testowałem świece jedno elektrodowe do VW gdzie zalecane są trójelektrodowe i niestety nie nadają się, silnik gorzej pracuje i szarpie, możecie sobie sprawdzić,
tylko i wyłącznie 3-elektrodowe będą dobrze pracowały w VW
Co do zalet no to 3 elektrody to teoretycznie większa żywotność, producenci określają ją na 60 tyś.km.
Z doświadczenia ci powiem że kupuj takie jak fabryka nakazuje, unikniesz wyrzucania kasy w błoto i będziesz mieć tę pewność.
Po kodzie silnika dobiorą ci świeczki w sklepie moto, zazwyczaj na montaż szły NGK, z zamienników to Bosh,Beru,Iskra też da sobie radę z powodzeniem.
Jak źle dobierzesz świece do swojego auta, to 4 elektrodowa okaże się, że gorzej chodzi niż jedno. Nie ilość elektrod jest ważna tylko napięcie szczytowe, energia iskry, charakterystyka cieplna itp.
[quote="bialas313"]Nie ilość elektrod jest ważna tylko napięcie szczytowe, energia iskry, charakterystyka cieplna itp.[/quote]
dokładnie ciepłota przerwa itp
jednoelektrodowe świece Boscha Platinium są lepsze niż 3 elektrodowe NGk
jak piszą w książce 3 to załuż 3 a nie inaczej
świece to jedno a dwa to paliwo i powietrze
tosowanie sportowych świec w seryjnym silniku bądź po nieznacznej modyfikacji porównywalne jest raczej do spaceru po ulicy w sportowych "korkach" wyczynowego piłkarza. �wieca sama z siebie nie jest producentem mocy w silniku. Jest to jednak ważny element, który powinien być dostosowany do potrzeb silnika. Sportowa, czy też wyczynowa świeca ma za zadanie sprostać ekstremalnym potrzebom silnika w zakresie : bardzo wysokich prędkości obrotowych, skrajnych temperatur pracy silnika, odporności na bardzo bogatą mieszankę, której nadmiar ma na celu zapewnienie prawidłowego wewnętrznego chłodzenia komory spalania. Z tego powodu, prawdziwe, wyczynowe świece mają zdecydowanie krótszą żywotność i to jest zupełnie normalne.
Wielokrotnie, podczas pomiarów na hamowni silników o mocy w okolicy 100 KM, stwierdzono zwyżkę mocy o około 1,5 KM oraz momentu o około 3 Nm po zastosowaniu fabrycznie nowych świec dowolnego renomowanego producenta, wybranych z katalogu do danego modelu silnika, w porównaniu z istniejącymi świecami o przebiegu ponad 20.000 km. Po około 1000 km parametry silnika wracają do wyjściowych i bardzo długo pozostają na tym poziomie.
Dla odmiany - mocno uniwersalne świece "sportowe" często mają bardzo małą trwałość a także notujemy częste efekty pogorszenia osiągów.