Różnica pomiędzy świecami jedno, trój- i czteroelektrodowymi

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
rafisoltys
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 202
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Różnica pomiędzy świecami jedno, trój- i czteroelektrodowymi

Post autor: rafisoltys »

Witam,

Powie mi ktoś jaka jest różnica pomiędzy świecami jedno-, trój- i czteroelektrodowymi ? Jakie są wady i zalety poszczególnych?

Obecnie mam trójelektrodowe i zastanawiam się jakie kupić jak będę wymieniał swoje.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

Podstawowa roznica to ze jedno elektrodowe maja jedna elektrode troj elektrodowe trzy i cztero elektrodowe cztery :cool:
Jakie wady i zalety nie mam pojecia.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

testowałem świece jedno elektrodowe do VW gdzie zalecane są trójelektrodowe i niestety nie nadają się, silnik gorzej pracuje i szarpie, możecie sobie sprawdzić,
tylko i wyłącznie 3-elektrodowe będą dobrze pracowały w VW
Co do zalet no to 3 elektrody to teoretycznie większa żywotność, producenci określają ją na 60 tyś.km.
Z doświadczenia ci powiem że kupuj takie jak fabryka nakazuje, unikniesz wyrzucania kasy w błoto i będziesz mieć tę pewność.
Po kodzie silnika dobiorą ci świeczki w sklepie moto, zazwyczaj na montaż szły NGK, z zamienników to Bosh,Beru,Iskra też da sobie radę z powodzeniem.
civic r18a2/407 1,6 HDi
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Dokladnie nie kombinuj, bo po co przeplacac. Pojedz do sklepu i wez preferowane 3 elektrodowe.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

Jak źle dobierzesz świece do swojego auta, to 4 elektrodowa okaże się, że gorzej chodzi niż jedno. Nie ilość elektrod jest ważna tylko napięcie szczytowe, energia iskry, charakterystyka cieplna itp.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

[quote="bialas313"]Nie ilość elektrod jest ważna tylko napięcie szczytowe, energia iskry, charakterystyka cieplna itp.[/quote]
dokładnie ciepłota przerwa itp
jednoelektrodowe świece Boscha Platinium są lepsze niż 3 elektrodowe NGk
jak piszą w książce 3 to załuż 3 a nie inaczej
świece to jedno a dwa to paliwo i powietrze

tosowanie sportowych świec w seryjnym silniku bądź po nieznacznej modyfikacji porównywalne jest raczej do spaceru po ulicy w sportowych "korkach" wyczynowego piłkarza. �wieca sama z siebie nie jest producentem mocy w silniku. Jest to jednak ważny element, który powinien być dostosowany do potrzeb silnika. Sportowa, czy też wyczynowa świeca ma za zadanie sprostać ekstremalnym potrzebom silnika w zakresie : bardzo wysokich prędkości obrotowych, skrajnych temperatur pracy silnika, odporności na bardzo bogatą mieszankę, której nadmiar ma na celu zapewnienie prawidłowego wewnętrznego chłodzenia komory spalania. Z tego powodu, prawdziwe, wyczynowe świece mają zdecydowanie krótszą żywotność i to jest zupełnie normalne.
Wielokrotnie, podczas pomiarów na hamowni silników o mocy w okolicy 100 KM, stwierdzono zwyżkę mocy o około 1,5 KM oraz momentu o około 3 Nm po zastosowaniu fabrycznie nowych świec dowolnego renomowanego producenta, wybranych z katalogu do danego modelu silnika, w porównaniu z istniejącymi świecami o przebiegu ponad 20.000 km. Po około 1000 km parametry silnika wracają do wyjściowych i bardzo długo pozostają na tym poziomie.
Dla odmiany - mocno uniwersalne świece "sportowe" często mają bardzo małą trwałość a także notujemy częste efekty pogorszenia osiągów.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”