[6n2] Podłączony pod Vag nie działa kanał silnika 01

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Gabriel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2010, 10:48
Lokalizacja: Rybnik Śląśka okolica :)

[6n2] Podłączony pod Vag nie działa kanał silnika 01

Post autor: Gabriel »

Siemka mam taki problem :( autko chodzi tak jak chodziło czyli normalnie , ale oświeciła mi się lampka check byłem pod vag ale nie umie sie połączyć z silnikiem ?? co może być ?? pod abs sie podłączył pod podłuszki sie podłączył a pod silnik nie .
Awatar użytkownika
madxmad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 203
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:10
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: madxmad »

Witam

Z mojego doświadczenia (skromnego ale zawsze), mogę powiedzieć że zwykłym kablem z all... i programami vagcom 409.1 i 311.2 oraz polskim vagiem 2.5 i 4.9 łączyłem się z większością modułów. Także z silnikiem. Problem miałem z polską wersją vagcoma.

Sprawdzania portów w kompie i programie nie będę opisywał bo sam program się łączy, możliwe że jest to problem z samym programem.

Mam nadzieję że pomogłem.
Była CZARNA WDOWA jest BIAŁA DAMA
Awatar użytkownika
Gabriel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2010, 10:48
Lokalizacja: Rybnik Śląśka okolica :)

Post autor: Gabriel »

no nie wiem czy pomogłeś :niewiem: mechanik mówił że to może być coś z stykami na kompie w samochodzie że się nie chce połączyć .(możliwe??) niby mam przywieś mu samochód na 2 godzinki i posprawdza styki kompa (który jest pod przednią szybą ) co wy na to ?? ja sprawdzałem wydaje się oki
s
savage
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 01 lip 2010, 16:47

Post autor: savage »

Sam podłączasz samochód pod kompa?
Ja miałem i mam w zasadzie to samo, łączy się ze wszystkimi sterownikami oprócz ENGINE. Raz pójdzie innym razem wcale.
Z innymi autkami łączy się od ręki.
Przyczyny występowania takiego zjawiska jakie znam to np:
nieoryginalne radio , coś ze stykami przy sterowniku silnika, przetarte kable.
Czasami też pomaga zmiana samego programu diagnostycznego, spróbuj użyć VWtool,
bądź zmiana szybkości transmisji danych na porcie czy jakoś tak, więcej info o tym znajdziesz w google.

Na tyle potrafię pomóc. Powodzenia
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

W zasadzie wszystko, co istotne opisał savage zmiana transmisji danych tyczy się tylko do fejsów USB.
Większość "uniwersalnych" diagnoskopów ma problemy z różnymi sterownikami, jedne robią lepiej jedną grupę samochodów inne inną grupę natomiast zdarza się tak, że dostaje się woda do wtyczki ECU zwłaszcza, że na podszybiu o nią nie trudno i piny potrafią ugnić. Proponuję na początek sprawdzić, w jakiej kondycji są piny po odpięciu wtyczki ewentualnie podpiąć u innego fachowca.
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

Ja mam podobny problem i nie łączy mnie ze sterownikiem silnika.
Tzn w trakcie zakupu auta połączyłem się poprzez VAG-Com 311.2 żeby odczytać i skasować ew. błędy w sterowniku.
Każda następna próba łączenia z 'Engine' kończy się u mnie komunikatem "Can't synch baud rate"

Próbowałem zmniejszać wartości Start Baud w Vag-Com 311.2 na inne ale bez skutku.
Dodam, że Polski-Vag łączy mnie, ale też nie za każdym razem!

Ostatnie błędy jakie wyrzucił polski vag w module Engine:
17566 czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym - uszkodzenie funkcji. Błąd sporadyczny
17978 moduł sterujący zablokowany. Błąd sporadyczny


Jeszcze jeden błąd z "Instruments" jaki wyrzuca vag-com 311.2
01314 engine control module 49-10 no communications. intermittent

Ktoś ma jakieś pomysły?
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

[quote="turzol"]"Can't synch baud rate"[/quote] to brak synchronizacji szybkości transmisji.
Zmień w ustawieniach emulowanego COM-u transmisje (Bits per second) na 9600 lub 7200.
Jeżeli ten zabieg nie pomoże to jeszcze w zależności od wykonania fejsu transmisje może zakłócać jakieś dodatkowe urządzenie np: CB, alarm, radio itp. - teoretycznie odłączenie od zasilania powinno polepszyć sprawę. [quote="turzol"]01314 engine control module 49-10 no communications. intermittent[/quote] Moduł sterujący silnika - nie ma łączności lub przerywana.
Czyli problem z komunikacja magistrali danych (niewłaściwy odbiór danych z magistrali CAN) Sprawdź jak pisałem wtyczkę ECU i ewentualnie zaaplikuj jakiś spray
np: Kontakt 60 lub WD 40 ogólnie chemię do czyszczenia elektroniki.
Awatar użytkownika
Gabriel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2010, 10:48
Lokalizacja: Rybnik Śląśka okolica :)

