[wszystkie] regulacja kolumny McPherson

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

[wszystkie] regulacja kolumny McPherson

Post autor: Artpolo »

Temat może dotyczyć wszystkich modeli więc dałem tak.

Pytanie do obeznanych.
Jak wgląda sprawa regulacji McPhersona?
Co dobrać? Co będzie najlepsze i najtrwalsze.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

[quote=""Artpolo""]Jak wgląda sprawa regulacji McPhersona?
Co dobrać? Co będzie najlepsze i najtrwalsze.
[/quote]
chodzi o ustawienie konta i pochyłu czy o części - podzespoły kolumny
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

[quote=""vwkas18""]chodzi o ustawienie konta i pochyłu czy o części - podzespoły kolumny[/quote]
No właśnie o to i o to.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

najlepsze parametry pochyłu i kąta to seryjne takie jak przewiduje producent bo nie niszczą się opony tulejki itp
zależne to jest od silnika gdyż silniki z mocniejszymy silnikami mają deko zmodyfikowane pochyły względem słabszych jednostek silnikowych
obniżenie zawieszenia wpływa na zmianę parametrów wtedy jest potrzebna korekta na geometrii
co do podzespołów to Febi, Lambforder, Hr, Bilstain
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

No właśnie u mnie te parametry fabryczne straciły na znaczeniu.
Powiem więcej na fabrycznym nawet bardziej zbierało zewnętrzne krawędzie opony.
Dlatego chciałbym zrobić regulację manualną żeby po obniżeniu dobrać optymalne parametry. Już teraz jest agresywnie :)
Widziałem gdzieś regulatory kątów ale K-Sport.
Ostatnio zmieniony 15 mar 2011, 10:28 przez Artpolo, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

[quote=""Artpolo""]Powiem więcej na fabrycznym nawet bardziej zbierało zewnętrzne krawędzie opony.[/quote]
to chyba ustawienie nie wyszło fabryczne
[quote=""Artpolo""]Dlatego chciałbym zrobić regulację manualną żeby po obniżeniu dobrać optymalne parametry.[/quote]
jak wyobrażasz sobie manualne ustawienie geometrii? na oko, na sznurek? i co to znaczy optymalne?
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

[quote=""Borek""]to chyba ustawienie nie wyszło fabryczne[/quote]
Weź pod uwagę, że producent nie brał pod uwagę, że kolo z polo założy sobie 16" 195
Fabrycznie "powinno być" -00*45' do 00*05' a ja zrobiłem sobie -01*14' jak tylne.

[quote=""Borek""]jak wyobrażasz sobie manualne ustawienie geometrii? na oko, na sznurek? i co to znaczy optymalne?[/quote]
Manualne w sensie umożliwienia regualcji na kolumnie. To taki talerzyk mocowany w kielichu. tzw regulator Camber Plat.

http://www.google.pl/images?hl=pl&q=cam ... 80&bih=830

Sama regulacja odbywa się na ustawianiu komputerowym. Jeżeli obniżę auto to ten kąt będzie jeszcze większy i to chciałbym skorygować.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2011, 22:46 przez Artpolo, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

[quote=""Artpolo""]Weź pod uwagę, że producent nie brał pod uwagę, że kolo z polo założy sobie 16" 195[/quote]
rozmiar koła nie ma wpływu na zbierzność i kąt pochylenia zwrotnicy, a tylko takie parametry mozna w polo ustawiać
[quote=""Artpolo""]To taki talerzyk mocowany w kielichu. tzw regulator Campber Plat.[/quote]
troche kojarzy mi się to z profi maszynami np. do driftu gdzie ustawienia geometrii faktycznie są cudaczne, ale jest dla tego konkretne uzasadnienie. Zastanawiam sie po co zmieniać takie sprawy w dupowozie.
W polo są jeszcze róznice w kącie wyprzedzenia zwrotnicy - zależy to od wersji silnikowej, sa róznice w zwrotnicach i sworzniach(bardziej zamocowaniu sworznia w 2 pozycjach) więc mozna to uznać za jakąś regulacje
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

[quote=""Borek""]troche kojarzy mi się to z profi maszynami np. do driftu gdzie ustawienia geometrii faktycznie są cudaczne, ale jest dla tego konkretne uzasadnienie. Zastanawiam sie po co zmieniać takie sprawy w dupowozie.
W polo są jeszcze róznice w kącie wyprzedzenia zwrotnicy - zależy to od wersji silnikowej, sa róznice w zwrotnicach i sworzniach(bardziej zamocowaniu sworznia w 2 pozycjach) więc mozna to uznać za jakąś regulacje[/quote]

Te kąty u mnie uległy zmianie ze względu na zmianę zwrotnic i sworzni. Jak dobrze zauważyłeś jest to jakaś regulacja ale niepełna. Producent nie zakładał takich zmian w dupowozie.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

To teraz masz zagadkę co przyjąć za wzór do ustawienia :P Polo classic GTI? w kompie do geometrii mogą tego nie mieć ;)
http://www.vermontracing.com/cms/index. ... oject-blog
niby moszna na upartego taki regulator zamontować, ale dalej pytanie czym sie kierować przy ustawianiu?
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Sama zbieżność ustawiona jest pod normalnego classica. Ponieważ nic więcej nie da się regulować to pozostałe kąty dostajesz informacyjnie. Jeżeli grubo odbiegają od normy to awaria. Jeżeli umożliwię regulację kolumny to i kolumnę się ustawi.
Na -01*00' co by na zakrętach jechał jak po torach. :)
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

Odkop :blush2:
Mam pytanie, mianowicie nie orientuje się ktoś czy bardzo zmieni się zbieżność, po podniesieniu auta o 2cm ?
Auto po puszczeniu kiery jedzie prosto, no i ogólnie dobrze się prowadzi :blush2:
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

Po obniżeniu podnosiłeś czy na ori zawieszeniu, właściwie to przy takiej i takiej opcji 2 cm nie robią :oki:
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""Czołg GT""]Po obniżeniu podnosiłeś czy na ori zawieszeniu, właściwie to przy takiej i takiej opcji 2 cm nie robią :oki:[/quote]

Bo właśnie się zastanawiam o co chodzi, bo zbieżnosc ustawił mi gośc na git(widziałem na monitorze efekt), ale po tym podniosłem auto o 2cm i widzę, że nadal opony od środka przycina :glare:
Wymienione wcześniej były drążki kierownicze (podejrzenie luzu), tuleje wahacza oraz sforznie :niewiem:
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”