[9N3] Mruga kontrolka plynu chlodniczego

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

[9N3] Mruga kontrolka plynu chlodniczego

Post autor: MarioGTI »

Mam pytanko szukalem na forum ale nie moglem sie doszukac ......jak temperatura spadnie powietrza ponizej -2 okolo to jak odpale fure to mruga i wydaje dzwiek kontrolka (czerwona) plynu chlodniczego --płyn jest nie ubywa ,jak ponownie zgasze auto i odpale to wszystko jest Ok ,nie wiem o co chodzi z tym i jeszcze jedno polo mam z 2006 model 2007 i czy jak sie konczy płyn w spryskiwaczu czy powinna sie palic lampka pomaranczowa od spryskiwacza ???
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

dolej plynu od chlodnicy , poziom lata w okolicach minimium to i sie kontrolka zapala
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

powyzej minimum jest ,ale tylko on swieci jak jest mroz tak ponizej -2 stopnie jak jest cieplej to nie mruga .....doleje do maxa prawie i zobacze
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

plyn "pracuje" (rozszerzalnosc temp. cieczy) - jak jest mróz to jest go mniej i czujnik sie zapala , wystarczy dolać
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

spoczko doleje jak wroce do bielska teraz jestem w radomiu i nie mam pod reka płynu zobaczymy i napisze czy problem znikł dzieki za info :grin:
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
m
maymer
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 14 wrz 2010, 20:37

Post autor: maymer »

Mam, dokładnie to samo, z tą mrugającą kontrolką od płynu i faktycznie mam okolice minimum. Wpadłem do sklepu motoryzacyjnego i odruchowo kupiłem różowe Borygo już miałem dolewać ale na zbiorniczku zauważyłem G12 więc wyhamowałem. W związku z tym mam pytanie, czy mogę dolać Borygo, czy muszę kupić to G12?
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

Płyn dolany teraz czekam na mróz bo teraz +1 prawie zdam relacje
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

ja tam nie wiem co mam wlane dolałem borygo rozowe ale na razie jest za cieplo zeby kontrolka mrugala wiec czekam jeszcze
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
m
maymer
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 14 wrz 2010, 20:37

Post autor: maymer »

Ok, dzięki, chyba też zaleję borygo, czytałem dzisiaj na opakowaniu, że jest mieszalny z każdym dostępnym płynem na rynku.
m
marek66
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 15 lis 2008, 10:23

Post autor: marek66 »

Uszkodzony czujnik w zbiorniku wyrównawczym ! Na forum Skody jeżeli chodzi o Fabie o tym jest napisane sporo , według mnie pomaga wymiana zbiornika wyrównawczego płynu , koszt zbiornika ok . 60 zł można wymienić samemu w serwisie to ok 150 zł + zbiornik i płyn ,który się częściowo wyleje , zrobiłem to sam zajęło mi to ok. 1,5 godziny w zimie na mrozie :) wszystko poszło sprawnie i bez problemu , przyczyna ustała , kontrolka się nie zapala , sygnał dźwiękowy się nie włącza , w komputerze sterującym nie ma żadnego błędu , czyli przyczyną były styki w zbiorniku , przeszukałem w związku z tą usterką forum Skody Seata i VW i we wszystkich modelach z tej grupy problem się powtarzał , a więc nie była to za mała ilość płynu chłodzącego , który wiadomo pod wpływem niskiej temperatury się kurczy i zajmuje mniejszą objętość , więc się obniża jego poziom ;) i kontrolka się zapala , dla sprawdzenia można też zmostkować styki we wtyczce od zbiornika wyrównawczego spinaczem biurowym , oczywiście rano przed pierwszym uruchomieniem i to nas utwierdzi w tym , że winę za ten objaw ponosi tylko zbiornik wyrównawczy i styki w nim zatopione.
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

po dolaniu plynu juz nie swieci sie kontrolka teraz przy tych mrozach testowalem
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
m
maymer
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 14 wrz 2010, 20:37

Post autor: maymer »

u mnie po dolewce również się nie świeci :)
m
marek66
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 15 lis 2008, 10:23

Post autor: marek66 »

Czyli problem z głowy , prawdopodobnie zbiornik jest w porządku :-D
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

teraz mam tak okolo 1 milimetra ponad MAX i nic nie mruga i nie piszczy wczesniej przy - 4 stopniach juz mi swiecila sie raczej chyba nie jest zbieg okolicznosci
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
m
maymer
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 14 wrz 2010, 20:37

Post autor: maymer »

dokładnie, u mnie świeciła się od -4 i w dół a teraz płyn na max i nawet przy -18 spokój
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”