Strona 1 z 1

Adaptacja przepustnicy

: 11 sie 2010, 11:05
autor: Redmitsu
Witam.

Mam takie pytanie, czy moge zrobic adaptacje przepustnicy nie VAGiem a BOSCHem? Moj mechanior nie ma VAGa ale wlasnie ma BOSCHa i mowi ze pojdzie bez problemu, czy to lepiej zeby bylo jednak robione pod vagiem?

Re: Adaptacja przepustnicy

: 11 sie 2010, 11:25
autor: bazi
rob czym chcesz

Re: Adaptacja przepustnicy

: 11 sie 2010, 11:43
autor: McGrady
KTS'em (Boschem) idze bardzo dobrze.

Re: Adaptacja przepustnicy

: 12 sie 2010, 11:41
autor: Redmitsu
Witam. Czyszczenie przepustnicy zostalo wykonane ( powodem byl blad na vagu "blad biegu jalowego" oraz to ze na niskich obrotach potrafil szarpac. Wczesniej rozgrzany silnik pracowal na okolo 750-800 obrotach. Czyszczenie zostalo wykonane, komfort jazdy sie poprawil, nie ma juz szarpania. Niestety blad został i nie da sie go wykasowac. Mechanicy twierdza ze uszkodzona przepustnica, chociaz nie przeszkadza mi to w zupelnosci bo caly czas jezdzilem i dalej jezdze. Narazie przejechalem niecale 100km. Jak odpalam to obroty wskakuja na 1200 i powolutku spadaja do 1000 jak jest zimny, jak jest cieply to spadna do 900. Ogolnie widze ze obroty narazie sa wyzsze, rozumiem ze adaptacja nie zostala w takim przypadku wykonana?

Dodam jeszcze bajer ze aktualnie moge jechac na 2 na samym sprzegle i mi nie zgasnie. Nawet udalo mi sie ruszyc z 3 bez dodawania gazu, podlawil sie troche ale nie zgasl i ruszyl. Jednak sadze ze to nie jest dobre? Silnik 1.0i 8v AER

Edit: Rozumiem ze gdy obroty sa wyzsze kiedy adaptacja nie przeszla to i spalanie jest wieksze? Silnik wtedy chodzi caly czas na ssaniu?

Re: Adaptacja przepustnicy

: 12 sie 2010, 12:14
autor: czaja
[quote=""Redmitsu""]odpalam to obroty wskakuja na 1200 i powolutku spadaja do 1000 jak jest zimny, jak jest cieply to spadna do 900[/quote]
czyli przepustnica niezaadaptowała się. Trzeba powtórzyć zabieg. próbuj do skutku wykasowac babola. Pytanie czy to mechanicy kasują błąd czy ty sam?? jakiego programu/sprzetu używasz?

Re: Adaptacja przepustnicy

: 12 sie 2010, 12:19
autor: Redmitsu
Diagnoza i prawdopodobnie adaptacja byla przeprowadzona boschem. Podjade do nich i moze jeszcze raz sprobujemy.

Re: Adaptacja przepustnicy

: 12 sie 2010, 12:37
autor: czaja
[quote=""Redmitsu""]Diagnoza i prawdopodobnie adaptacja byla przeprowadzona boschem. Podjade do nich i moze jeszcze raz sprobujemy.[/quote]
Zerknij w ten temat i napisz do Lechu_1987 może ci podłączy autko pod VAG.
viewtopic.php?f=3&t=19571

Re: Adaptacja przepustnicy

: 12 sie 2010, 18:45
autor: Redmitsu
Dzieki za linka ;] Aktualnie po odpaleniu wskakuje na 1100 obrotow i po 2 sekundach wrzucaja sie na 750 obrotow na rozgrzanym silniku. Czyli mozna rzecz ze sam sie adaptuje? ;) Dziwne jest tylko efekt gdy podczas jazdy wrzuce go na luz to trzyma obroty przy okolo 1000 obrotow, kiedy jednak sie zatrzymam to wtedy zniza sie do 750-800 obrotow. Wczesniej po wrzuceniu luzu odrazu spadalo na 750-800 obrotow. Czy to jest normalne zjawisko?

Ewentualnei zgadam sie z Lechem i zobaczymy co wyjdzie ; ) Dzieki jeszcze raz za pomoc.

Re: Adaptacja przepustnicy

: 12 sie 2010, 22:55
autor: czaja
[quote=""Redmitsu""]Czy to jest normalne zjawisko? [/quote]
To nie jest normalne. Patrz wyżej. PRZEPUSTNICA NIEZAADAPTOWANA!

Re: Adaptacja przepustnicy

: 14 sie 2010, 14:38
autor: Messiash
Powiem tak, mi skakał na obrotach 980 - 1100.

Polecono mi tutaj na forum przeczyścić przepustnicę i ją zaadaptować. Jako że Vaga nie miałem pojechałem do serwisu wyczyścili przepustnicę i po adaptacji obroty były 1800-2200 na biegu jałowym...
Drugi warsztat tez nic nie pomógł.

Dopiero 3 warsztat ustawił zeby nie skakały ale miał około 1100 obroty. Powiedział żeby pojeździć z tydzień góra dwa i będzie ok. I tak się stało, mam obroty około 960.

Re: Adaptacja przepustnicy

: 14 sie 2010, 14:50
autor: Artpolo
Co Wy piszecie. Silnik na ssaniu nie będzie miał 900 rpm. Zimny zawsze oscyluje od 1200 w dół (benzyna). Niektóre przepustnice nie wymagają adaptacji. Rozgrzany silnik trzyma stałe obroty w przedziale biegu jałowego.

Re: Adaptacja przepustnicy

: 14 sie 2010, 15:47
autor: rat4
u mnie na ssaniu zawsze grzecznie 900 albo poniżej, a w zimie przy ostrym mrozie max 1000 rpm ale to rzadkość :D

Re: Adaptacja przepustnicy

: 14 sie 2010, 15:54
autor: Artpolo
rat4 ale dopisz, że masz ten potencjometr bo ludzie są skłonni w to uwierzyć :)

Re: Adaptacja przepustnicy

: 15 lis 2010, 17:31
autor: dominik2591
Mam pytanie. Co sie moze stac jak sie jezdzi na niezaadaptowanej przepustnicy?? Chyba nic prawda? Jeśli taki temat juz był to bardzo przepraszam ale nowy tu jestem. I prosze o odpowiedz