Re: 6n swap na tdi

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: 6n swap na tdi

Post autor: Skfarek »

Kończąc OT, nie pisałem o swapowanych tylko o tym co fabryka dawała ;-)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

od kiedy tdi ma 1716 cm pojemnosci he he ?
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
szwed65
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:52

Post autor: szwed65 »

a czy silnik od golfa 4 lub pasata b5 wejdzie bez rzezbienia?
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

A w pasku nie było przypadkiem silników umieszczanych wzdłużnie?
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
szwed65
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:52

Post autor: szwed65 »

wlasnie mi sie tez tak wydaje. ale od 4 juz powinien wejsc
Awatar użytkownika
Enten
Początkujący
Początkujący
Posty: 147
Rejestracja: 22 wrz 2010, 10:49
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Enten »

czyli reasumując i wracając do tematu swap na tdi w budzie 6N...

przymierzam się do takiego swapu w swojej 6N.

Mówimy o zmianie na silnik 1.9TDI na pompie rotacyjnej a nie na pompkach.

[quote="Skfarek"]A w pasku nie było przypadkiem silników umieszczanych wzdłużnie?[/quote]

b4 ma poprzecznie, b5 z tym samym tdi czyli afn lub 1z ma już silnik montowany wzdłużnie
w przypadku dawcy z poprzecznego - zmiana podstawy filtra, miski i tyle różnic
oczywiście mowa o samym silniku bo ze skrzyni z takiego dawcy już nie skorzystamy



W moim przypadku dawcą dla polo 6N jest passat b4 z '96


silnik biorcy 1.9D AEF
silnik dawcy 1.9TDI AFN
skrzynia dawcy CYP

Z tego co widzę to:

blok jest ten sam jak 1.9D AEF (który posiadam),

skrzynia - różnica w łapie, więc chyba będe rzeźbić.

Elektryka i IC to rzeźba, więc to już sprawa decyzji: przełożenia wiązki czy elektryk, który to ogarnie. Ja przekładam całą wiązkę.

Przeguby wewnętrzne: zmiana na 100mm bo są chyba 90mm - to jeszcze muszę zmierzyć ile mają seryjne z diesla i ew. zmienić, półosie zostawiam.

zbiornik i zasilanie zostają

w moim przypadku mam jeszcze skrzynię na linki, więc czeka mnie przerabianie kasety lewarka

czy czekają mnie jeszcze jakieś niespodzianki? :vinsent:

zawieszenie ogarnięte, do tego jeszcze zmiany w układzie hamulcowym:
pompa 22mm z tdi
przód tarcze 280mm (zamiast 239mm)
tył tarcze 226mm (zamiast bębnów)

proszę o w miarę merytoryczne wypowiedzi
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

AFN jest dużo cięższy od AEFa? Myślę pod kontem zawiasu tzn. czy nie trzeba mocniejszych sprężyn i amorków.
Dałbym mocniejsze sprzęgło, bo stare długo nie pożyje ;-)

PS. Co rozumiesz pod hasłem zawieszenie ogarnięte?
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Enten
Początkujący
Początkujący
Posty: 147
Rejestracja: 22 wrz 2010, 10:49
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Enten »

Skfarek pisze:AFN jest dużo cięższy od AEFa? Myślę pod kontem zawiasu tzn. czy nie trzeba mocniejszych sprężyn i amorków.
Dużo cięższy nie jest ale z osprzętem trochę więcej waży. Różnica pewnie x kilogramów, więc można zaryzykować, że bez różnicy. To i tak jest dość ciężki silnik jak na polo.
Na seryjnym zawieszeniu bałbym się, więc ja obniżyłem tak subtelnie na KW.
Dałbym mocniejsze sprzęgło, bo stare długo nie pożyje ;-)
Seryjne z afn nie jest za mocnym sprzęgłem. Póki jeździ to niech jeździ.
Polo jest lżejsze niż passat, więc będzie miało lżej. Później ewentualna zmiana na jednomas z pancernego 1z.
PS. Co rozumiesz pod hasłem zawieszenie ogarnięte?
Rozumiem to przez obniżenie :piwo:

Znaczy sprawdzona geometria samochodu, zbieżność, kąty, końcówki drążków, sworznie,łączniki stabilizatora, gumy itp...

wracając do konkretniejszych spraw...
Awatar użytkownika
Kuba
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1942
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:35
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Czyli 1.9 TDI AFN jest rozwiązaniem,które będzie najmniej problemowe czy taki wybrałeś ?
Obrazek
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

roznica w tonażu bedzie w zasadzie niewielka - gdzies okolo 70-80 kg. Blizniaczymi silnikami do afn'a sa ASV, ALH, AHF. Sa to poprzeczniaki. Jedna mala roznica jest to ze maja inne mocowania pompy i w razie gdyby ktos szukal pompy tzw 11 bo bedzie chcial krecic silnik na moce wieksze jak 170 KM to bedzie mniej rzeźbienia. Jest jeszcze silnik AGR tez od poprzeczniakow ale nie ma turbiny ze zmienna geometria tylko na WG ale to tez nie problem. Ogólnie to najlepiej ktorys z silnikow wraz za kabloteka, ECM oraz licznikiem i immo pastylkami. Najlepiej jak jest jakis dawca z rozbitka ewentualnie angola.
Awatar użytkownika
Kuba
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1942
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:35
Kontakt:

Post autor: Kuba »

To z silnikiem TDI z MK4 jest więcej problemów podczas swapa ?
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”