Strona 1 z 1
Re: 6n swap na tdi
: 08 wrz 2010, 13:01
autor: Skfarek
Kończąc OT, nie pisałem o swapowanych tylko o tym co fabryka dawała ;-)
Re: 6n swap na tdi
: 08 wrz 2010, 13:16
autor: suhhar
od kiedy tdi ma 1716 cm pojemnosci he he ?
Re: 6n swap na tdi
: 13 wrz 2010, 13:41
autor: szwed65
a czy silnik od golfa 4 lub pasata b5 wejdzie bez rzezbienia?
Re: 6n swap na tdi
: 13 wrz 2010, 14:01
autor: Skfarek
A w pasku nie było przypadkiem silników umieszczanych wzdłużnie?
Re: 6n swap na tdi
: 13 wrz 2010, 16:31
autor: szwed65
wlasnie mi sie tez tak wydaje. ale od 4 juz powinien wejsc
Re: 6n swap na tdi
: 21 paź 2010, 19:28
autor: Enten
czyli reasumując i wracając do tematu swap na tdi w budzie 6N...
przymierzam się do takiego swapu w swojej 6N.
Mówimy o zmianie na silnik 1.9TDI na pompie rotacyjnej a nie na pompkach.
[quote="Skfarek"]A w pasku nie było przypadkiem silników umieszczanych wzdłużnie?[/quote]
b4 ma poprzecznie, b5 z tym samym tdi czyli afn lub 1z ma już silnik montowany wzdłużnie
w przypadku dawcy z poprzecznego - zmiana podstawy filtra, miski i tyle różnic
oczywiście mowa o samym silniku bo ze skrzyni z takiego dawcy już nie skorzystamy
W moim przypadku dawcą dla polo 6N jest passat b4 z '96
silnik biorcy 1.9D AEF
silnik dawcy 1.9TDI AFN
skrzynia dawcy CYP
Z tego co widzę to:
blok jest ten sam jak 1.9D AEF (który posiadam),
skrzynia - różnica w łapie, więc chyba będe rzeźbić.
Elektryka i IC to rzeźba, więc to już sprawa decyzji: przełożenia wiązki czy elektryk, który to ogarnie. Ja przekładam całą wiązkę.
Przeguby wewnętrzne: zmiana na 100mm bo są chyba 90mm - to jeszcze muszę zmierzyć ile mają seryjne z diesla i ew. zmienić, półosie zostawiam.
zbiornik i zasilanie zostają
w moim przypadku mam jeszcze skrzynię na linki, więc czeka mnie przerabianie kasety lewarka
czy czekają mnie jeszcze jakieś niespodzianki? :vinsent:
zawieszenie ogarnięte, do tego jeszcze zmiany w układzie hamulcowym:
pompa 22mm z tdi
przód tarcze 280mm (zamiast 239mm)
tył tarcze 226mm (zamiast bębnów)
proszę o w miarę merytoryczne wypowiedzi
Re: 6n swap na tdi
: 22 paź 2010, 8:18
autor: Skfarek
AFN jest dużo cięższy od AEFa? Myślę pod kontem zawiasu tzn. czy nie trzeba mocniejszych sprężyn i amorków.
Dałbym mocniejsze sprzęgło, bo stare długo nie pożyje ;-)
PS. Co rozumiesz pod hasłem zawieszenie ogarnięte?
Re: 6n swap na tdi
: 22 paź 2010, 9:54
autor: Enten
Skfarek pisze:AFN jest dużo cięższy od AEFa? Myślę pod kontem zawiasu tzn. czy nie trzeba mocniejszych sprężyn i amorków.
Dużo cięższy nie jest ale z osprzętem trochę więcej waży. Różnica pewnie x kilogramów, więc można zaryzykować, że bez różnicy. To i tak jest dość ciężki silnik jak na polo.
Na seryjnym zawieszeniu bałbym się, więc ja obniżyłem tak subtelnie na KW.
Dałbym mocniejsze sprzęgło, bo stare długo nie pożyje ;-)
Seryjne z afn nie jest za mocnym sprzęgłem. Póki jeździ to niech jeździ.
Polo jest lżejsze niż passat, więc będzie miało lżej. Później ewentualna zmiana na jednomas z pancernego 1z.
PS. Co rozumiesz pod hasłem zawieszenie ogarnięte?
Rozumiem to przez obniżenie :piwo:
Znaczy sprawdzona geometria samochodu, zbieżność, kąty, końcówki drążków, sworznie,łączniki stabilizatora, gumy itp...
wracając do konkretniejszych spraw...
Re: 6n swap na tdi
: 23 paź 2010, 15:23
autor: Kuba
Czyli 1.9 TDI AFN jest rozwiązaniem,które będzie najmniej problemowe czy taki wybrałeś ?
Re: 6n swap na tdi
: 23 paź 2010, 19:37
autor: wesol
roznica w tonażu bedzie w zasadzie niewielka - gdzies okolo 70-80 kg. Blizniaczymi silnikami do afn'a sa ASV, ALH, AHF. Sa to poprzeczniaki. Jedna mala roznica jest to ze maja inne mocowania pompy i w razie gdyby ktos szukal pompy tzw 11 bo bedzie chcial krecic silnik na moce wieksze jak 170 KM to bedzie mniej rzeźbienia. Jest jeszcze silnik AGR tez od poprzeczniakow ale nie ma turbiny ze zmienna geometria tylko na WG ale to tez nie problem. Ogólnie to najlepiej ktorys z silnikow wraz za kabloteka, ECM oraz licznikiem i immo pastylkami. Najlepiej jak jest jakis dawca z rozbitka ewentualnie angola.
Re: 6n swap na tdi
: 24 paź 2010, 14:40
autor: Kuba
To z silnikiem TDI z MK4 jest więcej problemów podczas swapa ?