Strona 1 z 1
[wszystkie] regulacja kolumny McPherson
: 15 mar 2011, 10:02
autor: Artpolo
Temat może dotyczyć wszystkich modeli więc dałem tak.
Pytanie do obeznanych.
Jak wgląda sprawa regulacji McPhersona?
Co dobrać? Co będzie najlepsze i najtrwalsze.
Re: [wszystkie] regulacja kolumny McPherson
: 15 mar 2011, 10:04
autor: vwkas18
[quote="Artpolo"]Jak wgląda sprawa regulacji McPhersona?
Co dobrać? Co będzie najlepsze i najtrwalsze.
[/quote]
chodzi o ustawienie konta i pochyłu czy o części - podzespoły kolumny
Re: [wszystkie] regulacja kolumny McPherson
: 15 mar 2011, 10:12
autor: Artpolo
[quote="vwkas18"]chodzi o ustawienie konta i pochyłu czy o części - podzespoły kolumny[/quote]
No właśnie o to i o to.
Re: [wszystkie] regulacja kolumny McPherson
: 15 mar 2011, 10:17
autor: vwkas18
najlepsze parametry pochyłu i kąta to seryjne takie jak przewiduje producent bo nie niszczą się opony tulejki itp
zależne to jest od silnika gdyż silniki z mocniejszymy silnikami mają deko zmodyfikowane pochyły względem słabszych jednostek silnikowych
obniżenie zawieszenia wpływa na zmianę parametrów wtedy jest potrzebna korekta na geometrii
co do podzespołów to Febi, Lambforder, Hr, Bilstain
Re: [wszystkie] regulacja kolumny McPherson
: 15 mar 2011, 10:24
autor: Artpolo
No właśnie u mnie te parametry fabryczne straciły na znaczeniu.
Powiem więcej na fabrycznym nawet bardziej zbierało zewnętrzne krawędzie opony.
Dlatego chciałbym zrobić regulację manualną żeby po obniżeniu dobrać optymalne parametry. Już teraz jest agresywnie
Widziałem gdzieś regulatory kątów ale K-Sport.
Re: [wszystkie] regulacja kolumny McPherson
: 15 mar 2011, 10:26
autor: Borek
[quote="Artpolo"]Powiem więcej na fabrycznym nawet bardziej zbierało zewnętrzne krawędzie opony.[/quote]
to chyba ustawienie nie wyszło fabryczne
[quote="Artpolo"]Dlatego chciałbym zrobić regulację manualną żeby po obniżeniu dobrać optymalne parametry.[/quote]
jak wyobrażasz sobie manualne ustawienie geometrii? na oko, na sznurek? i co to znaczy optymalne?
Re: [wszystkie] regulacja kolumny McPherson
: 15 mar 2011, 10:31
autor: Artpolo
[quote="Borek"]to chyba ustawienie nie wyszło fabryczne[/quote]
Weź pod uwagę, że producent nie brał pod uwagę, że kolo z polo założy sobie 16" 195
Fabrycznie "powinno być" -00*45' do 00*05' a ja zrobiłem sobie -01*14' jak tylne.
[quote="Borek"]jak wyobrażasz sobie manualne ustawienie geometrii? na oko, na sznurek? i co to znaczy optymalne?[/quote]
Manualne w sensie umożliwienia regualcji na kolumnie. To taki talerzyk mocowany w kielichu. tzw regulator Camber Plat.
http://www.google.pl/images?hl=pl&q=cam ... 80&bih=830
Sama regulacja odbywa się na ustawianiu komputerowym. Jeżeli obniżę auto to ten kąt będzie jeszcze większy i to chciałbym skorygować.