Post autor: Gabriel »

siemka
jak znajde mechaniki i podlaczy sie to dam znac :cool2:
m
maly2001
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:25

Post autor: maly2001 »

sprawdz bezpieczniki moze byc jakiś spalony i sie nie połonczysz
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

ja z mojego doświadczenia z kabelkiem obd2 kkl+ vagcom 311.2/polski vag 4.9 oczywiście chińszczyzna za 50 zł :-D
Kilka moich wniosków z używania tego sprzętu partyzanckiego:
:!: Czasem w kostce kabelka są zimne luty i trzeba przelutowac dlatego nie łączy, czasem i trzeba przyciąc kabel ściągnąc kawałek izolacji i porobic nowe połączenia, te kabelki są po prostu bardzo lipnymi konstrukcjami i zwyczajnie nie łączą, o materiałach z których są wykonane to już nie wspomnę....szok :o

:!:Co do uruchamiania Vagcoma to trzeba wklepac za każdym razem kod aby zmienic program na pełną wersję o tym się zapomina a w wersji shareware dzieją się czasem nieziemskie jaja w tym programie.

:!: Podczas diagnozy zwrócie uwagę czy dioda w kostce kabla świeci mocno na czerwono czy słabo bo jak raz mocno raz słabo to typowy objaw tego że kabel nie łączy. (widać to dobrze dopiero po zmroku, lub gdy zasłonimy dopływ światła ręką)

:!:Po drugie i najważniejsze wchodząc w moduł engine spróbujcie kluczyk na zero i znów na zapłon mi taki zabieg czasami pomaga,

:!:Po trzecie instalujcie tylko pod ten sam jeden port USB bo ma to znaczenie,
czasem jest tak że przy testowaniu połączenia kabla znajduje się on na USB1 oraz USB3 trzeba wybrac wtedy opcję która po prostu działa.

:!:I nie wolno też zapomniec o ustawieniach sterownika kabla w menedżeże urządzeń tzw.LATENCY TIMER/OPÓŹNIENIE liczone w milisekundach z 15 na 1
Wszystko opisane jest w pliku PDF z polskiego vaga.
Sorry że się rozpisałem mam nadzieję że się to komuś przyda. :wave:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
piotrom87
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:01

Post autor: piotrom87 »

[quote="turzol"]17566 czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym - uszkodzenie funkcji. Błąd sporadyczny
[/quote]

Miałem to samo. Przeczyść czujnik ciśnienia, wchodzący do kolektora ssącego, taka czarna kostka po lewej stronie silnika.
Dokładnie to trzeba wyczyścić taki (jeśli dobrze pamiętam) czerwony dziubek (jest cały w nagarze).

[quote="turzol"]
17978 moduł sterujący zablokowany. Błąd sporadyczny
[/quote]

Także u mnie występował ten błąd. Pojawił się po założeniu elektrozaworu odcinającego dopływ paliwa.
Z tego co wiem, ten błąd jest niegroźny, o ile auto Ci się normalnie zachowuje (ja jeździłem z tym błędem i z autem nic się nie działo). Niekiedy pojawia się to w samochodach z uszkodzonym immo, ale wtedy auta nie da się uruchomić.
Błąd ten nie powoduje świecenia się kontrolki CHECK.
Awatar użytkownika
Gabriel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2010, 10:48
Lokalizacja: Rybnik Śląśka okolica :)

Post autor: Gabriel »

masz rację mechanik u którego byłem to mieć czysta chińszczyzna :) po podjechaniu na serwis nie było żadnego problemu żeby sie podłączyć , także lepiej zainwestować a mieć zrobione dobrze :D problem był z bardzo brudną przepustnicą
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote="rat4"]Co do uruchamiania Vagcoma to trzeba wklepac za każdym razem kod aby zmienic program na pełną wersję o tym się zapomina a w wersji shareware dzieją się czasem nieziemskie jaja w tym programie.[/quote]
Z tym się nie mogę zgodzić. kod wklepujesz tylko raz na początku, żeby zrobić full wersję i nic się z tym później nie dzieje. przynajmniej na moim VAG-COM 311.2
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

może mam inną wersję ale u mnie za każdym razem trzeba było tak własnie zrobić ale co to za problem.
civic r18a2/407 1,6 HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”