[86c2f] Jaki olej silnikowy do 1.0 monowtrysk

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
piwosz_2005
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 30 mar 2009, 19:27
Lokalizacja: Włodawa

[86c2f] Jaki olej silnikowy do 1.0 monowtrysk

Post autor: piwosz_2005 »

Witam, mam zamiar wymienić olej w swojej polówce i tak się zastanawiam nad wyborem jakiegoś niedrogiego oleju. Wiadomo że silnik swoją młodość ma już dawno za sobą więc chyba każdy olej silnikowy obecnie sprzedawany w sklepach powinien być dobry. Dzisiaj widziałem w LIDLU niemiecki olej WINERGY 15W/40 o klasie API SF/CD. Bańka 5 litrów za 42.99. Co o nim myślicie?
VW POLO 86c 1.0 KAT AAU 45 HP/ 95/91 r.
k
kamien
Początkujący
Początkujący
Posty: 146
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:54
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kamien »

Dorzuc pare groszy i kup chociaz jakiegos Castrola GTX
Awatar użytkownika
Pavulon
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:50
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Pavulon »

Zdecydowanie mineralny, to na pewno. Z tańszych, a "firmowych" poleciłbym Shell X-100 Super 15W-40 opak. 4l cena ok 60 zł, no albo coś z Castrola... Choć wielu sądzi, że można wlać cokolwiek, byle nie rozszczelniło silnika.
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2009, 22:57 przez Pavulon, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Polo Steilheck Universal, 1992, 1043 ccm, sppi
Awatar użytkownika
piwosz_2005
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 30 mar 2009, 19:27
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: piwosz_2005 »

Znajomy w sklepie motoryzacyjnym proponował mi Castrol z beczki za 13 zł za litr no i plus do tego filtr oleju za 17 zł. Z tego co wiem to do mojej Polówki idzie 3 l oleju, czyli wymiana kosztowałaby mnie ok 60 zł no może ok 80 zł bo jeszcze przydałoby się wymienić filtr powietrza...
VW POLO 86c 1.0 KAT AAU 45 HP/ 95/91 r.
Awatar użytkownika
Pavulon
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:50
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Pavulon »

Lej co dają, więcej na piwo zostanie :yahoo: Nie no, serio, to chyba nie ma aż takiego znaczenia... Te silniki zadowalają się niewyszukanymi materiałami. Nie daj się tylko namówić na żadne syntetyki. Na dobrą sprawę kupując w sklepie w eleganckim kanisterku i płacąc ok 100 zł też nie masz pewności, co jest w środku - więc może ta beczka nie jest taka zła :good: No a filterek to zmieniłbym na pewno przy okazji.
Obrazek
Polo Steilheck Universal, 1992, 1043 ccm, sppi
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

ELF Sporti SRI 15w40

moje dwa auta na tym smigaja od Banana tez i bardzo dobrze sie sprawuja
m
marbino86
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 12 gru 2008, 9:51

Post autor: marbino86 »

kup i wlej castrol 15w 40 mineralny najtanszy w takiej białej bance posiada on skladniki odmladzajace gumowe elementy uszczelnien silnika do takiego autka jest w sam raz.a filter oleju wymien obowiazkowo, wymiana oleju bez filtra to prawie tak jakbys go wcale nie wymienił :good:
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

A co sie moze stac jak silnik byl zalany mineralnym a pozniej sie przejdzie na polsyntetyka 10w ?
Obrazek
Awatar użytkownika
piwosz_2005
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 30 mar 2009, 19:27
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: piwosz_2005 »

W sumie z tego co wiem to nie jest zalecane przechodzenie na lepszy olej, może on po prostu rozszczelnić silnik wypłukując zalegające osady. Ale jeżeli silnik jest w dobrym stanie to przejście na półsyntetyk raczej mu nie zaszkodzi biorąc pod uwagę to, że olej półsyntetyczny składa się z 70 % oleju mineralnego i 30 % dodatku olejów syntetycznych... :D
VW POLO 86c 1.0 KAT AAU 45 HP/ 95/91 r.
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

piwosz_2005 A pewnie jest rzadszy,a jak gdzies czytalem to ponoc popychacze bardziej lubią rzadszy olej,bo u mnie troche cykaja-mierzone ciśnienie wykazalo na rozgrzanym silniku 2,2Mpa na jałowych
Obrazek
M
Marcin_86_21
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 14 lis 2008, 23:59
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Marcin_86_21 »

jak wlejesz rzadszy olej to może zacząć go łykać i popychacze mogą stukać leje sie taki jak był można przejść na gęstszy ale nie odwrotnie
m
marbino86
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 12 gru 2008, 9:51

Post autor: marbino86 »

jak ci cykaja popychacze to trzeba wlac gestrzy mineralny
Awatar użytkownika
Wy3
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 238
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:49
Lokalizacja: Wrocław City

Post autor: Wy3 »

Jak cykają popychacze to trzeba szklanki wymienić, nie zalewaj muła 15w40, jak silnik nie bierze ci oleju to lej 10w40 taki jak od nowości.
KONI
M
Marcin_86_21
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 14 lis 2008, 23:59
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Marcin_86_21 »

od nowości to 5w40 ja dalej leje syntetyk
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Wy3 wlasnie mam zalewany mineralem i chcialbym przejsc na polsyntetyka,nie bierze mi ani grama oleju wiem ze ma realny przebieg 106kkm i nie byl katowany,ani krecony bo jezdzil nim stary dziadek :) Czyli raczej nic mu sie nie stanie jak przejde na polsyntetyka ?? Dodam ze silnik jest szczelny
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”