Re: [wszystkie] regulacja kolumny McPherson
: 15 mar 2011, 10:39
autor: Borek
[quote="Artpolo"]Weź pod uwagę, że producent nie brał pod uwagę, że kolo z polo założy sobie 16" 195[/quote]
rozmiar koła nie ma wpływu na zbierzność i kąt pochylenia zwrotnicy, a tylko takie parametry mozna w polo ustawiać
[quote="Artpolo"]To taki talerzyk mocowany w kielichu. tzw regulator Campber Plat.[/quote]
troche kojarzy mi się to z profi maszynami np. do driftu gdzie ustawienia geometrii faktycznie są cudaczne, ale jest dla tego konkretne uzasadnienie. Zastanawiam sie po co zmieniać takie sprawy w dupowozie.
W polo są jeszcze róznice w kącie wyprzedzenia zwrotnicy - zależy to od wersji silnikowej, sa róznice w zwrotnicach i sworzniach(bardziej zamocowaniu sworznia w 2 pozycjach) więc mozna to uznać za jakąś regulacje
Re: [wszystkie] regulacja kolumny McPherson
: 15 mar 2011, 10:44
autor: Artpolo
[quote="Borek"]troche kojarzy mi się to z profi maszynami np. do driftu gdzie ustawienia geometrii faktycznie są cudaczne, ale jest dla tego konkretne uzasadnienie. Zastanawiam sie po co zmieniać takie sprawy w dupowozie.
W polo są jeszcze róznice w kącie wyprzedzenia zwrotnicy - zależy to od wersji silnikowej, sa róznice w zwrotnicach i sworzniach(bardziej zamocowaniu sworznia w 2 pozycjach) więc mozna to uznać za jakąś regulacje[/quote]
Te kąty u mnie uległy zmianie ze względu na zmianę zwrotnic i sworzni. Jak dobrze zauważyłeś jest to jakaś regulacja ale niepełna. Producent nie zakładał takich zmian w dupowozie.
Re: [wszystkie] regulacja kolumny McPherson
: 15 mar 2011, 10:50
autor: Borek
To teraz masz zagadkę co przyjąć za wzór do ustawienia

Polo classic GTI? w kompie do geometrii mogą tego nie mieć
http://www.vermontracing.com/cms/index. ... oject-blog
niby moszna na upartego taki regulator zamontować, ale dalej pytanie czym sie kierować przy ustawianiu?
Re: [wszystkie] regulacja kolumny McPherson
: 15 mar 2011, 11:09
autor: Artpolo
Sama zbieżność ustawiona jest pod normalnego classica. Ponieważ nic więcej nie da się regulować to pozostałe kąty dostajesz informacyjnie. Jeżeli grubo odbiegają od normy to awaria. Jeżeli umożliwię regulację kolumny to i kolumnę się ustawi.
Na -01*00' co by na zakrętach jechał jak po torach.

Re: [wszystkie] regulacja kolumny McPherson
: 17 kwie 2012, 20:45
autor: krzychu20
Odkop :blush2:
Mam pytanie, mianowicie nie orientuje się ktoś czy bardzo zmieni się zbieżność, po podniesieniu auta o 2cm ?
Auto po puszczeniu kiery jedzie prosto, no i ogólnie dobrze się prowadzi :blush2:
Re: [wszystkie] regulacja kolumny McPherson
: 17 kwie 2012, 21:02
autor: Czołg GT
Po obniżeniu podnosiłeś czy na ori zawieszeniu, właściwie to przy takiej i takiej opcji 2 cm nie robią :oki:
Re: [wszystkie] regulacja kolumny McPherson
: 17 kwie 2012, 21:24
autor: krzychu20
[quote="Czołg GT"]Po obniżeniu podnosiłeś czy na ori zawieszeniu, właściwie to przy takiej i takiej opcji 2 cm nie robią :oki:[/quote]
Bo właśnie się zastanawiam o co chodzi, bo zbieżnosc ustawił mi gośc na git(widziałem na monitorze efekt), ale po tym podniosłem auto o 2cm i widzę, że nadal opony od środka przycina :glare:
Wymienione wcześniej były drążki kierownicze (podejrzenie luzu), tuleje wahacza oraz sforznie :niewiem: