głowica czy silnik - co robić

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

L
Ludevic
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 01 wrz 2010, 17:29

głowica czy silnik - co robić

Post autor: Ludevic »

Witam wszystkich.

Mam polo 1,0 z 96 r. i był on teraz trochę w trasie. Za granicą odpadł mi prawie tłumik, ale jednocześnie okazało się, że pod górę był b. słaby, na dwójce szedł ledwo co.

Okazjonalnie sprawdził go mechanik koło domu i kazał sprawdzić sprężanie w silniku jak wrócę do domu. W domu inny mechanik szukał 4 godz. usterki, wymienił świece, czyścił przewody, szukał przebicia itd. Aż okazało się że głowica jest w rozsypce, a wał jest nieźle wyszczerbiony. Podobno nie da się z tą głowicą nic zrobić.

Pytanie co wymienić głowicę czy cały silnik, mechanik radzi silnik choć go nie oglądał od spodu. Co radzicie, ile może kosztować robocizna przy takiej wymianie. Jestem :mrgreen:
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

raczej opłaca się tu wymiana silnika, możesz wrzucić sobie 1,4, używki są dosyć tanie od 600 zł taki silnik dostaniesz,
remont wyjdzie drożej na bank.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
m911
Swój
Swój
Posty: 894
Rejestracja: 08 lip 2009, 15:59
Lokalizacja: pod/W-wa

Post autor: m911 »

tak, tylko że też nie wiadomo co kupi, a jak zrobi silnik będzie pewny...
Seat Arosa 1,8T & VW Golf II 2.0 ABF
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

ja bym poszukał AEA albo AEE w zależności jaki silnik masz aktualnie.
L
Ludevic
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 01 wrz 2010, 17:29

Post autor: Ludevic »

W tej chwili mam AEV.
Obawiam się też z kupnem silnika bo w terenie mam małe możliwości kupna, a w necie to nigdy nie wiem na co trafie.
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

[quote="Ludevic"]Pytanie co wymienić głowicę czy cały silnik, mechanik radzi silnik choć go nie oglądał od spodu.[/quote]
Nalezy ogladnac wlasnie go od spodu.
[quote="Ludevic"]Aż okazało się że głowica jest w rozsypce, a wał jest nieźle wyszczerbiony[/quote]
Skad on to wie, skoro napisales ze nie zagladal do silnika. Wez ty lepiej udaj sie do pozadnego mechanika, a nie do takich amatorow :butcher:
Bo zedrze z ciebie tyle kasy, a brak mocy moze byc wina jakiegos podzespolu elektroniki i dalej bedziesz tu pisac ze masz juz dosc tego samochodu bo wydales 600zl za silnik 300zl za robote, a on ledwo ciagnie na dwojce pod gorke :)
Obrazek
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Wymiana kompletnej głowicy i wszelkich potrzebnych uszczelek, to koszt rzędu około 1000 zł.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
L
Ludevic
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 01 wrz 2010, 17:29

Post autor: Ludevic »

A jakie są możliwości włożenia jakiegoś innego silnika zamiast AEV, pojemn. 1,0 z 96 r. Co może go zastąpić, czy to może być np. tylko silnik o tym samym oznaczeniu np. z 1999 i 1,4 ??
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Jak masz AEV to po najmniejszej liny oporu wejdzie ci ADX1,3 55 km lub AEA 1,6 75 km Przy tych silnikach pozostanie ci wymienić silnik i konpa i dopasować imo reszta silników jest na wielopunkcie i czela cię rzeźba w instalacji elektrycznej.
m
mazurek1500
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 27 lip 2011, 12:10

Post autor: mazurek1500 »

Siema.
Jestem nowy i mam odrazu pytanie konkretne:P Z jakiego typu silnika będzie pasować głowica do Polo 1,0 1998r, numer silnika bodajże ALL. Silnik 8 zaworowy. U mnie łoże wałka rozrządu jest wyrobione i chyba nie opłaca się tego robić.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”