Strona 1 z 2

[6n2] Usunięcie Kata i EGR`a

: 11 sty 2011, 16:21
autor: limpek
Witajcie... Od dłuższego czasu odkładałem wymianę układu wydechowego jednak w końcu zdechł więc oto kilka moich pytań. Polo 6n2 jest to auto o normie euro 3 a więc katalizator i dwie sondy lambda. Przed i za katem. Tylko teraz tak...

Ile jest katalizatorów w 6n2?? Etka wypluwa dwa rodzaje kolektorów wydechowych jedne normalne drugie z katem i sondą, a ja gdy zaglądam pod auto widzę 3 puszki, czyli 2 tłumiki i kat.
Dalej mam dwie sondy, a chcąc się pozbyć katalizatora muszę drugą jakoś oszukać. Czy znacie jakieś emulatory które spełnią to zadanie??? Znalazłem na allegro wynalazek który wygląda dosłownie jak przedłużka do sondy.
http://allegro.pl/oszukiwacz-emulator-s ... 56646.html

To się tyczy katalizatora...


Rzecz kolejna czyli EGR. inaczej zawór recyrkulacji spalin, nie mogłem nigdzie znaleźć instrukcji do benzynowca na OBD2. Potrzebuję instrukcji gdzie to się w kompie wyłącza i co należy zaślepić, aby zawór nie wywalał błędu i nie wpuszczał mi spalin do kolektora ssącego.


Temat ostatni to jakiej firmy wydech polecacie... chodzi mi o trwałość nie chce go znowu wymieniać za 2 lata. Nie interesują mnie 3calowe przelotowe wydechy z kwasówki bo z tego co zauważyłem u Tofika więcej z tym roboty niż pożytku. Więc jeżeli już to moje modyfikacje ograniczą się do oryginalnego wydechu z dospawaną jakąś ładną końcówką.

Proszę o konkretne odpowiedzi.

Re: Usunięcie Kata i EGR`a

: 11 sty 2011, 22:50
autor: limpek
Naprawdę nie ma nikogo kto się zajmował tym tematem???

Re: Usunięcie Kata i EGR`a

: 11 sty 2011, 22:57
autor: Kubrick
Wojciechu usuwal EGR, moze bedzie cos wiedzial.

Re: Usunięcie Kata i EGR`a

: 11 sty 2011, 23:19
autor: Gulunio
Z tego co ja się dowiadywałem, to niekoniecznie musi wywalać błąd sondy a jeśli już będzie to taki "oszukiwacz" powinien załatwić sprawę. A nie zastanawiałeś się nad sportowym katem? Jak ja będę robił wydech to biorę tylko taką opcję pod uwagę, przepływ prawie jak bez kata a nie musisz się bawić z sondami i ewentualnie z szukaniem diagnosty który Ci podbije przegląd.
Co do EGR'a to też myślałem, żeby się go pozbyć i szukałem informacji ale nic konkretnego się nie dowiedziałem, od Wojtka tylko tyle, że oddał na warsztat i mu wywalili..
Co do wydechu, to może ulter? Z tego co wiem, to jakościowo są dobre.

Re: Usunięcie Kata i EGR`a

: 11 sty 2011, 23:22
autor: Toto
poczekaj trochę, może nie każdy obeznany w temacie dzisiaj zaglądał na forum, na pewno jak się Tofik pojawi to coś naskrobie, w sumie sam jestem ciekaw jak to wszystko zrobić żeby miało ręce i nogi :)

Re: Usunięcie Kata i EGR`a

: 11 sty 2011, 23:25
autor: Gulunio
[quote="Toto"]jestem ciekaw jak to wszystko zrobić żeby miało ręce i nogi :)
[/quote]
ja zdecydowanie też, zwłaszcza z EGR'em :) bo w sumie, żaden ze mnie mechanik, jedyne co się dokształcałem od znajomych mechaników oraz lekturą.

