seryjny)
kasowanie błędów
ustawienie licznika
czujniki bloków (ciśnienie)
Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Post autor: cage009 »

podłączyłem się i tak jak napisał kolega ROLF tylko z tymi elementami. I przy pompie wyszły mi takie oto błędy:

1265 Zawór recyrkulacji spalin-N18
przerwa lub zwarcie do masy
1168 Zawór podwyższenia obrotów -N177
przerwa lub zwarcie do masy
1050 Kontrola świec żarowych
zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
1204 Czujnik temperatury silnika-G27
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
1209 Sygnał obrotów z alternatora
brak sygnału

I teraz pytanie. To są jakieś poważne sprawy?? Niedawno miałem pompę robioną. Jedyne jakie mam do niej zastrzeżenie to jak już wcześniej ustaliliśmy na forum nie mam przysłowiowego "ssania" - więc obroty niskie na samym początku ale potem już jest ok. Jeśli te błędy to coś poważnego to jak mam się zabrać do tych usterek??
Ostatnio zmieniony 25 mar 2011, 16:24 przez cage009, łącznie zmieniany 1 raz.
r
rolf
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 507
Rejestracja: 16 lis 2008, 9:16
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: rolf »

skasuj błedy i jeszcze raz sprawdz bo blad zostaje nawet po naprawie
s
slaweks
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 15 lis 2008, 16:18
Lokalizacja: Siewierz

Post autor: slaweks »

kolego jakiego vaga masz ????
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

to jest temat o tym co można zrobić kablem ? czy jak usunąć błędy ?
bo jeśli o tym jak usunąć błędy to polecam najpierw posprawdzać co one oznaczają / od czego zależą i jak je usunąć


Pierwszy błąd dotyczy EGR
System recyrkulacji spalin (EGR – Exhaust Gas Recirculation) – jeden z kilku stosowanych systemów oczyszczania spalin powszechnie stosowany w nowoczesnych pojazdach. Zasada działania układu polega na ponownym wprowadzaniu do komory spalania pewnej ilości spalin. Zastosowanie takiego rozwiązania powoduje:
przyspieszenie odparowania paliwa (poprzez jego podgrzanie)
obniżenie temperatury spalania ubogiej mieszanki paliwowo-powietrznej
utlenienie pozostałych w spalinach niespalonych węglowodorów
Skutkiem działania układu jest obniżenie emisji tlenków azotu spowodowane obniżeniem temperatury spalania ubogiej mieszanki oraz obniżenie emisji poprzez ich utlenienie.
Do najczęstszych awarii układu należy zablokowanie zaworu, co może być spowodowane nagromadzeniem się nagarów lub nieszczelnością przewodów doprowadzających podciśnienie lub spaliny. Awarie te mogą skutkować uszkodzeniem sondy lambda, zakłóceniami w pracy jednostki napędowej lub dymieniem z układu wydechowego.

Drugi niestety nie pomogę

1050 Kontrola świec żarowych
wyjąć i sprawdzić świece czy są całe, czy gdzieś nie są uszkodzone, czy nie ma oleju

1204 Czujnik temperatury silnika - G27
wiadomo czego dotyczy - czujnik do wymiany/sprawdzenia

1209 Sygnał obrotów z alternatora
nie pomogę
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

cage009 oczywiście bez urazy wang nie rozwiąże twego problemu i nie powie ci wymień konkretnie i wszystko będzie ok jest jedna usterka a możliwości wiele i niestety trzeba szukać i eliminować np sprawa tych niskich obrotów począwszy od świec wtrysków po kompresje rozrząd itd...
Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Post autor: cage009 »

[quote="slaweks"]kolego jakiego vaga masz ????[/quote]

polski vag 4,3

[quote="wrotek_poz"]1204 Czujnik temperatury silnika - G27
wiadomo czego dotyczy - czujnik do wymiany/sprawdzenia[/quote]

gdzie znajduje się ten czujnik??

[quote="bialy0666"]cage009 oczywiście bez urazy wang nie rozwiąże twego problemu i nie powie ci wymień konkretnie i wszystko będzie ok jest jedna usterka a możliwości wiele i niestety trzeba szukać i eliminować np sprawa tych niskich obrotów począwszy od świec wtrysków po kompresje rozrząd itd...[/quote]

czyli najlepiej z listą tych błędów udać się do mechanika niech on sam oceni i rozwiąże te problemy?? a chciałem sam w miarę możliwości zlikwidować pewne usterki ;-(
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

cage - świece sam możesz sprawdzić
nie wiem gdzie jest czujnik temperatury w Twoim silniku.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

cage009 to zależy od ciebie jakie masz umiejętności w mechanice i elektryce ja też wszystkiego nie wiem a zwłaszcza o elektryce gdzie co jest mogę polecić warsztat z Krakowa ul Półłanki na przeciwko giełdy warzywnej po lewej stronie jadąc w kierunku Bieżanowa łatwo trafić serwis opon ,wielka opona i reklama lecz nie pamiętam czy jest szyld warsztatu .kolega z pracy naprawiał tan swojego gruchota jak byliśmy na delegacji, co prawda fiata ale dizla i jeszcze nim trochę pomykał ponieważ nie opłacało sie pakować kasy do fiata i zajechał silnik .
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”