Re: Usunięcie Kata i EGR`a

: 12 sty 2011, 13:25
autor: limpek
Troszku drogi ten katalizator. No i większość zamienników sportowych jest na 2,5 calową rurę. Więc musiałbym dorabiać rury i tłumiki... Trochę budżet mnie tu ogranicza... Poza tym jak wspomniałem wcześniej nie chce mieć nie wiadomo jak buczącego auta.

http://allegro.pl/katalizator-sportowy- ... 33880.html

Re: Usunięcie Kata i EGR`a

: 12 sty 2011, 18:51
autor: TOFIK_6n2
Panowie. Usuwacie kata a sonde mocujecie na tulejke i bledu nie ma :)

Re: Usunięcie Kata i EGR`a

: 13 sty 2011, 10:56
autor: limpek
Tofik wypowiedz się konkretnie o tej tulejce, co gdzie jak , jaka ta tulejka, gdzie mocowana, czy ta przedłużka może być???

Możesz coś powiedzieć na temat EGRu???

Re: Usunięcie Kata i EGR`a

: 13 sty 2011, 16:09
autor: TOFIK_6n2
Jak masz w rure wpuszcona sonde tak ze wystaje i spaliny prosto w nia daja. To trzeba dorobic i dospawac w to miejsce taka tulejke tez z gwintem na sonde by ta sonde tak jak by schowac przed spalinami i po sprawie :) Proste oszukanie sondy :P EGR nie mam pojecia hehe ja od kad zrobilem pierwsza wymiane kolekotora ssacego jezdze z odpieta kostka i bledem nie przeszkadza on mi wcale :) Poniedziałek w UNITRONIC jak robil mi program chcial 400 zł za wylaczenie EGR wiec sobie darowalem . Programem podobno da rade wylaczyc albo oszukac

Re: Usunięcie Kata i EGR`a

: 14 sty 2011, 11:04
autor: limpek
Jakie są odczucia po wywaleniu kata?? Pali więcej, coś sie odmuliło? Jest jakiś tego efekt. Bo co forum to różne opinie. Jedni piszą o uciążliwym hałasie i spadku mocy w dolnym zakresie, a inni wręcz przeciwnie. Przyrost w całym zakresie i prawie nie zmieniony dźwięk. Jakie są twoje odczucia???

Re: Usunięcie Kata i EGR`a

: 14 sty 2011, 13:35
autor: TOFIK_6n2
Słuchaj wywalenie 2 kata bo rozmowa jest od drugim kacie troche polepsza dolny zakres. Efekt dzwiekowy hmm moze jak jets zimny to troche brzeczy. Spalanie napeno bedzie mniejsze bo bedzie mial luzniej. Odmulenie zawsze bedzie bo mniejsze opory beda mialy spaliny. Ja w obecnej chwili mam wywalone 2 katy srodkowy i koncowy od GTI i 4-2-1 to troszke brzeczy ale jest cicho a na wyższych obrotach fajny pomrok jak bym astra GSI jechał :)

Re: Usunięcie Kata i EGR`a

: 15 sty 2011, 19:26
autor: limpek
[quote="TOFIK_6n2"]Słuchaj wywalenie 2 kata bo rozmowa jest od drugim kacie troche polepsza dolny zakres. [/quote]

K... To jednak są dwa :eek:

Okej... A jak wygląda sprawa z podmienieniem kolektora wydechowego na taki bez kata... Co na to sonda pierwsza sonda? :blush2:

Re: Usunięcie Kata i EGR`a

: 17 sty 2011, 19:46
autor: TOFIK_6n2
Pierwsza sonda jest zawsze przed katem wiec ona na to luzik.

Re: Usunięcie Kata i EGR`a

: 18 sty 2011, 1:42
autor: Toto
a wszystkie 6n2 16V mają 2 katy? bo można się spotkać z kolektorami, które za miejscem złączenia się w jedną rurę mają takie zgrubienie czyli pierwszy kat, a są też takie, które takowego zgrubienia nie mają, tylko schodzą się w jedną rurę i tyle...jakaś inna konstrukcja czy jak? :)